Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

Jaha, det missade jag ☺️ Hörde bara hans "Blev avkörd av min teammate"

Det var det första han sa men när han fick se hela incidenten so tog han ansvar för allt direkt.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

Jaha, det missade jag ☺️ Hörde bara hans "Blev avkörd av min teammate"

Har du någonsin sett någon direkt efter en incident ta på sig hela ansvaret? Det där är så nära en my bad man kommer ett tyst helt oupprört jag blev avkörd. Russel däremot var ju den som älta sitt öda ända fram till omstarten och varför detta alltid händer honom

Verkar som hamilton har en helt egen måttstock hur mycket han får gnälla versus andra här
Förstår att ham gick för det men det var ju absolut han om något som hade kunnat undvika 3wide situationen men inte mycket att hänga upp sig på.

Sjukt ändå att Russell kunde ta hem en fjärde plats. Hjälpt av SC men ändå. Hade vart kul se vad de kunde göra utan att kroka ihop. Alonso körde inte stabilt men jag antar han överkör max och rätt framgångsrikt ändå sett till hur Stroll opererar. Hans handledsskador verkar va droppen för hans f1 karriär har inte kommit tillbaks efter den incidenten från där han var tidigare.

Leclerk gjorde väl ett så bra jobb han kunde med den vindflöjeln. Klara vita linjerna bättre än de flesta. Perez jag vet inte han verkar göra det till en sport att försöka undvika klara en andra plats i mästerskapet med den klart bästa bilen.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Detta gjorde ju barra racet mer intressant...

Så du tycker att dom ska riskera förorenas säkerhet i stället ? Säkerheten går alltid först vi vill inte se flera dödsfall i F1.

Fullständig BS med säkerhetsursäkten.
Pirelli kan ändra vilka däck som skall användas och dom kan förbjuda "kerb" körning i vissa kurvor.

Att teams kan trixa med taktiken och vara kluriga med depåstopp är ju en stor del av F1 tycker jag.
Redan regeln om att det måste vara minst ett stopp är tråkig IMO.

Permalänk
Medlem

Tydligen har flera förare svimmat efter racet idag. Förstår inte hur dom tänkte när dom valde att köra Qatar so tidigt på hösten.

https://fxtwitter.com/FastestPitStop/status/17111074929423487...

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Fullständig BS med säkerhetsursäkten.
Pirelli kan ändra vilka däck som skall användas och dom kan förbjuda "kerb" körning i vissa kurvor.

Att teams kan trixa med taktiken och vara kluriga med depåstopp är ju en stor del av F1 tycker jag.
Redan regeln om att det måste vara minst ett stopp är tråkig IMO.

Svårt att ändra något som dom inte viste var ett problem innan helgen. Detta var det ända sättet att lösa det på säkerheten går alltid först annars var det andra valet att avbryta hela helgen.

Förstår inte att vad du menar med taktiken blir betydligt svåre att få till en bra taktik om man behöver stanna minst 3 gånger i stället för 1 gång. Så taktiken spelade nog mer roll detta racet än något annat race under hela säsongen.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Fullständig BS med säkerhetsursäkten.
Pirelli kan ändra vilka däck som skall användas och dom kan förbjuda "kerb" körning i vissa kurvor.

Att teams kan trixa med taktiken och vara kluriga med depåstopp är ju en stor del av F1 tycker jag.
Redan regeln om att det måste vara minst ett stopp är tråkig IMO.

Lol wut? Hur ska de förbjuda att de kör på kantstenarna? Då skulle det bli än löjligare med bestraffningar, lika bra inte köra alls då.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Tråkigt race med de tvingade däcksbytena. Var det verkligen helt omöjligt för förarna att inte köra på kantstenarna eftersom man visste att de skulle förstöra loppet för en?

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Tråkigt race med de tvingade däcksbytena. Var det verkligen helt omöjligt för förarna att inte köra på kantstenarna eftersom man visste att de skulle förstöra loppet för en?

Rätt stor ändring i hur banan går. Det är ett race ändå.
Sen kan jag tycka något borde ändrats sen förra gången de var här. Var ju samma problem då i någon form. Förarna kommer köra på till gränsen.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Hamilton sa ju att tog fullt ansvar för krocken....

Efteråt ja när han hade sett sekvensen. Men innan dess var det som vanligt whining från hans sida. Och i trafik är han väldigt crashbenägen.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Efteråt ja när han hade sett sekvensen. Men innan dess var det som vanligt whining från hans sida. Och i trafik är han väldigt crashbenägen.

Så är väl all förare innan det får se vad som fakiskt hände...

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

I det här fallet handlar det ju dock om att man är rädd att däcken inte håller pga det myckna åkandet på höga kerbs. Inte för att tvinga taktiken.

Är väl rätt enkelt, åk inte på dem.

Håll bilarna på banan så skall det ju inte vara några problem egentligen. Och vill någon chansa att åka längre så kanske den kraschar ut och kräver antagligen säkerhetsbilen att komma ut och neutraliserar loppet, vilket gör att bilarna hamnar närmare varandra och kan skapa mer racing ingen.

