Permalänk
Medlem

Cities: Skylines 2

Till slut så kommer det en uppföljare, men snacka om att grafiken är uppgraderad.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Frågan är om spelet kommer vara multithreadat ordentligt. Cities Skylines tar väldigt lite nytta av processorn.

Gällande grafiken är det ju en prerenderad videosnutt och inget mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Till slut så kommer det en uppföljare, men snacka om att grafiken är uppgraderad.

https://www.youtube.com/watch?v=WdD66WGBVHM

”NOT ACTUAL GAMEPLAY”
men spännande! Hoppas på lite utmaning och inte bara sandbox

Permalänk
Medlem
Skrivet av baggso:

”NOT ACTUAL GAMEPLAY”
men spännande! Hoppas på lite utmaning och inte bara sandbox

Ja såg det på trailern, hade kollat bilder före på spelet via PC Gamer.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

"Cities Skylines är Paradox hittills mest sålda spel och hade förra sommaren sålts i över 12 miljoner exemplar! "

Kul

https://omniekonomi.se/paradox-slapper-uppfoljaren-till-succe...

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag hoppas på något annat (och bättre) upplägg för DLCs i 2an på PC. Jag spelade det första spelet en del vid release men varje gång jag har tänkt att testa det igen så finns det nya DLCs. Det har gjort att jag bara har struntat i att spela spelet istället då priset inte känns rimligt. Och ja, jag vet att det går att spela utan alla DLCs men jag är en sån som vill ha alla DLCs (och jag tror inte att jag är ensam)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Hoppas att zoning blir lite mindre nordamerikansk och att man kan blanda lite mer!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN!!

Hoppas det finns multiplayer. Superbra spel som singleplayer givetvis, men när även mods till 1:an fått det att fungera bra bortsett desyncs så bör det ändå gå att få till kan man hoppas.

Visa signatur

Dator:
CPU: Intel Core i5 13600K @5,3GHz(P-core) @4.0Ghz (E-core) | Kylning: Corsair Hydro H100x | Minne: G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL40 | GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix | Lagring: 2x Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB (Read: 7000MB/s - Write: 6000MB/s) | Chassi: Corsair 4000D Airflow | Nätagg: Corsair RM850e 850W (Gold)

Tillbehör: Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS (@ 1440p 165hz) | Microsoft intellimouse 3.0 | Tangentbord: Zon Keyboard1 | Headset: HyperX Cloud II

Permalänk
DingDongerMcDongface

Lånar in tråden till nyhet!

On topic: Tråkigt att trailern var befriad från gameplay, men ändå taggad!

Permalänk
Medlem

Vart hittar ni bilder från själva spelet, allt som jag hittar är inte in game utan externt renderade. Det oroar mig lite om det ska släppas i år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Hoppas att zoning blir lite mindre nordamerikansk och att man kan blanda lite mer!

Samma här, blir lite the Sims över det. Dessutom väldigt dyrt om man ska ha allt. Och nu får man ju liksom börja om igen.

Permalänk
Hedersmedlem

Det här blev jag faktiskt lite glad av att läsa. Ett av få nyare spel som jag fastnat för och spelat en hel del. Så en uppföljare skulle kunna bli kul här

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Skrivet av swesen:

Vart hittar ni bilder från själva spelet, allt som jag hittar är inte in game utan externt renderade. Det oroar mig lite om det ska släppas i år.

Har också letat runt som en tok,men inte hittat något. Oroväckande

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Jag hoppas på något annat (och bättre) upplägg för DLCs i 2an på PC. Jag spelade det första spelet en del vid release men varje gång jag har tänkt att testa det igen så finns det nya DLCs. Det har gjort att jag bara har struntat i att spela spelet istället då priset inte känns rimligt. Och ja, jag vet att det går att spela utan alla DLCs men jag är en sån som vill ha alla DLCs (och jag tror inte att jag är ensam)

Fast det är väl tyvärr hela Paradox DLC idé? Det är väl likadant på alla deras titlar vare sig det är HoI, CK, EU etc.?

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande när det kommer lite "gameplay" videos.

Visa signatur

chmod 775

Permalänk
Medlem

Ser fram emot! Hoppas på bra nya funtioner samt många nya politics.

Permalänk
Medlem

Undrar vilken motor de kör. Om de kör egen eller som jag läst "unreal engine 5 doesnt seem that weird, the gas station in the trailer at 17 seconds is from unreal store".

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Gillade föregångaren skarpt så blir garanterat att spela. Blir Game Pass förutsatt att spelet släpps dag ett, annars blir det väl ett köp.

Nu är förvisso Paradox grej att pumpa ut massor av betald DLC till sina titlar men det var också lite det som avtände mig med Cities Skylines. Men riktigt bra spel och Paradox pumpar ut bra titlar också. Ser fram emot släppet, när det nu sker.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Jag hoppas på något annat (och bättre) upplägg för DLCs i 2an på PC. Jag spelade det första spelet en del vid release men varje gång jag har tänkt att testa det igen så finns det nya DLCs. Det har gjort att jag bara har struntat i att spela spelet istället då priset inte känns rimligt. Och ja, jag vet att det går att spela utan alla DLCs men jag är en sån som vill ha alla DLCs (och jag tror inte att jag är ensam)

Tror tyvärr inte att det kommer ändras. De flesta av Paradox spel är byggda för att sälja massvis av DLC och tror det är ett koncept de kommer fortsätta med. Jag ogillar det också men uppenbarligen så bringar det in mycket pengar till Paradox. Det är säkert därför det även satsar på fler spel där DLC passar (deras nya Sims-klon exempelvis).

Men nya Cities Skylines får vi hoppas att de inte är allt för avskalat vid släpp. Man vill ju gärna inte ta flera steg bakåt från orginalet.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Boozfob:

Jag hoppas på något annat (och bättre) upplägg för DLCs i 2an på PC. Jag spelade det första spelet en del vid release men varje gång jag har tänkt att testa det igen så finns det nya DLCs. Det har gjort att jag bara har struntat i att spela spelet istället då priset inte känns rimligt. Och ja, jag vet att det går att spela utan alla DLCs men jag är en sån som vill ha alla DLCs (och jag tror inte att jag är ensam)

Alltså DLC:s är ju Paradox mellannamn

Hela deras affärsmodell bygger på att släppa ett spel, sedan underhålla det med DLC:s i flera år att komma, i fallet med Cities Skylines är det 8 år sedan första spelet kom ut. Ser det inte helt orimligt att man krämar ut ett tjugotal DLC:s på den tiden heller, är knappt lite mer än en DLC varje halvår och håller spelet i liv under hela denna period.

Till skillnad från många andra företag går det dessutom att spela Paradox spel helt utan sina tillägg. Praktexempel på värdelösa spel utan bokstavligen ALLA DLC:s är ju Total War: Warhammer-serien, där man utöver att köpa senaste spelet med tillägg även lär äga alla föregående titlar med tillägg då detta följer med till nästa spel. Eller om vi kollar på EA och The Sims 4, där varje tillägg känns som något som basspelet borde haft från dag 1 redan, men ändå tycker EA det är rimligt att begära sådär en 10 000 kronor för allt som allt.

I det stora hela kan jag hålla med om att massa mindre DLC:s är lite drygt. Men i fallet Paradox är inte DLC:na ett regelrätt behov som i många andra fall.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Får hoppas att de har optimerat spelet. Skylines 1 saktar ner ganska rejält för mig när jag bygger städer med över 100,000 invånare, trots att jag använder mods som boostar prestandan...

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Baxtex:

Samma här, blir lite the Sims över det. Dessutom väldigt dyrt om man ska ha allt. Och nu får man ju liksom börja om igen.

