The Witcher säsong 3 har börjat spelas in

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör

The Witcher säsong 3 har börjat spelas in

Andra säsongen av The Witcher hade efter många om och men premiär i december och nu har det blivit känt att inspelningarna för tredje säsongen har kickat igång. Det är i vanlig ordning rackarns sparsmakat med info, men skådisarna från första och andra säsongen kommer återvända till tredje. Något som dock är levererat är sammanfattningen för tredje säsongen och denna kan ni hitta nedan:
As monarchs, mages, and beasts of the Continent compete to capture her, Geralt takes Ciri of Centra into hiding, determined to protect his newly-reunited family against those who threaten to destroy it. Entrusted with Ciri’s magical training, Yennefer leads them to the protected fortress of Aretuza, where she hopes to discover more about the girl’s untapped powers; instead, they discover they’ve landed in a battlefield of political corruption, dark magic, and treachery. They must fight back, put everything on the line — or risk losing each other forever.

Det hela låter ju lovande. Första säsongen var ju typ bara världsbyggande och skalan på berättelsen i andra säsongen var förhållandevis liten, så det känns ändå trevligt att tredje kommer dra igång berättelsen ordentligt.

Premiärdatum lär vi inte få än på ett tag och som läget ser ut nu kanske det inte blir premiär förrän nästa år. Förhoppningsvis tidigare än senare. Att vänta två år mellan säsongerna känns sådär.

Vad känner ni inför nästa säsong? Har ni bränt igenom serien flera gånger, eller har ni gett upp allt som har med häxkarlen att göra?

Permalänk
Medlem

Första säsongen motiverade mig att spela de första två spelen. Det tredje spelet ville jag ha en bättre dator till, och nu när jag har en så är det lika bra att vänta på "next-gen" uppdateringen först.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Medlem

Hade inte kunnat fortsätta på den befintliga Witcher-tråden?
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1533081-the-witcher-se...

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av MatteN:

Hade inte kunnat fortsätta på den befintliga Witcher-tråden?
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1533081-the-witcher-se...

Ibland behöver saker och ting rebootas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Ibland behöver saker och ting rebootas.

Serien blir nog inte bättre av det.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av Decster:

Första säsongen motiverade mig att spela de första två spelen. Det tredje spelet ville jag ha en bättre dator till, och nu när jag har en så är det lika bra att vänta på "next-gen" uppdateringen först.

Sitter lite i samma båt med trean. Känt suget att dra igenom det i snart två år, men har velat vänta på next gen-uppgraderingen. Men snart så! Tills dess får serien duga.

Permalänk
Inaktiv

På tiden. Gjorde misstaget att binge-titta på säsong 2. Avverkade den på en dag

Permalänk
Medlem

Första 4 avsnitten av The Witcher; Blood Origin har släppts.

Visa signatur

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av MatteN:

Första 4 avsnitten av The Witcher; Blood Origin har släppts.

Kikar på första avsnittet nu, men har väldigt låga förhoppningar. Ser riktigt brunt ut om man ska gå efter IMDb-betygen, men förhoppningsvis är det värt tiden i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Kikar på första avsnittet nu, men har väldigt låga förhoppningar. Ser riktigt brunt ut om man ska gå efter IMDb-betygen, men förhoppningsvis är det värt tiden i alla fall.

2,6/10 i betyg på imdb, tur man inte betalar för Netflix...

Visa signatur

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör

Ooooh, 29 juni smäller det! Riktigt tråkigt att det blir Henry Cavills sista runda som Geralt, men men.

Permalänk
Avstängd

Serien handlar ju knappt om Geralt ändå, riktiga skojare som skriver manus till serien.

Brutalt tråkigt då S1 ändå var helt OK och jag såg potentialen, han gör rollen perfekt.
S2 gick utför och det kommer garanterat fortsätta eftersom de fick Henry av hoppa av.

Visa signatur

Mr. Scriptman