Fingertrycksavläsaren är en katasrof Pixel 6a [LÖST]

Permalänk
Medlem

Fingertrycksavläsaren är en katasrof Pixel 6a [LÖST]

Från att vara van från OnePlus lurar är Pixel 6a en fullständig katastrof.

Sämst är inloggningen in i systemet, där jag nog har en 1/30 som funkar.
Väl inloggad blir det lite men bara lite bättre, stressen när man står i affären med en lång kö som glor på gubben som inte kan sin lur är påfrestande minst sagt.

Jag har installerat Graphene OS och jag vet inte om detta spelar in?
Nån med stock som känner igen detta?

Så om någon känner igen detta strul, kommentera gärna era erfarenheter & ev lösningar.

Gjorde en google_surf igår och där vimlar det av Pixel 6a med fingeravläsnings problem.
Förbättrad pinkodsintegritet är på.
Alltså vi talar om en av de största spelarna som tycks oförmögna att fixa ett så grundläggande problem.

Har vidtaget de flest råden utan nån som helst förändring.

Har man tagit bort inloggningen med att dra ett "mönster" typ 1>7>5>0 ?

mvh
/ M_X_E_Q

Permalänk

Kan stämma in att fingeravtrycksläsaren är det sämsta med mobilen och jag har inte bytt OS.

Mest besvär har jag på vintern när fingrarna är torrare och måste trycka mycket hårt mot fingeravtrycksläsaren, prova det du med, tryck hårdare!

Konstigt är också hur det har så svårt för min högra tumme medan vänstra går bättre. Gjort om grundregistreringen flera gånger för jag tänkt att jag gjort registreringen slarvigt men alltid samma.

Hade en Xiaomi MiA1 före den här och oj vilken läsare det satt i den, fingrarna kunde vara sandpapperstorra eller klibbiga direkt ut från arbetshandsken men lyckades på första försöket!

Visa signatur

ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC - AMD Ryzen 9 5900X - ASUS TUF GAMING B550M-PLUS - HyperX Fury Black DDR4 3200MHz 32GB (2x16GB)

Permalänk
Medlem

Har sett flera som rekommenderat att försöka lägga in samma finger igen så testa det...

Permalänk
Medlem

Hade hellre haft den i av/på knappen,men sett till priset och support så är det en mycket bra mobil.

Permalänk
Medlem

Allt fungerar mycket bra på våra Pixel 6a. TS kanske skulle ha reklamerat exemplaret innan han bytte OS.

Permalänk
Medlem

Kan inte påstå att jag upplevt problem med läsaren på min Pixel 6a. Ibland när jag bara duttar fingret snabbt, flyttar det av misstag, så har den missat, men vid normalt användande fungerar den felfritt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M_X_E_Q:

Gjorde en google_surf igår och där vimlar det av Pixel 6a med fingeravläsnings problem.

mvh
/ M_X_E_Q

Nu har jag inte en Pixel 6a, men man får också komma ihåg att folk som har problem hörs mycket, mycket mer än de osm inte har problem.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av bog11:

Allt fungerar mycket bra på våra Pixel 6a. TS kanske skulle ha reklamerat exemplaret innan han bytte OS.

2 kollegor på jobbet har varsin 6a och deras fingeravtrycksläsare fungerar också perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M_X_E_Q:

Från att vara van från OnePlus lurar är Pixel 6a en fullständig katastrof.

Sämst är inloggningen in i systemet, där jag nog har en 1/30 som funkar.
Väl inloggad blir det lite men bara lite bättre, stressen när man står i affären med en lång kö som glor på gubben som inte kan sin lur är påfrestande minst sagt.

Jag har installerat Graphene OS och jag vet inte om detta spelar in?
Nån med stock som känner igen detta?

Så om någon känner igen detta strul, kommentera gärna era erfarenheter & ev lösningar.

Gjorde en google_surf igår och där vimlar det av Pixel 6a med fingeravläsnings problem.
Förbättrad pinkodsintegritet är på.
Alltså vi talar om en av de största spelarna som tycks oförmögna att fixa ett så grundläggande problem.

Har vidtaget de flest råden utan nån som helst förändring.

Har man tagit bort inloggningen med att dra ett "mönster" typ 1>7>5>0 ?

mvh
/ M_X_E_Q

Registrera samma finger flera gånger, gör alltid jag oavsett.

Permalänk
Medlem

Jag har nog löst detta nu.

Jag vill bara kommentera lite om åsikter som kommit upp:
-Självklart blir det trådar om problem, varför skulle folk skapa trådar om allt som funkar, löjlig kommentar.

-Jag startade upp och den var på A 12 uppdatera så som man bör enligt instruktionerna till A 13, då funka fingertrycket bra utan problem. Men många har fått problemen genom just uppdateringar olika datum har jag läst.

-Men varför lämna tillbaka en lur som som funkade i början?

OK lösningen:

När man tänder hemskärmen syns en fingertryckssymbol, det är ju naturligt att placera fingret på den symbolen.
Men det är just det som är felet, om jag trycker typ halvvägs OVANFÖR blir jag inloggad!

Har upprepat detta nu så pass många gånger att detta är lösningen som funkar för min lur
Men varför ha en felaktig placering av "märket", lite ologiskt.
Varför har denna förskjutning kunnat ske?

Någon som kan mer om detta som ser vad som händer "under skalet", får gärna kommentera?

Tack för alla som försökte hjälpa till