På tal om The Sims släpper de också Life By You som verkar mycket fetare än The Sims.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte har problem med att lira PDX-spel utan alla DLC? ^^

När jag återvänder till ett spel jag inte spelat på ett tag har jag ofta en idé av vad jag vill göra redan och då är det ofta nästan som alla nya features (från gratisdelen) bara är i vägen eftersom man måste kolla upp hur de funkar och fundera ut hur man vill hantera dem

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Det här är en nyhet man blir glad utav!
Har lagt många timmar i ettan helt utan köp av DLC's vilka jag tycker är orimligt många. Jag är inte emot själva idén med DLC men det får finnas gränser när vissa verkligen är på micronivå. Typ fanns det inte en DLC som gav dig som spelare snö och plogbilar? För 100kr ungefär?
Jag kommer inte ihåg riktigt. Det är längesen nu.

Men ser fram emot nya spelet. Kommer i så fall bara köpa basspelet.

Permalänk
Medlem

hoppas på multiplayer..! Ända de faller på imo

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasrod:

Tror tyvärr inte att det kommer ändras. De flesta av Paradox spel är byggda för att sälja massvis av DLC och tror det är ett koncept de kommer fortsätta med. Jag ogillar det också men uppenbarligen så bringar det in mycket pengar till Paradox. Det är säkert därför det även satsar på fler spel där DLC passar (deras nya Sims-klon exempelvis).

Men nya Cities Skylines får vi hoppas att de inte är allt för avskalat vid släpp. Man vill ju gärna inte ta flera steg bakåt från orginalet.

Colossal Order var också en väldigt liten studio när CS1 släpptes, så det är förståeligt att de inte kunde få med allt de ville från början. Jag tycker det är helt OK att släppa en rimlig mängd DLC som förbättrar spelet över tid. Gillar man spelet gör det att man kan få glädje av det under en längre tid istället för att man kanske överger det och köper något annat spel för €60+. De flesta DLC till CS1 kändes ändå som de faktiskt tillförde något. Jag har över 900 timmar i spelet så det känns som jag fått valuta för pengarna.

Dock spårade det ur lite på slutet i höstas, men en stor mängd dåligt testade och ganska meningslösa DLC, samtidigt som många nya buggar tillkom som både påverkar basspelet och andra DLC. Dessa buggar har de fortfarande inte fixat trots att det gått 5-6 månader. De borde ha lämnat CS1 som det var och fokuserat helt på CS2 istället.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

På tiden! Förutom en hög med saker som finns som mods till ettan så hade jag önskat:

- Events som händer under begränsade tider. En stor konferens, ett mästerskap eller en stor konsert kommer äga rum i din stad och infrastrukturen kommer att pressas hårt för detta. Hotell, kollektivtrafik, leveranser och elförsörjning behövs.

- En form av hard mode där saker man bygger inte ploppar upp direkt hade varit spännande. Vill du bygga en bro här? Ok, byggtiden beräknas till ca. 2 år. En rondell här? Ok, hur ska du leda om trafiken under tiden rondellen byggs? Ska du bygga västlänken 2.0 får du också handskas med konsekvenserna av att stänga av trafiken i halva staden.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B550M-PLUS ~ AMD Ryzen 5600 XT ~ ASUS TUF Gaming AMD Radeon RX 6800
Corsair Vengeance LPX Red 16GB (2x8GB) 2400MHz DDR4 ~ Samsung SSD 860 EVO M.2 1TB
Corsair RM750 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Minns när första släptes men tänkte då att "det är väl en dålig simcity kopia" (spelade simcity på amiga) Kollade den här videon och... Kan man gå ner på markplan i första spelet? Fick mig att bli triggad. Jag hade kultur-och-stilhistoria och arkitetur på schemat när jag pluggade och har alltid varit intresserad av det men som nån nämde tidigare så verkar det vara lite väl amerikanskt. Kan man på nån vänster designa sina egna byggnader eller är allt prefab?

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3