Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Alla kan spela på Lotto men alla som spelar blir inte vinnare.

Lol.

Visa signatur

Bambam

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Kimi ville väl bara undvika att hobbyn skulle bli för mycket av ett jobb.

Jag tror att det är det som skiljer dom som är väldigt bra från dom som är bäst. Verstappen och Alonso verkar aldrig få nog av racing. Alonso avrundade säsongen 2021 med ett 24 timmars gocartrace och kör en hel del simracing också. Samma sak med Verstappen, han verkar aldrig bli mätt på det så hobbyn verkar aldrig bli tråkig.

Jag tror att det är det som skiljer dessa två från många andra förare såsom Kimi eller Lewis då de inte verkar ha samma driv och intresse av motorsport generellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Jag tror att det är det som skiljer dom som är väldigt bra från dom som är bäst. Verstappen och Alonso verkar aldrig få nog av racing. Alonso avrundade säsongen 2021 med ett 24 timmars gocartrace och kör en hel del simracing också. Samma sak med Verstappen, han verkar aldrig bli mätt på det så hobbyn verkar aldrig bli tråkig.

Jag tror att det är det som skiljer dessa två från många andra förare såsom Kimi eller Lewis då de inte verkar ha samma driv och intresse av motorsport generellt.

Kimi har kört exempelvis snöskotertävlingar, rally, nascar, mm, men simulatorer är han helt ointresserad av.

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Mika Häkkinen om jag nu måste välja mellan dessa två, Mika hade en speciell körstil saom var före dess tid. Han är en Champion

Vilka aspekter tänker du på då?

Som jag ser det hade Mika en elegant körstil kopplat till ett par gigantiska kulor. Han använde gärna varje millimeter av banan, men med sympati för bilen när det kom till att attackera curbs. Vill minnas att Martin Brundle berättade att Mika gärna tog ett lite bredare spår än Schumacher, och körde gärna på de vita linjerna eller till och med på gräskanten för att få bakändan att släppa lite på väg in i kurvorna. I snabba kurvor var det ingen som kunde röra honom.

Kimi skulle jag säga hade en liknande still som Schumacher. Tightare spår och väldigt överstyrd bil. Han ville ha så mycket grepp på framhjulen som möjligt och få bilen att rotera i kurvan. Både Kimi och Schumacher hade liknande drag som Senna, där de kunde ge snabba stötar på gasen för att rotera bilen. De hade också båda svårt att anpassa sig till nya däck som inte riktigt tillät deras körstil.

Permalänk
Medlem

Villeneuve Pironi: Racing's Untold Tragedy

https://youtu.be/lr66HApuhXI'

Passa på att se medan den fortfarande ligger uppe.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.

Permalänk
Medlem

Fan, tänk om F1 kördes på Butthurts. Det hade varit episkt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.