Gaming dator runt 20k budget, hjälp!

Permalänk

Gaming dator runt 20k budget, hjälp!

Hejsan!

Nu i sommar är jag sugen på att bygga en fin gaming-dator som är grym att spela på.
Finns så mycket olika alternativ nu för tiden så har svårt för att veta vilket som verkar "bäst" att köpa.

Jag spelar på 1080p. Aldrig testat högre res så hade varit intressant.

Brukar för det mesta spela spel som inte är så krävande som dota eller csgo men är sugen på mer AAA titlar.

Har alltid haft Intel men verkar som AMD har bra nya alternativ nu men kvittar vilket håll jag går på. Vill höra lite om era åsikter om det och om vilket grafikkort som kan vara en fördel.

Några grymma tips på komponenter uppskattas eller en dator i delar med länk.

Mvh Gamer :>

Permalänk
Medlem

CPU-kylare: https://www.amazon.se/Thermalright-CPU-luftkylare-CPU-kylare-...

MSI Cashback: https://se.msi.com/Promotion/betterbeyondcashback

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Skrivet av Originalnave13:

Hejsan!

Nu i sommar är jag sugen på att bygga en fin gaming-dator som är grym att spela på.
Finns så mycket olika alternativ nu för tiden så har svårt för att veta vilket som verkar "bäst" att köpa.

Jag spelar på 1080p. Aldrig testat högre res så hade varit intressant.

Brukar för det mesta spela spel som inte är så krävande som dota eller csgo men är sugen på mer AAA titlar.

Har alltid haft Intel men verkar som AMD har bra nya alternativ nu men kvittar vilket håll jag går på. Vill höra lite om era åsikter om det och om vilket grafikkort som kan vara en fördel.

Några grymma tips på komponenter uppskattas eller en dator i delar med länk.

Mvh Gamer :>

Vad har du för skärm? Om du enbart har en 1080p så är det det vi måste bygga för. Eller har du planer att uppgradera skärm också?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swedishchef_90:

Vad har du för skärm? Om du enbart har en 1080p så är det det vi måste bygga för. Eller har du planer att uppgradera skärm också?

Läser man lite mellan raderna så är det nog ganska säkert att anta att han går i tankar om att uppgradera skärmen vid ett senare skede.

Permalänk

Planerar att uppgradera skärm längre fram. Använder mig nu av Asus VG248 som main monitor och asus MG248. Oturligt nog har jag inte haft skärmarna så länge men har fått döda pixlar i båda skärmarna. Men satsar främst på datorn då skärmarna fungerar bra fortfarande och ska köpa i ett senare flöde.