Permalänk
Medlem

Klassiskt DC-moment

Permalänk
Medlem

Svenska Dino Beganovic klar för en andra säsong i FIA F3 hoppas på mindre otur denna gången tror starkt på att vinna hela mästerskapet i år. Han har varit väldigt snabb i eftersäsongs testerna en så länge typ 1a eller 2a på varje test dag.

https://www.instagram.com/p/CyioLBnN-73/?igshid=MzRlODBiNWFlZ...

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Jag vet inte heller om man kan påstå att just Hamilton har satt i system att göra så, i vart fall inte mer än någon annan. Men om det nu är så systematiskt kanske du kan nämna vilka av racen denna säsong Lewis har gjort detta? För det lär ju vara en hel del om man nu ska kalla det för systematiskt...

Det jag menade var precis som första/andra kurvan på sprinten nu inatt åter igen. Taktiskt nyttja en bana utanför banan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Det jag menade var precis som första/andra kurvan på sprinten nu inatt åter igen. Taktiskt nyttja en bana utanför banan.

Japp jag reagerade på det också, lite senare gjorde Russel istort sett samma sak då han körde om utanför banan (vilket han fick 5sek för men ändå). Vad sägs om att Mercedes kan hålla sig innanför de vita linjerna istället

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ham gjorde det snyggt den här gången dock. Var tillräckligt långt uppe för att kunna anses prejas av banan vilket inte Russell var.

Vi har ju också förare som sätter i system preja ut bilen på yttern

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Rätt imponerande, ska bli kul att se detta lopp och invigning i Las vegas

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

https://www.youtube.com/watch?v=tegNkXtqZkA

Rätt imponerande, ska bli kul att se detta lopp och invigning i Las vegas

Blir ett spektakel iaf. Efter att ha spenderat en del tid i simracing så tycker jag banlayouten är kalenderns sämsta. Hoppas de justerar DRS-zonen på boulevarden så att försvarade bil åtminstone får en chans.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eFoppa:

Blir ett spektakel iaf. Efter att ha spenderat en del tid i simracing så tycker jag banlayouten är kalenderns sämsta. Hoppas de justerar DRS-zonen på boulevarden så att försvarade bil åtminstone får en chans.

Blir det Baja-stil hopp pga ojämn asfalt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweborn:

Blir det Baja-stil hopp pga ojämn asfalt?

Nope, dom har lagt om asfalten på banan. Hade varit roligt dock hahaha

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk

Min stream på F1TV laggar som tusan. Samma för någon annan?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Min stream på F1TV laggar som tusan. Samma för någon annan?

Har samma här så verkar vara något på deras sida, funkar för mig att kolla på ”F1 Live” men inte ”international” som jag brukar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Min stream på F1TV laggar som tusan. Samma för någon annan?

Hade samma problem fixade sig när jag starta om webbläsaren kanske lite sent nu.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Hade inga som helst problem med streamen på F1TV, körde international också.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Jisses... Förklarar ju samtidigt varför Redbull körde sina bilar så högt.. Intressant att Russell och Sainz klarade sig däremot.

Skulle varit fantastiskt intressant att se en lista på samtliga mätningar...

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Skrivet av Henrico:

Jisses... Förklarar ju samtidigt varför Redbull körde sina bilar så högt.. Intressant att Russell och Sainz klarade sig däremot.

Skulle varit fantastiskt intressant att se en lista på samtliga mätningar...

Ja det kan man undra, kanske olika körstil som gjorde att just Hamilton och Leclerc slet mer på blocken än vad Sainz och Russell?

Hur som helst, more points for my man Albon 😎 och första poängen till Logan också 👍

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Intressant att Russell och Sainz klarade sig däremot.

Skrivet av benonikenobi:

Ja det kan man undra, kanske olika körstil som gjorde att just Hamilton och Leclerc slet mer på blocken än vad Sainz och Russell?

Deras bilar kontrollerades inte. Verstappen, Norris, Leclerc och Hamilton var de enda som tillhörde stickprovet. Av dessa hade 50% kört med för låg markfrigång, så jag skulle säga att det är sannolikt att fler hade blivit diskvalificerade om alla kontrollerats.

Permalänk
Medlem

Absolut regler ska följas men satan vad trist, när det blir lite spännande race så blir 2st i toppen diskade. Hoppas inte sista racen betyder +10sek skillnad mellan P1 och P2.

Får hoppas nästa år blir bättre och mer spännande race annars är väl förhoppningen på 2026 och den nya designen på bilar som man får se fram emot 😊

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

Deras bilar kontrollerades inte. Verstappen, Norris, Leclerc och Hamilton var de enda som tillhörde stickprovet. Av dessa hade 50% kört med för låg markfrigång, så jag skulle säga att det är sannolikt att fler hade blivit diskvalificerade om alla kontrollerats.

Tänker att ser man flera bilar som inte klarar kraven så testar man fler

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14