Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem

Redfall is launching on Xbox consoles with Quality mode only:
Xbox Series X: 4K 30 FPS
Xbox Series S: 1440p 30 FPS
60 FPS Performance mode will be added via game update at a later date.
https://twitter.com/playRedfall/status/1646158836103880708

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Redfall is launching on Xbox consoles with Quality mode only:
Xbox Series X: 4K 30 FPS
Xbox Series S: 1440p 30 FPS
60 FPS Performance mode will be added via game update at a later date.
https://twitter.com/playRedfall/status/1646158836103880708

Tråkigt att dom inte gör klart spelet innan dom släpper det, men idag blir man ju inte förvånad av något.

Edit: Jag tänker inte spela spelet i 30fps men har inget emot att vänta på en uppdatering som gör 60fps möjligt.

Problemet som uppstår är att när dom väl släpper uppdateringen så är risken rätt hög att man är mitt uppe i ett helt annat spel, eller att andra mer aktuella spel släpps i närheten, vilket resulterar i att jag struntar i Redfalls uppdatering och helt enkelt aldrig spelar det överhuvudtaget.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Varför gör man single player spel som fps, man ser ju inte vad som händer med alla effekter.

Permalänk
Medlem

Ubisoft+, Ubisoft’s game subscription service, is officially available on Xbox consoles through Ubisoft+ Multi Access!* In order to take advantage of this new option, Xbox users must be subscribed to Ubisoft+ Multi Access and connect their account to their Xbox profile, gaining access to a vast and growing library of games and 10% off in-game currency.
https://news.xbox.com/en-us/2023/04/13/ubisoft-plus-multi-acc...

Permalänk
Skrivet av _Fredrik_:

Har inte fått någon faktura än och ingen är på väg, vet att det finns några till som inte fått någon så jag tänker vänta. Hade jag fått något hade jag givetvis betalt men det är inte min sak att upplysa dom att det ej kommit något.

Nu har det hört av sig. Synd det kunde väl ha väntat 4månader till så hade jag sluppit.

Permalänk
Medlem

Sweet med ubi+ värt betala och spela valhalla med dlc.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Ubisoft+, Ubisoft’s game subscription service, is officially available on Xbox consoles through Ubisoft+ Multi Access!* In order to take advantage of this new option, Xbox users must be subscribed to Ubisoft+ Multi Access and connect their account to their Xbox profile, gaining access to a vast and growing library of games and 10% off in-game currency.
https://news.xbox.com/en-us/2023/04/13/ubisoft-plus-multi-acc...

Usch då, jag som hade hoppats på att spelen skulle ingå i Xbox Game Pass Ultimate, precis som EA Play gör. Istället kostar det 150kr/mån för Ubisofts spel. Så sugen är jag verkligen inte.

Men absolut, släpper dom något bra spel så betalar jag hellre 150kr en gång för att spela klart spelet under en månad jämfört med att betala mer.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Räcker ett år för att göra om spelet? :=

Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

Redfall is launching on Xbox consoles with Quality mode only:
Xbox Series X: 4K 30 FPS
Xbox Series S: 1440p 30 FPS
60 FPS Performance mode will be added via game update at a later date.
https://twitter.com/playRedfall/status/1646158836103880708

Tänkte lira tillsammans med en polare via PC gamepass, men tydligen så är story-progression inte syncad heller. Vilket suger stenhårt.
Så tror jag faktiskt avstår helt istället.

- DrAg00nEn

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det blev ännu dyrare här

Prenumerationen kostar 179 kr per månad
https://www.xbox.com/sv-SE/games/ubisoft-plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Det blev ännu dyrare här

Prenumerationen kostar 179 kr per månad
https://www.xbox.com/sv-SE/games/ubisoft-plus

Det var lite väl högt.. Tråkigt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alrik:

Det var lite väl högt.. Tråkigt.

Jo. Älskar man deras spel specifikt kan det kanske vara ok, men för mig så är det absolut inte det. Jag gillar Watch Dogs och Far Cry hyfsat, inte superfavoriter precis men helt ok. Annars är det ganska tunt i alla fall med nyare spel. Assassins Creed lockar lite i konceptet och så men jag brukar tröttna väldigt fort, och deras riktiga favoriter äger jag ju redan, som Rayman Legends och så. Men även om jag skulle köpa de årliga utgåvorna (om de kommer så ofta) av Far Cry och Watch Dogs för fullpris så är det ju billigare än denna prenumeration.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja köpa Hogwarts legacy till series s men 799 svider lite.. 🤣

Permalänk

Tjenare,

Är inne på att köpa mig ett xbox samt game pass. Går dock och funderar kring huruvida jag ska köpa mig en Series X eller Series S. Jag tänkte jag postar här för att kanske få lite inputs i vad jag ska välja.

PRO X
4k - såklart man vill lira snyggast möjliga grafik. Samtidigt så går jag ifrån att ha lirat switch, så kanske behöver jag inte ta klivet till 4k?

Generellt högre prestanda - vet inte hur mycket detta kommer påverka spelupplevelsen?

Slut på flertalet återförsäljare om man inte vill köpa en bundle version.

PRO S
Liten och snyggare vilket passar bättre hemma.

Ny generation kommer ändå kommer om 3ish år? Kanske ska köra en S nu och sen köpa värstingmodellen av nästa generation.

Enkelt tillgänglig på elgiganten här hemma.

Billigare än X series - har ekonomiskt inga problem köpa den dyra men vill inte betala mer än nödvändigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruotsalainen:

Tjenare,

Är inne på att köpa mig ett xbox samt game pass. Går dock och funderar kring huruvida jag ska köpa mig en Series X eller Series S. Jag tänkte jag postar här för att kanske få lite inputs i vad jag ska välja.

PRO X
4k - såklart man vill lira snyggast möjliga grafik. Samtidigt så går jag ifrån att ha lirat switch, så kanske behöver jag inte ta klivet till 4k?

Generellt högre prestanda - vet inte hur mycket detta kommer påverka spelupplevelsen?

Slut på flertalet återförsäljare om man inte vill köpa en bundle version.

PRO S
Liten och snyggare vilket passar bättre hemma.

Ny generation kommer ändå kommer om 3ish år? Kanske ska köra en S nu och sen köpa värstingmodellen av nästa generation.

Enkelt tillgänglig på elgiganten här hemma.

Billigare än X series - har ekonomiskt inga problem köpa den dyra men vill inte betala mer än nödvändigt.

Tyvärr har de flesta spel samma storlek på S och X (vissa spel är smarta och har texturer med lägre kvalite på S för att spara plats). Så Series S sparsamma SSD med bara ca 380GB för spel är ett stort minus för Series S

Sen kan du ju inte köpa eller låna spel på skiva heller med Series S.

Så i min mening är Series X mer prisvärd än Series S

Permalänk
Medlem

Det är bara kolla här:
https://www.youtube.com/user/DigitalFoundry/videos

Hade inte skaffat en S annat än som extrakonsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruotsalainen:

Tjenare,

Är inne på att köpa mig ett xbox samt game pass. Går dock och funderar kring huruvida jag ska köpa mig en Series X eller Series S. Jag tänkte jag postar här för att kanske få lite inputs i vad jag ska välja.

PRO X
4k - såklart man vill lira snyggast möjliga grafik. Samtidigt så går jag ifrån att ha lirat switch, så kanske behöver jag inte ta klivet till 4k?

Generellt högre prestanda - vet inte hur mycket detta kommer påverka spelupplevelsen?

Slut på flertalet återförsäljare om man inte vill köpa en bundle version.

PRO S
Liten och snyggare vilket passar bättre hemma.

Ny generation kommer ändå kommer om 3ish år? Kanske ska köra en S nu och sen köpa värstingmodellen av nästa generation.

Enkelt tillgänglig på elgiganten här hemma.

Billigare än X series - har ekonomiskt inga problem köpa den dyra men vill inte betala mer än nödvändigt.

Du nämner 4K och prestanda som fördelar hos Series X. Den märkbara prestandaskillnaden är riktigt stor och i princip väljer du mellan 30fps och 60fps. Det finns spel som kan spelas i 60fps på Series S också, men det är färre samt att det krävs ytterligare nergraderingar utöver det som redan har gjorts för att få spelen spelbara på den, i jämförelse med XSX och PS5, hårdvarumässigt ganska klena konsolen.

