Permalänk
Medlem

Varning för misshosting.se

Hej Vänner,

Jag experimenterade med att öppna en sida med information om coronaviruset och coronavaccin när pandemin började.

Jag valde misshosting.se för de väldigt fördelaktiga priserna, betalde 200-300:- för 1 år med deras mellan paket som kallas professional.

Efter några månader bestämde jag mig för att byta leverantör för att öka hastigheten på min webbsida och kontaktade misshosting.se kundtjänst via deras chattfunktion. Jag säkerställde mig hur jag skulle göra för att säga upp avtalet då priset blir superdyrt andra året ca 1800:- Efter kontakten gick jag in på mitt konto enligt instruktioner jag fått av kundtjänst och sa upp avtalet.

Nu efter ca 6 månader fick jag hemskickat ett in inkassokrav på 2000:-, jag kontaktade kundtjänsten som informerade mig att jag inte sagt upp på ett korrekt sätt(även fast jag följt instruktionerna från misshosting.se)

Mailen de skickade med påminnelser skickade det till den mailen som var kopplat till kontot jag sagt upp som jag sedan dess inte har öppnat då jag trodde det var avslutat.

Jag kontaktade kundtjänsten om hur jag upplevde att jag blivit behandlad och fick informationen att de kan ta bort ca 200:- vilket är inkasso kostanden men att jag måste betala ca 1800:-

Det här känns som ett riktigt företag som medvetet lurar sina kunder.

Var försiktiga och hoppas den här varningen om misshosting.se hjälper någon.

Permalänk
Skrivet av henso123:

Hej Vänner,

Jag experimenterade med att öppna en sida med information om coronaviruset och coronavaccin när pandemin började.

Jag valde misshosting.se för de väldigt fördelaktiga priserna, betalde 200-300:- för 1 år med deras mellan paket som kallas professional.

Efter några månader bestämde jag mig för att byta leverantör för att öka hastigheten på min webbsida och kontaktade misshosting.se kundtjänst via deras chattfunktion. Jag säkerställde mig hur jag skulle göra för att säga upp avtalet då priset blir superdyrt andra året ca 1800:- Efter kontakten gick jag in på mitt konto enligt instruktioner jag fått av kundtjänst och sa upp avtalet.

Nu efter ca 6 månader fick jag hemskickat ett in inkassokrav på 2000:-, jag kontaktade kundtjänsten som informerade mig att jag inte sagt upp på ett korrekt sätt(även fast jag följt instruktionerna från misshosting.se)

Mailen de skickade med påminnelser skickade det till den mailen som var kopplat till kontot jag sagt upp som jag sedan dess inte har öppnat då jag trodde det var avslutat.

Jag kontaktade kundtjänsten om hur jag upplevde att jag blivit behandlad och fick informationen att de kan ta bort ca 200:- vilket är inkasso kostanden men att jag måste betala ca 1800:-

Det här känns som ett riktigt företag som medvetet lurar sina kunder.

Var försiktiga och hoppas den här varningen om misshosting.se hjälper någon.

Betala inte utan bestrid fakturan!

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Sedan kraschen på FS-data Nov/Dec 2020 som säkerligen många hört om och utöver den andra tråden med fsdata där folk fått liknande krav så hör de till att samma person står som vd och har tagit över en hel del företag där sådant här försiggår och att det ofta är gamla bolag som har ett gott rykte men som ofta gått ner sig ordentligt i kvalité senaste åren.

Länk finns nedan till vilka bolag som idag har samma vd
https://www.allabolag.se/bolagslista/per-fredrik-magnus-bjork...

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Bara läsa deras reviews på Google så ser man vilka skojare dom är.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Skrivet av henso123:

Hej Vänner,

Jag experimenterade med att öppna en sida med information om coronaviruset och coronavaccin när pandemin började.

Jag valde misshosting.se för de väldigt fördelaktiga priserna, betalde 200-300:- för 1 år med deras mellan paket som kallas professional.

Efter några månader bestämde jag mig för att byta leverantör för att öka hastigheten på min webbsida och kontaktade misshosting.se kundtjänst via deras chattfunktion. Jag säkerställde mig hur jag skulle göra för att säga upp avtalet då priset blir superdyrt andra året ca 1800:- Efter kontakten gick jag in på mitt konto enligt instruktioner jag fått av kundtjänst och sa upp avtalet.

Nu efter ca 6 månader fick jag hemskickat ett in inkassokrav på 2000:-, jag kontaktade kundtjänsten som informerade mig att jag inte sagt upp på ett korrekt sätt(även fast jag följt instruktionerna från misshosting.se)

Mailen de skickade med påminnelser skickade det till den mailen som var kopplat till kontot jag sagt upp som jag sedan dess inte har öppnat då jag trodde det var avslutat.

Jag kontaktade kundtjänsten om hur jag upplevde att jag blivit behandlad och fick informationen att de kan ta bort ca 200:- vilket är inkasso kostanden men att jag måste betala ca 1800:-

Det här känns som ett riktigt företag som medvetet lurar sina kunder.

Var försiktiga och hoppas den här varningen om misshosting.se hjälper någon.

Kommer du ihåg vad kundtjänst gav för instruktioner, skulle du tex göra det över mejl eller på deras eller av uppsägningsfunktion i kontrollpanelen? I avtalet står det såhär.

Citat:

Vid uppsägning skall kundnummer och domännamn uppges. Har ingen korrekt uppsägning inkommit innan tjänsten går ut måste fakturan för nästkommande period betalas.

Försök att bestrida men se till att du inte missat något i avtalet innan.

Här Har du en bra guide.

Visa signatur

Jag kan inte stava jag kan bash.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av henso123:

Hej Vänner,

Jag experimenterade med att öppna en sida med information om coronaviruset och coronavaccin när pandemin började.

Jag valde misshosting.se för de väldigt fördelaktiga priserna, betalde 200-300:- för 1 år med deras mellan paket som kallas professional.

Efter några månader bestämde jag mig för att byta leverantör för att öka hastigheten på min webbsida och kontaktade misshosting.se kundtjänst via deras chattfunktion. Jag säkerställde mig hur jag skulle göra för att säga upp avtalet då priset blir superdyrt andra året ca 1800:- Efter kontakten gick jag in på mitt konto enligt instruktioner jag fått av kundtjänst och sa upp avtalet.

Nu efter ca 6 månader fick jag hemskickat ett in inkassokrav på 2000:-, jag kontaktade kundtjänsten som informerade mig att jag inte sagt upp på ett korrekt sätt(även fast jag följt instruktionerna från misshosting.se)

Mailen de skickade med påminnelser skickade det till den mailen som var kopplat till kontot jag sagt upp som jag sedan dess inte har öppnat då jag trodde det var avslutat.

Jag kontaktade kundtjänsten om hur jag upplevde att jag blivit behandlad och fick informationen att de kan ta bort ca 200:- vilket är inkasso kostanden men att jag måste betala ca 1800:-

Det här känns som ett riktigt företag som medvetet lurar sina kunder.

Var försiktiga och hoppas den här varningen om misshosting.se hjälper någon.

Hej henso123,

Jättetråkig läsning detta. Ingen av våra kunder ska behöva känna sig lurade. Jag ska omgående se över vad det är som brustit i detta ärende. Har du möjlighet att skicka mig ett PM med dina uppgifter så att jag kan hitta dig i våra system?

Tack på förhand!

/Anders, Miss Hosting

Permalänk

Verkligen aldrig haft problem med miss hosting, och då har jag stundtals varit ganska velig. "vill ha den här extra-tjänsten", "Nej den blev inte som jag tänkt kan ni ta bort den" osv.
Undrar vad det är som gör att det är så ojämnt..

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Om du har följt deras instruktioner till punkt och pricka, samt dessförinnan har mailat och fått svar på att du vill säga upp dina tjänster, då är det bara att bestrida. Din avsikt har ju (enligt vad jag kan läsa här) varit tydlig och jag har svårt att se att deras krav skulle hålla mot dig som privatperson

Permalänk

Även jag har betalt igår in ett inkassokrav från misshosting på 2000kr. Har sedan tidigare domännamn på misshosting.
Men blir inget mer hos dem. Kan också bara uppmana folk att tänka sig för och titta runt efter fler alternativ.

Permalänk
Medlem

Nu har jag också fått ett inkasso krav som jag vet är felaktig.

Är så trött på bedragare som medvetet försöker luras att jag tänkte samla ihop alla som känner som jag (borde bli en del) för att gemensamt bygga ett case mot Miss Hosting och även få till media uppmärksammar detta.

Vilka är med mig?

Permalänk
Snusfri

Miss Hosting är ett riktigt skojarföretag, använde dom förut men det var riktigt krångligt och en riktigt snårskog att säga upp.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Fick följande idag ... Ganska skumt erbjudande ...

Visa signatur

chmod 775

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaevel:

Om du har följt deras instruktioner till punkt och pricka, samt dessförinnan har mailat och fått svar på att du vill säga upp dina tjänster, då är det bara att bestrida. Din avsikt har ju (enligt vad jag kan läsa här) varit tydlig och jag har svårt att se att deras krav skulle hålla mot dig som privatperson

Man ska inte behöva följa komplicerade instruktioner till punkt och pricka för att säga upp en tjänst. Det ska vara tydligt och enkelt hur man gör.
Det viktiga är som sagt intentionen att säga upp. Det räcker troligen med en screenshot av chatten om OP har det.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Jag har också använt dem förut men slutade. Chockhöjde priserna.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

Märkligt beteende, kört miss hosting i många år, olika sajter osv. Lagt till, tagit bort tjänster, suttit med supporten, har verkligen aldrig haft något problem. Men har läst omdömen, däremot så litar jag sällan på omdömen på nätet, har en tendens att vara personer som är sura som tar sig tiden att skriva, inte dom som är nöjda.
Lite som min sambo, kommer ihåg dumma saker jag sagt, men glömmer alla fina saker jag sagt

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Skrivet av stoffe-2k:

Fick följande idag ... Ganska skumt erbjudande ...
<Uppladdad bildlänk>

Det där är fasen en bluffaktura om något.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Varning för detta skojjarbolag som lurar in en med lockpris första året för att sedan kräva betalning på tusentals kronor trots man valt att inte förlänga tjänsten.
Dom använder sig av en form av negativ avtalsbindning och luddiga vilkor.
Finns billigare och bättre hosting med Aruba.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaomi:

Varning för detta skojjarbolag som lurar in en med lockpris första året för att sedan kräva betalning på tusentals kronor trots man valt att inte förlänga tjänsten.
Dom använder sig av en form av negativ avtalsbindning och luddiga vilkor.
Finns billigare och bättre hosting med Aruba.

Jag tar gärna emot förslag på andra som kan ta över ett par domäner och mail. Inget webb är intressant.

Visa signatur

chmod 775

Permalänk
Medlem

Kan också passa på att varna för skräpföretaget misshosting. Undvik!!

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Hade en VPS hos dem, betalade för ett år för att hålla koll på kostnader. Fick under tiden en liknande faktura som stoffe-2k fast gällande en annan tjänst. Använde aldrig tjänsten och blev sedan fakturerad efter "prövotiden".
Tog kontakt för att makulera fakturan samt meddela att jag inte vill förnya något. Fick en återkoppling att det var fixat, men kom en påminnelse efter det. Tog kontakt igen och bad dem ta bort alla uppgifter om mig efter det slapp jag dem.

Permalänk
Medlem

Vill också varna för detta oseriösa blufföretag. Idag damp det ner ett inkassokrav från dom. Jag köpte en domän för 1 år sedan för 12 kr i månaden (som jag betalde direkt). Det är det enda.

Idag damp det ner ett krav på 1700kr som det inte ens finns någon specifikation på vad för tjänst eller liknande fakturan är på. Jag fick som många andra detta erbjudande:

"Du kommer få en faktura med ett erbjudande på SiteLock som du har haft på prov hos oss under 6 månader. Om du inte vill fortsätta med verktyget kan du helt enkelt ignorera fakturan. Du är inte betalningsskyldig och du kommer inte få några påminnelser."

För några månader sedan, vilket jag inte betalade då jag inte var intresserad av det. Ringer man deras support så kommer man till en trött, dryg person som låter som han pratar i en burk (bara det känns sjukt oseriöst) som inte kan svara något utan man ska maila in till supporten.

Läser man vidare om detta företag på flashback osv så verkar det finns en drös med människor som upplevt samma sak och fått felaktiga fakturor osv.

Ironiskt nog så är det bara lovord på Trustpilot. Jag trodde det var en oberoende tjänst? Eller kan företag själva ta bort omdömen osv där? Dom positiva omdömena på Trustpilot är klart suspekta då nästintill alla är nyregistrerade användare och det är bara 5 stjärnor och allt är helt fantastiskt.

Permalänk
Medlem

Har råkat ut för samma. Stängde ner deras SSL tjänst flera månader innan förnyelse, då gjorde de bara en ny tjänst och kräver nu att jag betalar för den. Inte nog med det, på sin hemsida har de också lagt till SEO tools som bara är ett förslag inbakat i samma summa de försöker skrämma dig med! Helt sjukt.

Permalänk

Jag har ingen rolig erfarenhet av misshosting på senare tid.
Kör eget företag, hade ballou för hemsida och mail, MH köpte upp ballou.. nu någon månad sedan så var jag tvungen att betala över 2000kr (företag) för att de behöver flytta mitt till nåt annat ställe.. Så nu kommer jag säga upp allt så fort jag hittar och blir nöjd med målet.

Permalänk
Skrivet av Eclipse:

Ironiskt nog så är det bara lovord på Trustpilot.

Det går att köpa bort dåliga omdömen på alla de stora siterna..

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffe-2k:

Fick följande idag ... Ganska skumt erbjudande ...
<Uppladdad bildlänk>

Lite sent på pucken, men såg tråden först idag.

Det där är skolboksexemplet på hur man rundar lagstiftningen som reglerar bluffakturering.

Skickar jag dig en faktura på 2388 kronor för något du inte beställt bryter jag mot lagen. Att istället erbjuda dig att betala 2388 kronor för något du inte beställt, och hoppas på att du slentrianmässigt hanterar fakturan som alla andra dito, är däremot inget lagbrott.

Jag skulle inte ta i ett företag som ägnar sig åt den sortens fulspel ens med radiostyrd 30-meterstång, med undantag för tillfällen där jag kunde få bort dem från marknaden eller sätta ägarna duktigt i skiten, typ.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Det går att köpa bort dåliga omdömen på alla de stora siterna..

Möjligt. Men jag vet varför dom har positiva omdömen, antagligen till en stor del i alla fall. I mitt ärende så slutade det med att dom rev fakturan OM jag lämnade ett positivt omdöme på Trustpilot.

Så frågan är, kan man verkligen köpa till sig positiva omdömen då? Dom är ju uppenbarligen oroliga för sina negativa omdömen...

Nej, jag lämnade inget positivt omdöme trots att jag lovade det.

Permalänk
Skrivet av Eclipse:

Möjligt. Men jag vet varför dom har positiva omdömen, antagligen till en stor del i alla fall. I mitt ärende så slutade det med att dom rev fakturan OM jag lämnade ett positivt omdöme på Trustpilot.

Så frågan är, kan man verkligen köpa till sig positiva omdömen då? Dom är ju uppenbarligen oroliga för sina negativa omdömen...

Nej, jag lämnade inget positivt omdöme trots att jag lovade det.

Antar att du skrev att de erbjöd sig riva sin bluffaktura om du lämnade bra omdömme hos trusted.

Ge dem 1 stjärna det är ett bra ombömme bättre än 0 stjärnor iaf så ljög du iaf inte.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Antar att du skrev att de erbjöd sig riva sin bluffaktura om du lämnade bra omdömme hos trusted.

Ge dem 1 stjärna det är ett bra ombömme bättre än 0 stjärnor iaf så ljög du iaf inte.

Ja som jag skrev, dom bad mig att skriva eller snarare ändra mitt omdöme till ett positivt. Så skulle dom riva fakturan. Jag hade redan lämnat ett omdöme som givetvis var negativt.

Så här skrev dom ordagrant i mailet till mig:

"Jag kan inte se att du ska ha sagt upp ditt avtal för webbhotellet enligt våra allmänna villkor & regler, men vi kan göra ett undantag för dig och kreditera fakturan samt återkalla inkassokravet om du ändrar/tar bort ditt Trust Pilot-omdöme.

Hur låter det för dig?"