Jo, det är den sämsta aspekten med elbilar skulle jag säga. En massa appar och konton man behöver, kanske taggar, ibland funkar det med kort ofta inte, med några få bilar och laddare så behöver man inte göra något alls mer än att koppla in sladden, men det är ovanligt.
Problemet blir nog också värre för att detta inte är något man gör i vardagen, det är inte som att tanka på macken som man ändå gör någon gång i månaden eller så och därmed vänjer sig vid deras pissiga touchskärmar med katastrofgränssnitt och pushar för spolarvätska på tapp, automattvätt och liknande, utan det är mycket mer sällan än så. Så när man väl står där så blir det en än mer stressande situation då man förstås inte kommer ihåg lösenordet till appen man sist använde för ett par år sedan eller så, och självklart har man hela familjen i bilen för man är ju på långresa, och så vidare. Och eftersom det är just typ sportlovet på väg till fjällen så har man en lång kö bakom sig som blir allt surare ju längre tid det tar för en att komma igång.
Samtidigt, lägger man ihop tiden för den handfull tillfällen man har behövt ladda på snabbladdare så är det inget jämfört med tiden nerlagd på att tanka om man hade en fossilbil liksom.
Väl skrivet, håller med helt!
Kan förstå båda sidorna, man vill få ut laddstationer snabbt, att bara låsa in dom i en app gör det säkert smidigare.
Bränslepumparna har haft evigheter på sig att etableras och integreras i fibernätet.
Men av trygghetsskäl vill man givetvis att sakerna ska fungera även om man har maximal otur, oladdade mobiler eller appar som helt plötsligt börjar krångla, glömda lösenord... Helt plötsligt står man där, det är svinkallt ute och man får inte igång laddaren! Taskigt läge!
Anyway, intressant att höra hur det fungerar, jag har ingen elbil själv!