RX 7900XT/XTX Owners Club

Permalänk

Mitt bidrag till tråden efter jag äntligen fått ihop nya burken.
XFX MERC 310 7900XTX
Time spy graphics score 32675
Dragit i lite sliders: PL+15% och 1050mV + knappen på OC bios, vet ju inte riktigt vad jag gör men verkar ju hyffsat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unknowncow:

Mitt bidrag till tråden efter jag äntligen fått ihop nya burken.
XFX MERC 310 7900XTX
Time spy graphics score 32675
Dragit i lite sliders: PL+15% och 1050mV + knappen på OC bios, vet ju inte riktigt vad jag gör men verkar ju hyffsat?

Ja det ser bra ut. I princip samma resultat som jag har med likadant kort tillsammans med en 5800x3D och snabba minnen

Permalänk
Skrivet av Mr_Flash:

Ja det ser bra ut. I princip samma resultat som jag har med likadant kort tillsammans med en 5800x3D och snabba minnen

Låter lovande! Känns som att det går att kräma ur lite mer om man vet lite mer vad man gör

Permalänk
Medlem

Såg att de släppt en ny drivrutin och undrar vad detta fixade felet betyder?
Intermittent driver timeout, system freeze or BSOD may be observed using select displays on Radeon™ RX 7000 series GPUs.

Har haft problem med att jag får bsod på min nybyggda dator (Dpc watchdog violation), efter massa ominstallationer slutade bsod komma men då kom en annan grej, musen började lagga och blev bättre av att tryck ctrl alt del.
Dessa felen försvann när jag bytte till windows 10.
Kan detta vara fixen för detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jope84:

Såg att de släppt en ny drivrutin och undrar vad detta fixade felet betyder?
Intermittent driver timeout, system freeze or BSOD may be observed using select displays on Radeon™ RX 7000 series GPUs.

Har haft problem med att jag får bsod på min nybyggda dator (Dpc watchdog violation), efter massa ominstallationer slutade bsod komma men då kom en annan grej, musen började lagga och blev bättre av att tryck ctrl alt del.
Dessa felen försvann när jag bytte till windows 10.
Kan detta vara fixen för detta?

är det 23-2-3 du syftar till så är den ej applicerbar för 7000 series. 23-2-2 var det dock men den kom för ett tag sedan?

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

är det 23-2-3 du syftar till så är den ej applicerbar för 7000 series. 23-2-2 var det dock men den kom för ett tag sedan?

23.3.1 är den nyaste kom den 7/3

Highlights
Support for:
Halo Infinite™ Ray Tracing Update
Wo Long™: Fallen Dynasty
Fixed Issues
Metrics overlay may intermittently re-size to 50% after gameplay.
Application crash may be observed while opening Premium Gold Packs in EA SPORTS™ FIFA 23.
Intermittent driver timeout may be observed in Halo Infinite™ in certain scenes with ray tracing enabled.
Corruption may be observed in Dying Light™ 2 around certain light sources.
Corruption may be observed in Returnal™ in certain scenes with ray tracing enabled on Radeon™ RX 6000 series GPUs.
Intermittent driver timeout, system freeze or BSOD may be observed using select displays on Radeon™ RX 7000 series GPUs.
Known Issues
High idle power has situationally been observed when using select high-resolution and high refresh rate displays on Radeon™ RX 7000 series GPUs.
Video stuttering or performance drop may be observed during gameplay plus video playback with some extended display configurations on Radeon™ RX 7000 series GPUs.
Some virtual reality games or apps may experience lower-than-expected performance on Radeon™ RX 7000 series GPUs.
Brief display corruption may occur when switching between video and game windows on some AMD Graphics Products such as the Radeon™ RX 6700 XT.
Connection failure or black screen may be observed using Parsec client with AMD decoder setting.
Application crash may be observed while playing UNCHARTED™: Legacy of Thieves Collection on some AMD Graphics Products such as the Radeon™ RX 6700 XT.
The Performance Metrics Overlay may intermittently resize across the display on some AMD Graphics Products such as the Radeon™ RX 6600M. As a temporary solution, users encountering this are recommended to disable the Performance Metrics Overlay.
The Performance Metrics Overlay may have some missing units when enabled, or situationally become truncated after changing display scaling settings.
Important Notes
Factory Reset has been temporarily disabled as precautionary measure while we address isolated installation issues that have been reported during PC upgrades.
Package Contents
AMD Software: Adrenalin Edition 23.3.1 Driver Version 22.40.37.01 for Windows® 10 and Windows® 11 (Windows Driver Store Version 31.0.14037.1007).

