Pixel 6 pro med trasig skärm, rädda data?

Permalänk
Medlem

Pixel 6 pro med trasig skärm, rädda data?

Telefonen åkte ner från balkongen och både glas och skärm gick sönder, men den verkar fungera för notiser till kopplade klockan och larm osv fungerar, den vibrerar om jag håller power och volym ner knappen inne, och även touchen fungerar för jag lyckades få igång något konstigt larm när jag klickade runt massor, och jag har lyckats starta om/stänga av genom att klicka blint, men jag lyckas tyvärr inte låsa upp den blint.
Det verkar ju kosta minst lika mycket att laga som att köpa en helt ny och begagnade går ju att få betydligt billigare, så det lockar ju inte så mycket att laga men det kanske jag måste om jag vill ha datan?.

Vad har jag för alternativ?

Det är inte omöjligt att jag har aktiverat debugging då jag har hållit på lite i Android studio men jag lyckades inte komma åt telefonen när jag följde en guide jag hittade.
Skulle en extern display fungera utan att först låsa upp telefonen?
Eller måste jag köpa en ny display och ta isär mobilen?

Bilder är synkade till molnet så det är mest SMS, samtalshistorik och några nedladdade filer jag skulle vilja komma åt.

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Telefonen åkte ner från balkongen och både glas och skärm gick sönder, men den verkar fungera för notiser till kopplade klockan och larm osv fungerar, den vibrerar om jag håller power och volym ner knappen inne, och även touchen fungerar för jag lyckades få igång något konstigt larm när jag klickade runt massor, och jag har lyckats starta om/stänga av genom att klicka blint, men jag lyckas tyvärr inte låsa upp den blint.
Det verkar ju kosta minst lika mycket att laga som att köpa en helt ny och begagnade går ju att få betydligt billigare, så det lockar ju inte så mycket att laga men det kanske jag måste om jag vill ha datan?.

Vad har jag för alternativ?

Det är inte omöjligt att jag har aktiverat debugging då jag har hållit på lite i Android studio men jag lyckades inte komma åt telefonen när jag följde en guide jag hittade.
Skulle en extern display fungera utan att först låsa upp telefonen?
Eller måste jag köpa en ny display och ta isär mobilen?

Bilder är synkade till molnet så det är mest SMS, samtalshistorik och några nedladdade filer jag skulle vilja komma åt.

Du måste kunna låsa upp telefonen, samt dra ner notifikationsfältet och tycka på en notis som heter "Endast laddning" och sedan välja filöverföring. Däremot om du vill backa upp SMS och samtalshistoriken så måste du använda en app för det, går ej att komma åt det via att koppla in telefonen till en dator mig veterligen. Skulle nog tippa på ny skärm. Däremot om du aktiverat Googles backup funktion så backar den upp SMS och samtalshistoriken också FYI

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig