Permalänk

Köpråd kring laptop

Halli hallå allesammans! Har precis påbörjat mina läkarstudier och söker lite råd kring en bra pluggdator som fortfarande går att spela på om tiden skulle finnas, gärna uppkopplad till en skärm. Lär även vilja ha en extra skärm inkopplad till plugget.

Söker inte någon ersättning till en stationär eller dylikt då jag fortfarande vill kunna plocka med mig datorn till plugget smidigt. Så är därför intresserad av någon under 15 max 16 tum iaf då det blir lite osmidigt annars. Har kollat runt lite och hittat 2st som verkar av intresse just nu men hade behövt lite tips och råd kring dem då jag förstår att saker som hur många watt och TDP?? spelar stor roll vid gaming.

Dator 1: ASUS ROG Zephyrus G14 (2023) (dyrare)
https://www.dustinhome.se/product/5011323510/rog-zephyrus-g14...

Dator 2:Razer Blade 15 Advanced (2021)
https://www.dustinhome.se/product/5011252967/blade-15-advance...

Razern är några tusenlappar billigare samt att den har 1tb lagring vilket jag ser som ett plus. Men är det värt de extra tusenlapparna för ASUS laptopen? Tänker att jag lär behöva utöka lagringen på den åtminstone.

Alla råd och tips uppskattas! Även om det skulle röra sig om andra märken/modeller!

MVH okunnig student

Permalänk
Medlem

Lenovo Legion Slim 5  eller Slim 7 kan du okså kolla på.
Alternativt ej slim modellerna av båda med, men de blir ju något större.

Jag vet inte vilken av asus eller rayzer jag valt.
På pappret är rayzer bättre och den är även bättre pris på.
Men har inte hört så bra om rayzer support (var ett bra tag sedan nu dock) och Asus vet jag brukar ha två år garanti och svensk support. Asusen är även lättare om det spelar roll.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Hej.
Ett alternativ är en bra plugg dator med stark cpu och Thunderbolt 4, så kan du köpa en egpu med valfritt grafikkort att ha hemma för gaming.
Då får du en tyst dator med bra batteri att ta med dig som kan användas hemma för gaming.
Mvh Thomas

Visa signatur

Livet är kort, så ta det lungt så räcker det längre =)