Du nämner även att det kommer en ny generation om "3-ish år". Ingen vet förstås helt säkert, men den chansen är nog enormt liten.

Nuvarande generation har funnits i ungefär 2,5 år men det är bara några månader sedan folk faktiskt kunde få tag på konsolerna i butik. Det finns nästan inga spel som är gjorda enbart för nuvarande generation (speciellt inte på Xbox) så att en helt ny generation skulle komma om ca 3 år är extremt liten.

Den största nackdelen med Series S är dock förstås det lilla utrymmet som är tillgängligt för spel - extra dåligt i kombination med Game Pass där det är så enkelt att bara ladda ner lite nya spel. Dessutom blir man för evigt låst till Microsofts egna butik med extra höga priser.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av _Fredrik_:

Nu har det hört av sig. Synd det kunde väl ha väntat 4månader till så hade jag sluppit.

Aeh fyfarao... Var det Elgiganten eller Resurs Bank som ringde? & ser du fakturor när du loggar in på Resurs Bank?

Permalänk
Skrivet av teejee:

Tyvärr har de flesta spel samma storlek på S och X (vissa spel är smarta och har texturer med lägre kvalite på S för att spara plats). Så Series S sparsamma SSD med bara ca 380GB för spel är ett stort minus för Series S

Sen kan du ju inte köpa eller låna spel på skiva heller med Series S.

Så i min mening är Series X mer prisvärd än Series S

Skrivet av Bozzeta:

Det är bara kolla här:
https://www.youtube.com/user/DigitalFoundry/videos

Hade inte skaffat en S annat än som extrakonsol.

Skrivet av nu1mlock:

Du nämner 4K och prestanda som fördelar hos Series X. Den märkbara prestandaskillnaden är riktigt stor och i princip väljer du mellan 30fps och 60fps. Det finns spel som kan spelas i 60fps på Series S också, men det är färre samt att det krävs ytterligare nergraderingar utöver det som redan har gjorts för att få spelen spelbara på den, i jämförelse med XSX och PS5, hårdvarumässigt ganska klena konsolen.

Du nämner även att det kommer en ny generation om "3-ish år". Ingen vet förstås helt säkert, men den chansen är nog enormt liten.

Nuvarande generation har funnits i ungefär 2,5 år men det är bara några månader sedan folk faktiskt kunde få tag på konsolerna i butik. Det finns nästan inga spel som är gjorda enbart för nuvarande generation (speciellt inte på Xbox) så att en helt ny generation skulle komma om ca 3 år är extremt liten.

Den största nackdelen med Series S är dock förstås det lilla utrymmet som är tillgängligt för spel - extra dåligt i kombination med Game Pass där det är så enkelt att bara ladda ner lite nya spel. Dessutom blir man för evigt låst till Microsofts egna butik med extra höga priser.

Tack för alla råd. Det får helt enkelt bli en X-series.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

https://news.xbox.com/en-us/2023/04/18/game-pass-april-2023-w...

Leaving April 30
Bugsnax (Cloud, Console, and PC)
Destroy All Humans! (Cloud, Console, and PC)
Dragon Quest Builders 2 (Cloud, Console, and PC)
Tetris Effect Connected (Console and PC)
Unsouled (Cloud, Console, and PC)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av kryptohandlarn:

Aeh fyfarao... Var det Elgiganten eller Resurs Bank som ringde? & ser du fakturor när du loggar in på Resurs Bank?

Nix det var Elgiganten som hade stämt av sina system. Innan det gått 3år för då hade vi klarat oss. Vi var ett tiotal bara i Västerås som hade råkat ut för detta. Fick betala för konsolen bara när jag var in. 5400kr något. Verkade som att det aldrig gick vidare till Resurs på något sett.

Permalänk

Crisis Core - Final Fantasy VII - Reunion (XBSX/XBO)
99:-

https://www.webhallen.com/se/product/350433-Crisis-Core-Final...

Produkten har utgått ur deras sortiment.