Permalänk
Medlem

Jag bytte från 2060 till 7900xt förra veckan. Använde DDU och allt har funkat prima. Däremot när jag installerade adrenalin hittade den och dundrade på freesynch direkt eftersom jag har 2 freesync skärmar. Är det värt att ha freesync igång i adrenalin eller är det bättre att ställa in det på apparna en kör istället? Vad kör ni?

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Avstängd

Funderar på uppgradering från RTX 2070 framöver.
Vad gäller spel så täcker 7900XT med råge behoven då jag sitter på en 4K60FPS.
Är kanske främst Cities Skylines 2 jag kommer lira, men även lite FH5 och Wow. Skönt om grafikkortet kan gå på halvfart också.

Men jag skulle vilja pyssla en del med AI också.
Dels Stable Diffusion, och dels har jag det på att-göra-listan att lära mig Tensorflow eller liknande ramverk.
Tugga renderingar i Blender åt syrran är schysst om det går göra också med allt lullull tillgängligt.

Klarar 7900XT av att träna ansikten i Stable Diffusion och Tensorflow, eller bör/måste jag skaffa ett 4080/4090 istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FierceBrosnan:

Jag bytte från 2060 till 7900xt förra veckan. Använde DDU och allt har funkat prima. Däremot när jag installerade adrenalin hittade den och dundrade på freesynch direkt eftersom jag har 2 freesync skärmar. Är det värt att ha freesync igång i adrenalin eller är det bättre att ställa in det på apparna en kör istället? Vad kör ni?

jag tror bestämt att freesync måste vara aktiverat i Adrenaline för att det ska vara igång överhuvudtaget.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Har precis fått hem & installerat ett MSI Radeon RX 7900 XTX GAMING TRIO CLASSIC.

Inte hunnit testa särskilt mycket, utan tänkte leka med kortet i helgen. Men efter installationen noterade jag i adrenalin att jag jag endast kan höja power limit till +8% vilket är max i slidern. Testade köra en DDU och installerade om drivrutinerna på nytt (23.3.1) men samma sak. Då jag ej hunnit prova särskilt mycket har jag inte kontrollerat vad board power ligger på ännu, bara gjort denna observation i adrenalin.

Någon som varit med om liknande eller är det måntro MSI som har någon spärr i grafikkortets BIOS?

Kortet har 3x 8-pin pcie som jag anslutit till nätagget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

Har precis fått hem & installerat ett MSI Radeon RX 7900 XTX GAMING TRIO CLASSIC.

Inte hunnit testa särskilt mycket, utan tänkte leka med kortet i helgen. Men efter installationen noterade jag i adrenalin att jag jag endast kan höja power limit till +8% vilket är max i slidern. Testade köra en DDU och installerade om drivrutinerna på nytt (23.3.1) men samma sak. Då jag ej hunnit prova särskilt mycket har jag inte kontrollerat vad board power ligger på ännu, bara gjort denna observation i adrenalin.

Någon som varit med om liknande eller är det måntro MSI som har någon spärr i grafikkortets BIOS?

Kortet har 3x 8-pin pcie som jag anslutit till nätagget.

En snabb sökning säger att den modellen inte är en OC-version och ligger på samma gränser som referensmodellen tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

Har precis fått hem & installerat ett MSI Radeon RX 7900 XTX GAMING TRIO CLASSIC.

Inte hunnit testa särskilt mycket, utan tänkte leka med kortet i helgen. Men efter installationen noterade jag i adrenalin att jag jag endast kan höja power limit till +8% vilket är max i slidern. Testade köra en DDU och installerade om drivrutinerna på nytt (23.3.1) men samma sak. Då jag ej hunnit prova särskilt mycket har jag inte kontrollerat vad board power ligger på ännu, bara gjort denna observation i adrenalin.

Någon som varit med om liknande eller är det måntro MSI som har någon spärr i grafikkortets BIOS?

