Timer rec på bandspelare-fråga + amerikanska telefoner-fråga

Permalänk
Medlem

Timer rec på bandspelare-fråga + amerikanska telefoner-fråga

Technics 616. Troligen från sent 70-tal, en normal stationär bandspelare med de vanliga funktionerna. Och en som jag inte sett förut. Bredvid play, forward, back, stop och eject-spakarna finns en till spak: Timer rec. Det är bara en vippspak som man kan sätta uppe eller nere. Har en klocksymbol. Förstår att den har något med timer att göra, men hur funkar den?

(Dålig HCI... ehm)

Amerikanska telefonnummer har ju ibland bokstäver i numret, typ 1800-CALL-SWECLOCKERS ... hur funkar detta? Finns det bokstäver på amerikanska telefoner, eller snackar man med en telefonist så fort man ska ringa i USA?

Visa signatur

"... ååh ja lättar ja flyger ja svävar fram..."

Permalänk
Medlem

Kolla på en telefon med knappar så ser du att det står bokstäver där precis som på en mobiltelefon.
Ersätt bokstaven med den siffran den ligger på bara.
1800-CALL-SWECLOCKERS blir 1800-2255-79325625377

Permalänk
Medlem

om du har en timer inkoplad till bandslpelaren och den i läget rec så kommer den att spela in det första den gör när den får nätspänning.

Du kan testa min teori genom att ändra den till rec-läget och dra ur och sätta in väggkontakten... Den skall spela in det första den gör...

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

Aha, tack båda

Visa signatur

"... ååh ja lättar ja flyger ja svävar fram..."

Permalänk
Medlem

Afasen, visste inte att timerrec var till det, brukar använda den till att stänga av inspelningar som förprogrammerats. Av någon anledning är detta enda sättet att få videon att strunta i förprogrammeringen..

Visa signatur

Hej jag är snäll.