Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem

Nu har man förhandköpt Diablo IV, fast det blev för PC, är lite osäker på den typen av spel på en kontroll.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Nu har man förhandköpt Diablo IV, fast det blev för PC, är lite osäker på den typen av spel på en kontroll.

Jag körde betan på en xbox och det fungerade klockrent

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Nu har man förhandköpt Diablo IV, fast det blev för PC, är lite osäker på den typen av spel på en kontroll.

Jag körde betan både på pc och Xbox och jag föredrog absolut handkontroll! Såg fler borta på FZ som skrev samma

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Jag körde betan både på pc och Xbox och jag föredrog absolut handkontroll! Såg fler borta på FZ som skrev samma

Som jag har fattad det, så går det att köra med kontroll även på PC, har den lilla grejen, så jag kan koppla en xbox kontroll till PC:n. Vet inte hur rörelserna blir med en kontroll i diablo, fps spel klarar jag inte av med kontroll. Red dead redemption 2 har jag spelat på xbox och det har ju fungerat med auto aim, men när det är pvp och man inte har auto aim, så träffar jag inget.

Hade ju förstås hoppats att det hade kommit på Gamepass. Men det lär dröja ifall den kommer alls.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Som jag har fattad det, så går det att köra med kontroll även på PC, har den lilla grejen, så jag kan koppla en xbox kontroll till PC:n. Vet inte hur rörelserna blir med en kontroll i diablo, fps spel klarar jag inte av med kontroll. Red dead redemption 2 har jag spelat på xbox och det har ju fungerat med auto aim, men när det är pvp och man inte har auto aim, så träffar jag inget.

Hade ju förstås hoppats att det hade kommit på Gamepass. Men det lär dröja ifall den kommer alls.

Jag tyckte att styrningen var mycket bättre med handkontroll än musklick, man hade mer kontroll över gubben med styrspak… sen var det absolut en nackdel vid tex teleport då den teleporterar ett exakt avstånd och åt det håll gubben kikar. Sen så ska det fungera bra med handkontroll på pc med

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Undrar om det kan bli ett eftertraktat samlarexemplar?

Permalänk
Medlem
Permalänk

Sålde min Xbox Series X för ett tag sen. Va inte behov av pengar men kände att den samlat damm i 1,5 års tid att det va lika bra att nån annan kunde ha nyttan utav den istället. Finns ingen anledning att ha den när man har en ps5 för slö sofflirande och bra spel och en dator med Gamepass där alla spelen är snyggare och bättre på alla sätt. Spela A Plagues Tale i 4K 120fps eller på Series X med (då) 1440p 30 fps är inget svårt val.
Jag spelade på Xboxen mycket mer än Ps5an första året och tyckte GP va väldigt spännande i början men senaste åren är bara en stor gäspning. Antar att RedFall blev nått sorts uppvaknande att det blir nog inte bättre än såhär närmaste tiden.
Vill MS sälja konsoler så bör dom ha exklusiva spel endast till konsol, åtminstone tidsexklusiva. Alla som sitter med en PC och ett 2060kort eller bättre kommer förmodligen få en bättre upplevelse på PC.

Kanske blir ett nytt äventyr och inköp igen när en uppföljare till Series X släpps där man kan se till att det finns nån form av 60fps läge på spelen nått år framåt.

Själv hoppas jag MS har en fantastisk presentation här närmaste veckorna med många bangers framöver. Det kan jag verkligen unna fansen då det varit katastrof senaste åren.
För min del blir det förmodligen på PC.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Det beror väl lite på vad för spel man spelar. Vad har varit intressant de senaste åren på PS5?

Enda jag känt iaf lite sug efter har varit Ratched & Clank och inte lönt med en dyr konsol för ett spel, och nu kommer det till PC ändå. Om nu min gamla i5+1660S orkar med det dvs.

Men ja, hade varit bra om MS kunde få till en riktig kanonpresentation nu. För min del räcker det långt om de bara visar Forza Motorsport och Starfield iofs. lol.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Nu har man förhandköpt Diablo IV, fast det blev för PC, är lite osäker på den typen av spel på en kontroll.

Diablo IV fungerar klockrent med kontroll. Föredrar faktiskt att köra Rogue med Xbox kontrollern än med mus & tangentbord.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Diablo IV fungerar klockrent med kontroll. Föredrar faktiskt att köra Rogue med Xbox kontrollern än med mus & tangentbord.

Har spelat tidigare Diablo 3 fast det var länge sen. Då var det i PC. Nu har jag spelat Diablo 4 på PC med tangentbord och mus, och det funkade bra, ska kanske testa med kontroll också. Har nu precis klarat Campaign och är level 47. Så får börja farma mer dungeons för aspects och sen levla upp renown för alla bonusar där.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Klart bästa showen i år med många spel. Va ett par spel som jag ser fram emot att se mer utav framöver.
Nya Starwars kan bli spännande att titta mer på. Kul att se en hel del spel som kommer till GP day one.
Xbox-releaserna ser ut att bli en hel del under 2024 även om jag personligen inte ser fram emot något utav dom. Vet inte vad det är med spel som Hellblade, Fable Awowed mflr men dom tilltalar mig inte.
Samtidigt måste jag säga att jag kommer längre och längre ifrån dom flesta Bethesdaspelen. Dom ser likadana och tråkiga ut. Gillar INTE designen alls med dessa kantiga ansikten och teknade grafiken som verkar blivit en standard på hälften av spelen därifrån. Hade gärna sett en liten hint att man jobbat på nytt Fallout singleplayer spel, nytt Wolfenstein eller nästa Doom eller nått nytt roligt. Starfield känns inte heller riktigt som min grej och fpsen ser oroväckande ut. Hoppas på en bra PC-release iaf.
Samtidigt har man Gamepass så man kan testa alla "gratis".