Kortet har 3x 8-pin pcie som jag anslutit till nätagget.

Detta gäller nvidia men oftast är det enbart asus tuf som har 15% slide av de low/mellan segmentet

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Efter att ha haft 7900XTX sen det släpptes så kan jag inte annat än konstatera att de har otroliga problem att få en stabil drivrutin, spelar diverse spel och gått till Win 11 men drule att den där jävla drivrutinen kraschar titt som tätt.

Så otroligt missnöjd, gick från ett RTX 3080 som aldrig hade en enda krasch till detta skämt.

Men för att vara lite positiv så är det ett kort med riktigt bra prestanda men man bara spyr på drivrutinerna som inte verkar bli bättre med uppdateringar.

Visa signatur

SharkGaming Aquarium | Corsair HX1200 | Intel Core i9 13900K | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Palit GeForce RTX 4090 GameRock OC | Kingston FURY Beast DDR5 6000MHz XMP 3.0 | ASUS ROG Strix LC II 360 A-RGB | Kingston KC3000 M.2 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sephi:

Efter att ha haft 7900XTX sen det släpptes så kan jag inte annat än konstatera att de har otroliga problem att få en stabil drivrutin, spelar diverse spel och gått till Win 11 men drule att den där jävla drivrutinen kraschar titt som tätt.

Så otroligt missnöjd, gick från ett RTX 3080 som aldrig hade en enda krasch till detta skämt.

Men för att vara lite positiv så är det ett kort med riktigt bra prestanda men man bara spyr på drivrutinerna som inte verkar bli bättre med uppdateringar.

avinstallerade du nvidia drivrutiner helt och hållet innan du tog ut ditt 3080 och bytte till ditt 7900XT annars ligger säkert problemet dar gjorde samma misstag för et tag sen när jag bytte från ett RX580 till GTX 1080 ett kort tag och hade du en massa problem med drivrutinerna till jag bytt till ett AMD kort igen.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

avinstallerade du nvidia drivrutiner helt och hållet innan du tog ut ditt 3080 och bytte till ditt 7900XT annars ligger säkert problemet dar gjorde samma misstag för et tag sen när jag bytte från ett RX580 till GTX 1080 ett kort tag och hade du en massa problem med drivrutinerna till jag bytt till ett AMD kort igen.

Japp, allt enligt konstens alla regler med ddu flertalet gånger.

Men detta verkar ju vara ett vanligt förekommande problem med en enkel sökning och titt på AMDs forum, hoppas bara de får rät sida på det inom kort annars kastar jag in ett 4090 istället.

Visa signatur

SharkGaming Aquarium | Corsair HX1200 | Intel Core i9 13900K | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Palit GeForce RTX 4090 GameRock OC | Kingston FURY Beast DDR5 6000MHz XMP 3.0 | ASUS ROG Strix LC II 360 A-RGB | Kingston KC3000 M.2 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sephi:

Japp, allt enligt konstens alla regler med ddu flertalet gånger.

Men detta verkar ju vara ett vanligt förekommande problem med en enkel sökning och titt på AMDs forum, hoppas bara de får rät sida på det inom kort annars kastar jag in ett 4090 istället.

Har du provat med en ominstallation av Windows brukar hjälpa om inget att hjälper. Själv har jag bara haft 1 problem vid installation av drivrutiner med AMD kort och du har jag haft AMD sedan 2015 till nu förutom en vecka med ett GTX 1080.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av sephi:

Japp, allt enligt konstens alla regler med ddu flertalet gånger.

Men detta verkar ju vara ett vanligt förekommande problem med en enkel sökning och titt på AMDs forum, hoppas bara de får rät sida på det inom kort annars kastar jag in ett 4090 istället.

Är nog lika bra att du byter till Nvidia.

Jag har kört 7900 XTX sen release, först ett referens och slutligen Merc310 från XFX, även prövat flera andra AIB kort.

Jag har tvärtemot dig haft noll problem, så verkar väldigt slumpmässigt. Kör Windows 10 och DDU i felsäkert läge vid varje byte, även om det är ett XTX jag bytt ut.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Är nog lika bra att du byter till Nvidia.

Jag har kört 7900 XTX sen release, först ett referens och slutligen Merc310 från XFX, även prövat flera andra AIB kort.

Jag har tvärtemot dig haft noll problem, så verkar väldigt slumpmässigt. Kör Windows 10 och DDU i felsäkert läge vid varje byte, även om det är ett XTX jag bytt ut.

Mvh

Fast att inte ha intelligens nivån att förstå att bara för du inte har nått problem så har ingen annan det heller är imponerande.

Visa signatur

SharkGaming Aquarium | Corsair HX1200 | Intel Core i9 13900K | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Palit GeForce RTX 4090 GameRock OC | Kingston FURY Beast DDR5 6000MHz XMP 3.0 | ASUS ROG Strix LC II 360 A-RGB | Kingston KC3000 M.2 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sephi:

Fast att inte ha intelligens nivån att förstå att bara för du inte har nått problem så har ingen annan det heller är imponerande.

Var i hela friden skriver han det ens?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sephi:

Fast att inte ha intelligens nivån att förstå att bara för du inte har nått problem så har ingen annan det heller är imponerande.

Jag vet ej om du missförstod mig eller om jag var otydlig, men det jag menade är att det är nog klokt att byta om du har problem, varför ödsla tid och krångla med något som inte är 100%, livet är (i mitt tycke) för kort för att inte vara helt nöjd. Kan vara något i ditt system som ej lirar med XT/X GPUerna och fungerar utmärkt med Nvidia (enligt din egen utsago om 3080).

Det var i all välmening Jag har själv övervägt att köpa ett 4090 men då detta fungerar bra och jag spelar väldigt sällan nuförtiden, så det räcker med prestandan som ett XTX ger i 4K.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Jag vet ej om du missförstod mig eller om jag var otydlig, men det jag menade är att det är nog klokt att byta om du har problem, varför ödsla tid och krångla med något som inte är 100%, livet är (i mitt tycke) för kort för att inte vara helt nöjd. Kan vara något i ditt system som ej lirar med XT/X GPUerna och fungerar utmärkt med Nvidia (enligt din egen utsago om 3080).

Bra formulerat. Jag håller helt med för övrigt, sephi skrev att flera verkade ha samma fel som denne. Om inte AMD tillkännagivit att de snart kommer med en lösning på ett väldefinierat problem så låter det dåligt för blodtrycket att sitta och hoppas att en ny drivrutin ska fixa allt vilken dag som helst nu. Livet är sannerligen inte jättelångt.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Jag gav upp det där med undervolt osv med mitt kort. Lyckades få till hyfsade resultat i TimeSpy och åldrande CPU men hade krascher titt som tätt vid spelande. Så gick tillbaka till stock och utan OC-bios påslaget. Är ju ändå en markant skillnad mot mitt tidigare 2080ti. Får se om jag ger undervolt en ny chans längre fram

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D
GPU: Radeon RX 7900XTX Merc310 Speedster
Moderkort: ASUS TUF B550-Plus WIFI II
Minne: Corsair 32Gb (4x8gb) Vengeance 3200Mhz CL16
Skärmar: LG 27'' UltraGear 27GP850P x2st

Permalänk

Hur är gpu usage för er vid port royal ?
Jag får dåliga poäng där, mot vad jag borde få..
Över 34 i timespy
Men ”bara”16600P i PR, usage ligger typ under hela testet runt 80% .. samme för er ?
Den slår ju varken i power limit eller något annat

Visa signatur

Ryzen 7950X, 7900XTX Red Devil/Sapphire Nitro+ Bios

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swensson@xtreme:

Hur är gpu usage för er vid port royal ?
Jag får dåliga poäng där, mot vad jag borde få..
Över 34 i timespy
Men ”bara”16600P i PR, usage ligger typ under hela testet runt 80% .. samme för er ?
Den slår ju varken i power limit eller något annat

Låter som cpu bottleneck

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk

Märkte med senaste drivrutinen att ha någon högre klock på minsta frekvens inte fungerar så bra så fick sänka till standard 500, annars tycker jag senaste drivrutinen fungerar bra

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Dum fråga: jag har kört varannan Nvidia/AMD vid uppgraderingar av GPU, så jag har alltid behövt rensa drivrutiner helt. Behöver jag köra ddu vid uppgradering från AMD till AMD? Ska gå från 5700 xt till 7900 xt, vilket använder samma drivrutinspaket?

