Sökmotorn Bing når 100 miljoner användare

Permalänk
Melding Plague

Sökmotorn Bing når 100 miljoner användare

För första gången i Bings historia passerar Microsofts sökmotor över 100 miljoner aktiva användare, där AI-tillägg ser ut att vara av vikt för framgångarna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

?

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

100 miljoner användare?! Den måste vara fantastiskt bra.

Permalänk

Otroligt

Permalänk
Medlem

Bing har faktiskt blivit bättre. Inte som förut när man fick missvisande resultat.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Sen kommer bard och alla går tillbaka till Google ^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Sen kommer bard och alla går tillbaka till Google ^^

Alexander?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

jag gillar AI bing. Ska bli kul att testa googles motsvarighet när den kommer. Och chatgpt är också najs att fråga saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Alexander?

Ja, Alexander Bard är en robot tillverkad av Google.

Permalänk
Medlem

Har inte testat någon AI-sök själv men det känns som att det finns ett akut behov av en sådan. Använder Google närmast uteslutande och ofta är ju sökresultaten värdelösa och/eller missvisande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Alexander?

Nej nej nej!

Syftar helt klart på barden Scanlan Shorthalt från Vox Machina.

DnD? Yep, allt är DnD!

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

det var på tiden lol hur många år tog det 20 minst xD?

Permalänk
Medlem

99 Miljoner sökningar på ’Google’ och ’Install Chrome’, resten är väl det som ’bingit’ betydde förr?

Permalänk
Medlem

Lägger de till Clippy som ansiktet för deras AI så når de 200 miljoner användare inom en vecka!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FredrikMH:

Alexander?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Bing har faktiskt blivit bättre. Inte som förut när man fick missvisande resultat.

Tycker faktiskt desamma. Kan tycka att den ibland fått lite väl hård kritik, även om jag själv också fick konstiga resultat i början.
Men sen tror jag en faktor i det hela är hur pass vardagligt begrepp ordet googla är. Vet du inte hur man gör, här så ska jag googla fram det åt dig.
Förstå om man sitter på jobbet och behöver hjälp med nåt, så kommer en kollega fram och säger: men du...har'ru provat å binga? 😁

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Tycker faktiskt desamma. Kan tycka att den ibland fått lite väl hård kritik, även om jag själv också fick konstiga resultat i början.
Men sen tror jag en faktor i det hela är hur pass vardagligt begrepp ordet googla är. Vet du inte hur man gör, här så ska jag googla fram det åt dig.
Förstå om man sitter på jobbet och behöver hjälp med nåt, så kommer en kollega fram och säger: men du...har'ru provat å binga? 😁

Funkar ju alltid med att fråga "har du sökt på nätet?", "Eller jag kan söka upp det åt dig". Eller "just sökit" kan dock misstolkas om har lite sämre engelska och ens indiska kollega blir sur och går till chef, sen får man ha ett sånt där jobbigt samtal och hitta någon ny plats att jobba på, men sök funkar normalt i dom flesta fall.

Permalänk
Skrivet av RVX:

Tycker faktiskt desamma. Kan tycka att den ibland fått lite väl hård kritik, även om jag själv också fick konstiga resultat i början.
Men sen tror jag en faktor i det hela är hur pass vardagligt begrepp ordet googla är. Vet du inte hur man gör, här så ska jag googla fram det åt dig.
Förstå om man sitter på jobbet och behöver hjälp med nåt, så kommer en kollega fram och säger: men du...har'ru provat å binga? 😁

Det är ju lite "if you build it it will come", sökmotorn lär sig ju inte om inte massa användare använder den.
Skulle google tappa våra sökbeteenden så står dom tämligen på noll även om seo har hjälpt till.

Sedan ur samhällets perspektiv måste vi också tänka på följande som kommit fram i säkerhets-analyser av vårt användande
https://tinyurl.com/2fabeprs

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Det är fredag och jag måste gräva djupt för att ta mig igenom de sista timmarna

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Det är ju lite "if you build it it will come", sökmotorn lär sig ju inte om inte massa användare använder den.
Skulle google tappa våra sökbeteenden så står dom tämligen på noll även om seo har hjälpt till.

Sedan ur samhällets perspektiv måste vi också tänka på följande som kommit fram i säkerhets-analyser av vårt användande
https://tinyurl.com/2fabeprs

Så är det ju.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Ja, Alexander Bard är en robot tillverkad av Google.

Google har uppenbarligen inte samma krav på sina produkter som tidigare

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag var rätt pepp på Bing med AI-chatt, men den har en jäkla tendens att hitta på, generera irrelevanta länkar, etc. Tyvärr oanvändbar i nuvarnade skepnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Jag var rätt pepp på Bing med AI-chatt, men den har en jäkla tendens att hitta på, generera irrelevanta länkar, etc. Tyvärr oanvändbar i nuvarnade skepnad.

Håller med om att den ibland hittar på eller skickar irrelevanta länkar men den är långt ifrån oanvändbar. Majoriteten av det jag sökt efter har jag fått bra svar på. Men det beror kanske lite på vad man söker efter.
Tycker dock att den var bättre när den var Sydney. Inte för att jag använde den som en kompis men jag tycker att chatten gav bättre svar när den var baserad på Sydney, nu är den för försiktig med sina svar.

Permalänk
Medlem

Har varit en bing användare sedan Microsoft hade telefoner och det har varit en... Resa. Men det är kul om det tog fart och inte bara blir temporärt och sedan backar efter nyhetens behag.

Permalänk

Kan man få bort reklamlänkarna som finns i nederkant?

Visa signatur

NES.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trihxeem:

Google har uppenbarligen inte samma krav på sina produkter som tidigare

<Alexander Bard röst>
Nej, och det kommer totalt köra dom i botten när algoritmerna visar vägen och sållar bort allt skit där ute!
Bion är död om 2 år. Google om tio.
</Alexander Bard röst>

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

99 Miljoner sökningar på ’Google’ och ’Install Chrome’, resten är väl det som ’bingit’ betydde förr?

Förstår inte varför man ska bemöda sig med att söka... Det är väl bara att skriva mozilla.org i adressfältet?

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyze:

Nej nej nej!

Syftar helt klart på barden Scanlan Shorthalt från Vox Machina.

DnD? Yep, allt är DnD!

"LIGHTNINGBOLT! From my dick!"

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk

Shrug. Inbyggd skit får automatiskt många användare genom de illegala monopoliavtalen M$ har med alla PC-tillverkare och som de betalar c:a 50 miljoner per dag för i böter. Det finns alltför många användare som är lata och inte väljer webbläsare och dess inbyggda default sökmotor, därtill kommer inbyggda envisa varningar för Edge, Bing, antivirus, brandvägg, och Microsoft Store som kräver energi för att övervinna.

Allt naturligtvis uträknat för att fortfarande efter 40 år av samma Monopol-strategi vinna utan att behöva tävla på en marknad. Varför tillåta en marknad med konkurrerande produkter, när man kan vinna utan att ha en konkurrenskraftig produkt?

Siffror som sådana företag redovisar är helt missvisande och bör borträknas helt.

Ett OS ska stödja standardinterface och köra program, så effektivt och stabilt som möjligt. Det är dess enda uppgift. Ett sådant OS är att bra OS.

Ett OS med rötter nedgrävda djupt i proprietära format och ramverk, och som gör allt för att förhindra att etablerade öppna standarder etableras, och samtidigt gör allt för att förhindra att vem som helst kan skriva mjukvara för det, är under all kritik.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av NoNamesWayne:

Bing har faktiskt blivit bättre. Inte som förut när man fick missvisande resultat.

Fortfarande skit