Aktivera Windows 11 med Windows 10-nyckel?

Permalänk
Medlem

Aktivera Windows 11 med Windows 10-nyckel?

Går detta? Har köpt en ny dator och har en gammal oanvänd Windows 10 Home-nyckel liggande (från 2016 tror jag) som jag aldrig använt. Skulle det fungera för mig att göra en clean install av Windows 11 på nya burken och sedan aktivera denna med min befintliga nyckel? Eller måste jag i så fall installera Windows 10 för att sedan uppgradera?

MVH En förvirrad Melubas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melubas:

Går detta? Har köpt en ny dator och har en gammal oanvänd Windows 10 Home-nyckel liggande (från 2016 tror jag) som jag aldrig använt. Skulle det fungera för mig att göra en clean install av Windows 11 på nya burken och sedan aktivera denna med min befintliga nyckel? Eller måste jag i så fall installera Windows 10 för att sedan uppgradera?

MVH En förvirrad Melubas

Ja, det går att installera W11 direkt och ange din W10 nyckel

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Ja, det går att installera W11 direkt och ange din W10 nyckel

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melubas:

Kan bekräfta detta! Se bara till att ha samma version dvs home 10 - home 11 eller pro 10 - pro 11

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Skärm: Predator X38S

Vad är en dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cobritti:

Kan bekräfta detta! Se bara till att ha samma version dvs home 10 - home 11 eller pro 10 - pro 11

Tack till dig också! Skönt att det verkar gå att lösa på ett smidigt sätt.