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Dum fråga: jag har kört varannan Nvidia/AMD vid uppgraderingar av GPU, så jag har alltid behövt rensa drivrutiner helt. Behöver jag köra ddu vid uppgradering från AMD till AMD? Ska gå från 5700 xt till 7900 xt, vilket använder samma drivrutinspaket?

Nej men jag brukar ladda ner senaste drivrutinerna och installera gpu och sedan installera nya drivrutinerna utan ddu vid samma märkes uppgradering

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Dum fråga: ...Ska gå från 5700 xt till 7900 xt, vilket använder samma drivrutinspaket?

Jag gjorde det steget men till XTX ganska nyligen.
Bytte bara grafikkort och det fungerade automagiskt vid första start.
Uppdaterade ändå drivrutinen senare.

Visa signatur

[UCP-1000] 2700K@4.6 | GTX1070 | m4 256GB | 360 mm
[NEO] 5800X3D -30 | 64GB E-Die @ 3200C14 | 7900 XTX | 2*XPG SX6000 Pro 1TB M.2 |420 mm x2
LG OLED B9 65" | Logitech Z906 | Beyer DT880

Permalänk
Medlem

Hunnit testa lite Halo Infinite och Total War Warhammer 3. Flyter på bra.

Däremot kan jag inte få mitt Rift S att fungera med 7900 xt. Funkat felfritt med 5700 xt, men så fort jag försöker starta ett spel så blir det hack och smearing utav helvete, sedan kraschar det. Testat både Oculus och steamVR. Efter att jag provat att starta ett spel så laggar även hemmenyn på liknande sätt. Någon annan som haft problem med RDNA3 och vr? När jag googlar runt så verkar inte Occulus ha officiellt stöd för det än, men att det funkar ändå för de flesta? Får upp varning att jag inte uppfyller minimum specs i Occulus-appen.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Hunnit testa lite Halo Infinite och Total War Warhammer 3. Flyter på bra.

Däremot kan jag inte få mitt Rift S att fungera med 7900 xt. Funkat felfritt med 5700 xt, men så fort jag försöker starta ett spel så blir det hack och smearing utav helvete, sedan kraschar det. Testat både Oculus och steamVR. Efter att jag provat att starta ett spel så laggar även hemmenyn på liknande sätt. Någon annan som haft problem med RDNA3 och vr? När jag googlar runt så verkar inte Occulus ha officiellt stöd för det än, men att det funkar ändå för de flesta? Får upp varning att jag inte uppfyller minimum specs i Occulus-appen.

Kan inte säga något om Oculus tyvärr.

Jag dock har kört ett par timmar VR på sistone med mitt 7900 XTX (Valve Index), en hel del olika spel. Det enda som fungerar lite dåligt är SkyrimVR, har dock moddat sönder det förmodligen med texturer och allt krims krams. Har inte testat vanilla SkyrimVR med nya kortet.

Men, HL: Alyx, HL-2 VR MOD (rekommenderas), Blade and Sorcery, Compound, Boneworks, H3VR, The Forest, The light Brigade och så vidare för att nämna några spel som fungerat klockrent. Menyn funkar fint ingame, men fipplar jag med Steam utanför spelet upplever jag viss "stutter".
Kan inte minnas att jag gjorde det med 3070.

Efter allt jag läste var jag lite orolig att det skulle strula, men det har fungerat minst lika bra som RTX 3070 känner jag. Hade strul första 2 uppstarterna med att headsetets ljudenhet inte ville dyka upp, men det har fungerat fint sen dess.

Skrivet av sephi:

Efter att ha haft 7900XTX sen det släpptes så kan jag inte annat än konstatera att de har otroliga problem att få en stabil drivrutin, spelar diverse spel och gått till Win 11 men drule att den där jävla drivrutinen kraschar titt som tätt.

Så otroligt missnöjd, gick från ett RTX 3080 som aldrig hade en enda krasch till detta skämt.

Men för att vara lite positiv så är det ett kort med riktigt bra prestanda men man bara spyr på drivrutinerna som inte verkar bli bättre med uppdateringar.

Mitt funkar klockrent. Drivrutinen har enbart kraschat vid för ivrig undervolt eller om jag pressat timings eller clock på RAM vid benchmarks. Kör dock Windows 10.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F