Permalänk

Huawei p30 från Amazon?

Tjo!
Min morsa ringde precis och frågade om man kan köpa en Huawei p30 pro från amerikanska amazon, och den funkar i sverige.
Jag har inte den blekaste, så jag vidarebefodrar frågan till er. Det sitter ju ändå en del duktiga människor här.
Hon tycker att det är den bästa luren hon haft så hon vill köpa en ny. Den samsung hon kör med nu strular tydligen en del.
Så vad tror ni? Funkar det?

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk
Medlem
Skrivet av holetaker:

Tjo!
Min morsa ringde precis och frågade om man kan köpa en Huawei p30 pro från amerikanska amazon, och den funkar i sverige.
Jag har inte den blekaste, så jag vidarebefodrar frågan till er. Det sitter ju ändå en del duktiga människor här.
Hon tycker att det är den bästa luren hon haft så hon vill köpa en ny. Den samsung hon kör med nu strular tydligen en del.

Jag skulle hellre välja denna

https://www.refurbed.se/p/huawei-p30/

Begagnad men tydligen i gott skick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holetaker:

Tjo!

Varför inte från tex. Tyska Amazon ist. då den finns där också.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | 64GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: Asus AS1104T - 1x12TB
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk

jag tror att USA använder lite andra band än sverige så inte säkert att det kommer fungera öht pga att telefonen ev ej stödjer de band som används här för 2G/3G/4G

sen värt att tänka på är att du även kommer få betala tullavgift (värde över 1700:- eller något sådant)när du handlar från amazon utanför europa (momsen är dock redan pålagd av amazon när man går till kassan/kundkorgen dock visas den ej när man kollar på produktsidan).

så kolla noga vad den verkligen kostar med momsen när du kollar i kundvagnen/kassan kan mycket väl bli dyrare än att köpa en från sverige.

räkna lite grovt totalpriset med frakt måste vara 4 867,5:- +moms för att det ska gå jämnt upp att köpa en från sverige just nu men då ligger den relativt högt i pris här dessutom då det typ endast finns hyllvärmare kvar att köpa nya.

varit nere och luktat på 4000:- i sverige ser det ut som enligt historiken för något år sedan så skulle säga kan du inte få den för under 4000:- är det inget kap för en gammal modell som inte äns tillverkas längre.

notera att det även förekommer en del fejkkopior på amazon från 3e part säljare.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows