Hur får man tag på support för Amazon Sverige?

Permalänk
Medlem

Hur får man tag på support för Amazon Sverige?

Jag har nog spenderat 40 min på amazon.se för att försökta hitta hur jag får kontakt med deras support via chat, mail eller mobil. Åker bara runt i en cirkel med länkar som typ säger att om man vill prata med en människa så skall man klicka, klickar på den och hamnar där jag började. Se "kontakta oss" längst ner med små bokstaäver här
https://www.amazon.se/gp/help/customer/display.html?ref_=help...

Känns ju lite som allt drivs av en person och de verkligen inte vill behöva prata med någon

Har någon en URL till var man når dem via chat eller en mailadress till supporten för deras svenska sida så uppkattas det mycket.

Tack på förhand!

p.s.
Försökte välja "Butiker och tillverkare" men funkade inte att lägga upp den där så lägger den under "konsumenträtt". Flytta gärna om den passar bättre någon annanstans.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

https://www.amazon.se/hz/contact-us/foresight/hubgateway > Hjälp med något annat > Något annat > Kontakta oss
Fungerar på desktop iaf, vet inte hur mobilsidan är där

Permalänk
Medlem

Jag tror att jag hittade.
https://www.amazon.se/hz/contact-us/foresight/hubgateway
Man trycker först på "Help with something else".
Sen "Something else".

Det kan hända att man behöver vara inloggad.

Edit: Ja då vet du hur man gör på både svenska och engelska.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Tackar... Httade det efter samma "något annat... något annat"-dansen också och tänkte precis uppdatera här så andra fick infon om de också letade.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Tackar... Httade det efter samma "något annat... något annat"-dansen också och tänkte precis uppdatera här så andra fick infon om de också letade.

tack, behövde precis denna infon.

måsta ha tag i dom då de inte vill stå för frakten när de skickat fel vara. köpte en xiaomi 4 pro då de reade den för 5938kr.
får en "icke pro", vanlig 4a.

de vill (eller deras system) att jag ska skicka den för egen peng till polen och de ersätter 99kr får frakt, vilken bull. postnord tar 1355 för det kalaset. får se vad de säger.

Vad jag förstått måste de väl stå för retur, eller?

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

tack, behövde precis denna infon.

måsta ha tag i dom då de inte vill stå för frakten när de skickat fel vara. köpte en xiaomi 4 pro då de reade den för 5938kr.
får en "icke pro", vanlig 4a.

de vill (eller deras system) att jag ska skicka den för egen peng till polen och de ersätter 99kr får frakt, vilken bull. postnord tar 1355 för det kalaset. får se vad de säger.

Vad jag förstått måste de väl stå för retur, eller?

Ja, vid en godkänd reklamation skall kunden hållas skadeslös, så Amazon måste stå för kostnaden för returen.

Det låter dock knepigt att det skulle kosta såpass mycket att skicka ett paket till Polen. Att skicka ett vanligt paket till Polen (upp till 1kg, spårbart och med leverans ända till mottagande företag (d.v.s. ej ombud) samt försäkrat för upp till 5tkr) kostar 199kr enligt prislistan för "Skicka Direkt". Att skicka ett REK (upp till 1kg och försäkrat för upp till 10tkr) kostar 279kr enligt samma prislista.

Men om Amazon bara ersätter dig med 99kr så får de allt hänvisa dig till en frakttjänst som kostar max 99kr, eller ännu hellre skicka dig en förbetald fraktsedel.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeCe:

Ja, vid en godkänd reklamation skall kunden hållas skadeslös, så Amazon måste stå för kostnaden för returen.

Det låter dock knepigt att det skulle kosta såpass mycket att skicka ett paket till Polen. Att skicka ett vanligt paket till Polen (upp till 1kg, spårbart och med leverans ända till mottagande företag (d.v.s. ej ombud) samt försäkrat för upp till 5tkr) kostar 199kr enligt prislistan för "Skicka Direkt". Att skicka ett REK (upp till 1kg och försäkrat för upp till 10tkr) kostar 279kr enligt samma prislista.

Men om Amazon bara ersätter dig med 99kr så får de allt hänvisa dig till en frakttjänst som kostar max 99kr, eller ännu hellre skicka dig en förbetald fraktsedel.

en hel elscooter. 19kg och 1200mm i längd... därför det kostar så mycket.
ja, får se vad support säger.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Skrivet av GizmoTheGreen:

en hel elscooter. 19kg och 1200mm i längd... därför det kostar så mycket.
ja, får se vad support säger.

trodde först det handlade om någon av deras telefoner, men en elscooter kan ju förklara fraktsumman...

svensk frakt är svindyrt så fort det inte får plats i en <2kg skicka lätt kartong...

sen har jag för mig att det blir extra kostnad för att skicka stuff som innehåller batterier iom att dessa inte får fraktas med flyg utan måste köras med båt/landfordon hela vägen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

trodde först det handlade om någon av deras telefoner, men en elscooter kan ju förklara fraktsumman...

svensk frakt är svindyrt så fort det inte får plats i en <2kg skicka lätt kartong...

sen har jag för mig att det blir extra kostnad för att skicka stuff som innehåller batterier iom att dessa inte får fraktas med flyg utan måste köras med båt/landfordon hela vägen.

Har fått svar där de beklagar att deras system/sida inte stöder förbetald frakt på den, och försäkrar mig att de kommer ersätta mig efteråt.

så jag ska skicka dom kvittot på frakten efter att de fått tillbaka den och gjort återbetalningen, först då kan dom fixa sånt sa dom.

kommer skriva här hur det går sen för framtida referens...

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+