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vågat att klämma in en 1TB disk. Det var en
av de starkaste anledningarna till att jag valde X över S

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Speaking to IGN in a new interview ahead of the Xbox and Starfield showcases, Howard said Starfield runs in 4K resolution on the Xbox Series X and 1440p on the Xbox Series S, but has locked Starfield at 30fps on console to ensure “consistency” of performance.

“I think it'll come as no surprise, given our previous games, what we go for,” Howard said. “Always these huge, open worlds, fully dynamic, hyper detail where anything can happen. And we do want to do that. It's 4K in the X. It's 1440 on the S. We do lock it at 30, because we want that fidelity, we want all that stuff. We don't want to sacrifice any of it.
https://www.ign.com/articles/bethesdas-todd-howard-confirms-s...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Speaking to IGN in a new interview ahead of the Xbox and Starfield showcases, Howard said Starfield runs in 4K resolution on the Xbox Series X and 1440p on the Xbox Series S, but has locked Starfield at 30fps on console to ensure “consistency” of performance.

“I think it'll come as no surprise, given our previous games, what we go for,” Howard said. “Always these huge, open worlds, fully dynamic, hyper detail where anything can happen. And we do want to do that. It's 4K in the X. It's 1440 on the S. We do lock it at 30, because we want that fidelity, we want all that stuff. We don't want to sacrifice any of it.
https://www.ign.com/articles/bethesdas-todd-howard-confirms-s...

Känner mig inte alls vidare sugen på Starfield. Dels för att kvantitet aldrig imponerat mig, så ”a thousand worlds to explore” låter mer jobbigt än trevligt 😅 sen tycker jag Bethesda är en rätt kass studio, även om jag hade en del kul med Fallout 4.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Känner mig jättesugen på Starfield. Om inte annat bara för skeppsbyggaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Speaking to IGN in a new interview ahead of the Xbox and Starfield showcases, Howard said Starfield runs in 4K resolution on the Xbox Series X and 1440p on the Xbox Series S, but has locked Starfield at 30fps on console to ensure “consistency” of performance.

“I think it'll come as no surprise, given our previous games, what we go for,” Howard said. “Always these huge, open worlds, fully dynamic, hyper detail where anything can happen. And we do want to do that. It's 4K in the X. It's 1440 on the S. We do lock it at 30, because we want that fidelity, we want all that stuff. We don't want to sacrifice any of it.
https://www.ign.com/articles/bethesdas-todd-howard-confirms-s...

Usch!

Det blir verkligen inget Starfield för mig om dom inte lyckas leverera 60fps på Xbox Series X. Gör det 1080p och sänk vad det nu är som skulle vara krävande från CPU så att det blir spelbart vid 60fps.

Medan Xbox släpper skitspel från sina uppköpta spelstudior och utgivare som är buggiga och körs i 30fps (Redfall, Starfield och kommande spel) så är alla Sonys spel spelbara i 60fps eller högre.

Det blir bara färre och färre anledningar att äga ett Xbox.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

http://www.porschexboxsweepstakes.com/

Denna måste man försöka vinna (Sverige får inte vara med dock).

Permalänk
Medlem

Finns inte ett enda spel på PS5 som är lika ambitiöst som Starfield och där hade det rullat på i samma fps. Starfield är ett klockrent exempel på där det hade varit idioti att satsa på 60 fps i första hand. Det är nu man ska ha Xbox.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Finns inte ett enda spel på PS5 som är lika ambitiöst som Starfield och där hade det rullat på i samma fps. Starfield är ett klockrent exempel på där det hade varit idioti att satsa på 60 fps i första hand. Det är nu man ska ha Xbox.

Antagligen, men man kan kunde ju haft 1080p/60 som alternativ.
Det är ju ändå uppskalning.
Men nu verkar Bethesda inte vara särskilt bra på att optimera jämfört med Turn10, eller Insomniac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Antagligen, men man kan kunde ju haft 1080p/60 som alternativ.
Det är ju ändå uppskalning.
Men nu verkar Bethesda inte vara särskilt bra på att optimera jämfört med Turn10, eller Insomniac.

Det är ju rätt stor skillnad på "korridorsspel" som en banracer är i någon mening och spel som Starfield.

Det ser ju redan nu ut som om Starfield är uppskalad till 4k från en lägre upplösning så att avrunda upplösningen lite neråt till 1080p och ta bort uppskalningen räcker nog inte för 60 fps. Speciellt inte om flaskhalsen i områden där det händer mycket är CPU och inte GPU som DF spekulerar lite i.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Starfield Constellation Edition [Series X]
3 399 Kr
https://www.spelochsant.se/produkt/xboxseriesxs/spelallaspel/...

Slutsåld nu