Snabbkoll: Ska du spela pånyttfödda Dead Space?

Permalänk
Melding Plague

Snabbkoll: Ska du spela pånyttfödda Dead Space?

På fredag är det dags att återvända till Ishimura när Dead Space får ett ansiktslyft och komplett remake i spelmotorn Frostbite. Planerar du att spela?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oerhört taggad på detta! Men kommer troligen köpa på en rea

Permalänk
Medlem

Kommer inte spela vid släpp men ja, en replay kommer ske framöver!

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Fatmajk:

Oerhört taggad på detta! Men kommer troligen köpa på en rea

Blir nog samma här Gillade två första skarpt, men det tar alltid lite emot att köpa nyutgåvor för mer än originalen. En remake kan iofs vara att betrakta som ett nytt spel, särskilt när det görs om i ny motor, men ändå.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Previews och sådant pekar ju på att det blir en rätt trevlig upplevelse om man gillar originalspelet. Är lite sugen på att lira direkt vid release, men lär nog avvakta ett tag till. Witcher 3 slukar all ledig tid för tillfället.

Permalänk
Medlem

Jajemen, allt är förberett och klart. Kommer bli en riktigt grym Fredag-kväll!
Blev precis klar med Callisto Protokoll, så nerverna är vässade

Permalänk
Medlem

Köper nog när det blir rea.
Väntar just nu på Callisto Protocol rea.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Hedersmedlem

Nej!

Jag klarade inte av det när det kom förra gången.
Kom några fiender in. Försökte typ 4 vändor. Det var för läskigt då - och det är absolut för läskigt nu haha.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Previews och sådant pekar ju på att det blir en rätt trevlig upplevelse om man gillar originalspelet. Är lite sugen på att lira direkt vid release, men lär nog avvakta ett tag till. Witcher 3 slukar all ledig tid för tillfället.

Spelar AC Odyssey och Witcher 3 just nu ... räknar med bli färdig 2024 lagom till prissänkning ... 🤣

Visa signatur

TE Computer-1|B550|5600X|NH-D9L|2x8GB|980 Pro|RTX 3060|SF600|Benq 21:9|B&W MM-1|B&O H95

Permalänk
Medlem

Redan spelat igenom så vet ej varför jag skulle lägga dessa pengar på att spela dom igen.

Blivit lite väl mycket remakes/remasters på senare år.

Permalänk
Medlem

Visste inte att det kom på nytt, men jo det lär man spela genom. Men det beror på pris naturligtvis.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Ska kolla lite gameplay från release-verren innan och se om det är något för mig. Har blivit lite harig på senare år

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig spelat Dead Space men jag tycker det ser trevligt ut så blir nog att prova det.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem

Gissar det kommer gå att spela via ea play på release så ska köpa en månads medlemskap och spela igenom det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Nej!

Jag klarade inte av det när det kom förra gången.
Kom några fiender in. Försökte typ 4 vändor. Det var för läskigt då - och det är absolut för läskigt nu haha.

Håller med så hårt! Körde kanske en timme, lade av, testade igen, lade av… sen blev det inget mer

Permalänk
Medlem

Jepp, det kommer spelas. Gillade ettan och tvåan. Men inte vid release. Kommer plocka upp det på någon rea eller om det släpps på PS plus

Permalänk
Medlem

beror på om de fixat kontrollen av rörelser har 1an men stod ej ut med att ens gå kändes som ett rent konsollspel för handkontroll var totalt ospelbart med mus & tb så nej om de inte fixat detta.(var sugen på det eftersom system shock 2 är mitt favvospel.)

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Har spelföretagen en sådan brist på idéer att de måste göra nya releaser av gamla spel? Tycker det varit väldigt mycket sådant senaste tiden.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Gissar det kommer gå att spela via ea play på release så ska köpa en månads medlemskap och spela igenom det

10 h trial kommer finnas inget mer.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Japp! Here we go again!

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Alphahanne:

Har spelföretagen en sådan brist på idéer att de måste göra nya releaser av gamla spel? Tycker det varit väldigt mycket sådant senaste tiden.

Släpps ju tusentals spel varje år och endast ett fåtal är remakes. Anledningen till att spel som Dead Space lyfts handlar om hög förväntan på grund av tidigare framgång och hype. Går ju att diskutera huruvida det är rätt eller ej, men att säga att spelutvecklare har brist på idéer är lite knepigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

10 h trial kommer finnas inget mer.

Källa?

står inget om det här https://www.ea.com/games/dead-space/ea-play
Vad jag ser är det fulla digital deluxe + extra saker man får tillgång till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Har spelföretagen en sådan brist på idéer att de måste göra nya releaser av gamla spel?

Ja.

Fast i ärlighetens namn skall det ju också sägas att stora delar av deras kundkrets faktiskt vill spela i grunden samma spel (Fifa, CoD, osv) med små ansiktslyftningar om och om igen.

Så att golden oldies får remasters är inte att förvånas över. Men det är heller inte särskilt nyskapande. Spelindustrin är liksom filmindustrin väldigt obenägna att ta risker. Det säger en del om deras kundkrets också, tyvärr, när detta är den lönsammaste strategin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Släpps ju tusentals spel varje år och endast ett fåtal är remakes. Anledningen till att spel som Dead Space lyfts handlar om hög förväntan på grund av tidigare framgång och hype. Går ju att diskutera huruvida det är rätt eller ej, men att säga att spelutvecklare har brist på idéer är lite knepigt.

Kan dock tycka det verkar vara lite brist på idéer ändå eftersom den stora mängden av spel bara är nya varianter på samma gamla tema.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Kommer lira .. men minns orginalet väl. Hade hellre sett en uppföljare. Är ett väldigt intressant universe.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Det ser otroligt fräckt ut - frågan är snarare om man vågar

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Har inte tid då jag spelar mest Dayz... Har Dead Space och började spela det för länge sen men körde inte många timmar på det, hmm... kanske får installera och testa det igen?

Permalänk
Medlem

nä har för klen dator xd, men borde spela orginalet igen istället o tvåan.. vet inte om en remake är värd 60 dollar för typ vad 10 timmar kampanj ?!

Permalänk
Avstängd

Om det kommer till Xbox One X så ska jag det. Spelade Alien: Isolation till min skräckblandade förtjusning och har vart sugen på att köra det igen. Det här är nytt för mig så ännu bättre.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Varför finns inte alternativet
”Nej !! (Vill gömma mig bakom kudden efter 15-20min)”

?? 🙈😆👍🏼

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •