ASUS Prime AP201 - Eller finns det bättre?

Permalänk

ASUS Prime AP201 - Eller finns det bättre?

Tjenare!

Har kollat runt lite i forumet men inte hittat någon tråd eller likande gällande ASUS Prime AP201.

Är på jakt efter ett nytt mindre chassi då jag helst hade velat flytta upp datorn på skrivbordet istället för på golvet.
Anledningen till detta heter katt, men det är bara detaljer id et hela.

Jag sitter på ett mATX-kort, har två SSD, men skall byta till en M.2 istället, så inga större mängder disk.
Har även ett 3060 som grafikkort, inget fancy eller så.

Så frågan är, är detta ett bra chassi att bygga i för mina ändamål, eller finns det bättre?
Priset spelar ingen större roll så direkt, utan det är storleken jag vill komma ned i.

Permalänk

AP201 har väldigt bra luftflöde. Inte mycket till dammfilter dock. Hade undvikt som kattägare.

Permalänk
Medlem

Finns ju alltid "NR200p-liknande" SAMA IM01 i olika varianter, här som Inter-Tech IM-1, med dammfilter under, på sidan och på toppen (ska du ha bakre som inblås kan du behöva ett löst filter dit antar jag)

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5941361

https://www.computersalg.se/i/7369673/inter-tech-im-1-pocket-microtower-micro-atx-ingen-str%C3%B6mf%C3%B6rs%C3%B6rjning-atx12v-sfx12v-antracit-usb-ljud?utm_source=prisjaktSe&utm_medium=prisjaktSeLINK&utm_campaign=prisjaktSe

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Skrivet av Psy_Lover:

Tjenare!

Har kollat runt lite i forumet men inte hittat någon tråd eller likande gällande ASUS Prime AP201.

Är på jakt efter ett nytt mindre chassi då jag helst hade velat flytta upp datorn på skrivbordet istället för på golvet.
Anledningen till detta heter katt, men det är bara detaljer id et hela.

Jag sitter på ett mATX-kort, har två SSD, men skall byta till en M.2 istället, så inga större mängder disk.
Har även ett 3060 som grafikkort, inget fancy eller så.

Så frågan är, är detta ett bra chassi att bygga i för mina ändamål, eller finns det bättre?
Priset spelar ingen större roll så direkt, utan det är storleken jag vill komma ned i.

Köpte du detta chassi?

Visa signatur

MattiB

Permalänk
Skrivet av MattiBjönka:

Köpte du detta chassi?

Yes,

Det blev det chassit och katten är förbjuden att vara inne på kontoret

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psy_Lover:

Yes,

Det blev det chassit och katten är förbjuden att vara inne på kontoret

Nyfiken fråga:

Med anledning av att nätagget monteras i fronten på dessa chassin - är man "tvungen" att köra AIO då? För det känns ju som att den luft som kommer upp från botten sugs upp av grafikkortet, och kvar blir varm blaskig luft som annars skulle kommit in från fronten...

Permalänk
Skrivet av Laddin:

Nyfiken fråga:

Med anledning av att nätagget monteras i fronten på dessa chassin - är man "tvungen" att köra AIO då? För det känns ju som att den luft som kommer upp från botten sugs upp av grafikkortet, och kvar blir varm blaskig luft som annars skulle kommit in från fronten...

Jag kör en luft och det fungerar bra för mig, har dock inte kollat temperaturerna, men kan göra ett test sen vid tillfälle.
Idle så ligger både CPU och GPU på runt 32 grader.