Snabbkoll: Ska du spela pånyttfödda Dead Space?

Permalänk
Musikälskare

Till det priset blir det att vänta tills på rean

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Hedersmedlem

Spelade aldrig Dead Space-spelen då det begav sig men är sugen nu. Det enda "lilla" som kan bli ett problem är att jag har nerverna på utsidan och skräckspel och jag inte riktigt går hand i hand...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bobiri:

Redan spelat igenom så vet ej varför jag skulle lägga dessa pengar på att spela dom igen.

Blivit lite väl mycket remakes/remasters på senare år.

Det är ingen som tvingar dig.

Alla har dock inte spelat första spelet och uppskattar denna remake som verkar vara gjord med mycket kärlek och omtanke och inte bara "höhö det är bättre texturer nu ge oss 600 kr please".

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det är ingen som tvingar dig.

Alla har dock inte spelat första spelet och uppskattar denna remake som verkar vara gjord med mycket kärlek och omtanke och inte bara "höhö det är bättre texturer nu ge oss 600 kr please".

Det förstår jag. Men spelet har ju existerat sedan 2011, med precis samma handling som nu släpps igen. Vi kan väl enas om att vi hellre hade tagit något helt nytt?

Sedan att de har mage att ta fullpris för ett spel med färdigt manus och nivåer är också det ganska galet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bobiri:

Det förstår jag. Men spelet har ju existerat sedan 2011, med precis samma handling som nu släpps igen. Vi kan väl enas om att vi hellre hade tagit något helt nytt?

Sedan att de har mage att ta fullpris för ett spel med färdigt manus och nivåer är också det ganska galet.

Det är inte riktigt så det fungerar dock.

Spelar nog hellre denna remake dessutom än att spela Callisto Protocol t .ex. Så nytt är inte alltid bättre.

Priset kan jag dock hålla med om, tycker inte fullpris eller till och med dyrare än "fullpris" (när originalet släpptes) är rimligt att betala, även om de gjort massa jobb har de ju som sagt haft 90 % av spelet färdigtänkt redan. Blir att köpa begagnat eller invänta lite rea.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Nja. Kanske. Vet inte om jag gillar vissa förändringar jag sett hittills.
Kommer nog spela igenom originalet igen istället.

Permalänk
Medlem

Vågar inte…

Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Medlem

Herregud, ja!

Varma minnen av originalet (förmodligen för man nästan gjorde på sig), så att få spela en uppdaterad version ser jag verkligen fram emot

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Skulle gärna, men vågar inte. Klarade inte många timmar av originalet och det här lär knappast vara mindre läskigt

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Kan inte säga att jag ser fram emot Dead Space då jag inte spelat något av dom tidigare i serien, jag har dock planer på att börja spela ettan och nu när en ny version har kommit ut av det så blir det den nya jag kommer spela

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Oh yes! Ska denna gången spelas i ett nattsvart rum på en stor Oled. Kanske en liten whisky behövs för att stärka nerverna.

Permalänk
Medlem

Självklart!
Ett av dom bästa skräckspelen jag kört.
Atmosfären är så sjukt nice

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Kanske, om det kommer en mod som gör det vettigt att spela i VR. Annars skippar jag det nog helt.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Ja, men inte vid releasen. Väntar tills det dyker upp på rea nån gång. Har inge bråttom med att skaffa detta. Inte för att det är dåligt (har spelat originalet en del tidigare) utan mer för att det är en remake.

Permalänk
Medlem

Absolut, detta är ett måste efter att orginalet i stort sett var ospelbart för mig...styrning etc. Så japp det blir ett köp, vad annars ska man göra av pengarna när allt är så j..... dyrt?

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bobiri:

Det förstår jag. Men spelet har ju existerat sedan 2011, med precis samma handling som nu släpps igen. Vi kan väl enas om att vi hellre hade tagit något helt nytt?

Sedan att de har mage att ta fullpris för ett spel med färdigt manus och nivåer är också det ganska galet.

Vadå har mage. Köp det inte, hur svårt är det. Att det ens är värt tiden att kommentera för dig. Jag hade helt missat serien, hade tyckt det var skitkul att betala för att kunna spela det med senaste grafiken. Dessvärre fanns det inte till Xbox One X.

Permalänk
Medlem

Har förbokat och ser fram emot fredag!
Spelade aldrig originalet.

Permalänk
Medlem

Haha, remaken ser ut att vara ljusår sämre än originalet. Massa smådetaljer de missat som gjorde originalet så bra som det var. Och så är det visst något snack om att de gjort om karaktärerna helt, så de inte passar med storyn.

Kan ju lika gärna spela ettan istället, lär vara ett bättre spel, eftersom det fortfarande var i eran då EA ibland släppte bra spel, istället för massproducerat mög.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem

Sugen på att köra, är dock inte lika sugen nu när jag har sett priset. Kommer köpa sen när det är på rea

Permalänk
Avstängd

Inte så sugen..
Det var inte speciellt skrämmande (är Thief, System Shock 2, Stalker etc veteran)
Det jobbigaste med första releasen var att musen hade inte samma hastighet upp som ner
Spelet är nog inte ens så föråldrat att det behövs en ny release

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Skrivet av Palme_570:

Kommer lira .. men minns orginalet väl. Hade hellre sett en uppföljare. Är ett väldigt intressant universe.

Du menar typ som
https://en.wikipedia.org/wiki/Dead_Space_2
Och
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dead_Space_3

?

Ser fram mot Dead Space remake men kommer nog invänta rea, nypriset känns alldeles för högt och har ingen brådska, har massor av spel i backloggen. Köpte Callisto project på release och blev mycket besviken.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av psp123:

Har förbokat och ser fram emot fredag!
Spelade aldrig originalet.

Köp hem lite vuxenblöjor

Permalänk
Medlem

Spelade igenom orginalet 2-3 gånger, så det får nog räcka så tänker jag.

Kliar lite att få använda plasma cuttern igen dock, skönare vapen är svårt att hitta. Någon mer som tog trofen som gick ut på att klara spelet med endast cuttern?

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Nej, inga sådana planer finns. Bra spel men inget sug att spela om. Tyckte t o m det var lite väl hypat när det begav sig vill jag minnas.

Körde hursomhelst igenom Dead Space 1-3 när de alla var någorlunda nya. Trean i co-op. Jag brukar ha lite svårt för spel med (delvis) skräcktema då det helt enkelt ofta blir för otäckt för egen smak. Lustigt nog hade jag inga som helst problem med något av dessa spel. Då gjorde det heller inget att de rörde sig mer och mer mot rena actionlir. (De var ju ändå inte särskilt otäcka). I synnerhet utskällda trean. Det var ju det roligaste av alla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Du menar typ som
https://en.wikipedia.org/wiki/Dead_Space_2
Och
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dead_Space_3

?

Ser fram mot Dead Space remake men kommer nog invänta rea, nypriset känns alldeles för högt och har ingen brådska, har massor av spel i backloggen. Köpte Callisto project på release och blev mycket besviken.

Mja tänker väl en uppföljare på 3an, eller en fortsättning på 2an.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Om man kan definiera sitta och skrikgråta medan man håller för ögonen som att "spela" så är svaret : ja.

Permalänk
Medlem

Ska ta mig igenom dead space extraction tänker jag då jag upptäckte att det har stöd för ps3 move

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem

ser jävligt coolt ut, men gillar inte att spela skräckspel solo min gräns går vid the forrest / sons of the forrest

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Har inte tid för fler spel

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem