Vidarebefordra epost genom Gmail

Permalänk
Medlem

Vidarebefordra epost genom Gmail

Hej swec,

Jag sitter med ett litet bekymmer där jag jobbar. Som så många andra vill vi slippa pappershanteringen så långt det går och har gått över till att, i princip, enbart acceptera digitala fakturor. Men vi har stött på patrull.

Vi använder oss av Googles plattform för epost-hantering samt fortnox för fakturering med mera.
Vi har ett konto som heter i stil med faktura@vårdomän.se där vi ber underleverantörer med mera skicka in sina fakturor och i dagsläget har det suttit "någon" och skickat vidare dessa in i Fortnox.

Fortnox i sin tur skapar en inkorg till oss dit vi skickar alla fakturor. Ni som sett dem förr så är det i stil med inbox68767i12tg87it81t23@fortnoxdomän.se

Nu vill vi ha automatik på detta och göra så att vår faktura@ automatiskt vidarebefodrar all epost in till fortnox adress. Att ge ut deras adress till leverantörer, kunder och annat är inte aktuellt eftersom det blir för "krångligt" för dem. I fortnox sorteras all epost och vi godkänner alla fakturor manuellt som vanligt.

Nu kommer vi till huvudproblemet; för att Google ska acceptera en sådan vidarebefordran krävs att man aktiverar det med en kod som skickas till fortnox-adressen. Fortnox i sin tur säger att de inte kan gå in och titta vilken kod det är för oss att aktivera.

Så, finns det någon som helst lösning på detta att vidarebefordra utan kod? Jag har då sökt och sökt men inte hittat lösning, iaf inte hos Google och Gmail. Detta är inte min domän (höhö) men har försökt hjälpa till utan att ha lyckats hittills.

Permalänk
Rekordmedlem

Låter inte som elektroniska fakturor utan som om nån mailar pdfer.
Gissar att du använder Gmails webbinterface och inte ett mailprogram för de flesta mailprohram klarar av att vidarebefordra eller skicka en kopia dit man vill.
Det borde väl även gå att peka om den riktiga mailkorgen för fakturor till "rätt ställe" i stället för att gå omvägen via Gmail genom att ändra i dnstjänstens kontroller.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det enkla sättet är nog att ta bort användaren faktura@vårdomän.se och ersätta det med en grupp med samma address som kan vidarebefordra till en eller flera adresser utan verifikation.

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk

Jag kan skapa en lösning för detta

Jag vet hur man kan kringgå problemet. Hur kommer vi i kontakt utanför denna plattform😅 Kan du skicka ett privat meddelande så kan vi se om jag kan hjälpa er reda ut problemet?