Lenovo Thinkpad 13" Z13 Ryzen 7 6850Z 32GB 1TB OLED

Permalänk
Medlem

Lenovo Thinkpad 13" Z13 Ryzen 7 6850Z 32GB 1TB OLED

Jag har nyligen fått ärva en laptop från företaget och behöver således inte den Lenovo som jag införskaffade i slutet på förra året. Den är som i helt nytt skick.

Det är en Lenovo Thinkpad Z13 som är fullspecad med bla:
- Ryzen 7 6850z
- 32 GB minne
- 1 TB disk
- OLED Touchskärm
- Windows 11

Den har tyskt layout på tangetbordet vilket är i princip samma som svenska. Fungerar som vanligt men på tangenten för Å så står det istället Ü, några till som skiljer lite men det är bara texten som är annorlunda.

Nypris idag är 25000:-
Säljer min för 19000:-

Jag är i Göteborg några dagar i veckan och runt Trollhättan/Vänersborg ibland om ni vill att jag ska ta med den till de trakterna.

Mvh Jonas

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Utan att vara trist så tror jag det kommer bli svårt att få dom pengarna. Laptops sjunker hårt i andrahandsvärde och ett icke-svenskt tangentbord är lite som att köpa en importerad bil (verkar marknaden tycka, även om det givetvis inte är samma sak).

Permalänk
Medlem

Du kan mycket väl ha rätt, vi får se vad som händer.

Permalänk
Medlem

Tråkigt nog, som bimbim säger. Inte för vara elak utan att du ska få den såld. Så får man liknande dator för 12k ny idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillz0r:

Tråkigt nog, som bimbim säger. Inte för vara elak utan att du ska få den såld. Så får man liknande dator för 12k ny idag.

Uppskattar infon, var hittar du liknande för 12 ny?

Permalänk

Eftersom datorn har icke-nordiskt tangentbord och förmodligen inte heller har någon garanti kvar, då ägandet gått vägen företag -> anställd -> nu ska säljas till en annan privatperson, så blir värdet betydligt mindre än 19 000 kr. Även om datorn är i toppskick finns det ju en teoretisk chans att datorn av något skäl går sönder. Hade datorn varit köpt som konsument från någon elektronikkedja hade 3 års fabriksgaranti gällt. Det gör det ju inte i ditt fall. Jag bedömer att värdet på datorn är någonstans 8 000-12 000 kr.

Permalänk
Skrivet av fsmedberg:

Eftersom datorn har icke-nordiskt tangentbord och förmodligen inte heller har någon garanti kvar, då ägandet gått vägen företag -> anställd -> nu ska säljas till en annan privatperson, så blir värdet betydligt mindre än 19 000 kr. Även om datorn är i toppskick finns det ju en teoretisk chans att datorn av något skäl går sönder. Hade datorn varit köpt som konsument från någon elektronikkedja hade 3 års fabriksgaranti gällt. Det gör det ju inte i ditt fall. Jag bedömer att värdet på datorn är någonstans 8 000-12 000 kr.

Sålänge inte jag är ute å cyklar så är denna burk köpt privat och avskaffas enbart pga av att han fått en ny via jobbet. Sen dedära med icke nordiskt tangentbord, så svårt ska de väl inte vara att byta keycapsen? Tvivlar på att själva layouten skiljer mekaniskt. Borde inte vara dyrt.. Kikar du i annonsen så står det tydligt "kvitto finns":)