Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk

Helt ny dator utan GPU

Köpte denna i Inets datorbyggare men insåg att jag vill ha ett större chassi och kanske bygga den själv.

Jag har kört igång den och testat så att allt funkar men den är annars helt oanvänd.

Vet inte riktigt vad för pris som skulle vara rimligt men ni lär väl komma med förslag
Nypriset var 16 773kr.

Chassi: Fractal Design North Svart TG

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D 4. 2GHz 104MB

CPU kylning: Arctic Liquid Freezer II 240 A-RGB

MB: MSI MPG B650 Carbon WIFI

RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 5200MHz CL36 FURY Beast

HD: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 1TB

PSU: MSI MPG A850G PCIE5 850W

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Jadu, antingen är jag, med flera blinda, eller så saknas det SPCIFIKATIONER på vad denna burk är byggd på.

Så med det sagt bjuder jag i ett startskede 200kr, vi möjligt att veta vad det ens är för chassi med mina gamla ögon så det budet kanske är ett överpris också men då tar jag den smällen!

(Observera enormt mycket ironi och du bör skriva mer än Inets datorbyggare).

Mvh

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

Edit”
Ser nu att det är en bild på spec MEN jag ser för dåligt för att kunna läsa, drar dock tillbaka mitt bud då frugans ögon blev svarta när jag skrev att jag är intresserad av en dator, igen…. Förlåt 🙏🏻

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

Vet inte om Inet erbjuder öppet köp på byggen som beställs efter kunds önskemål, men klart värt att titta på. Plus så slipper du kanske tampas med en massa snackpåsar och det typiska "öh den är värd 10% av nypris"-medlemmar.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Det är ju en jättefin dator men hoppas att, som tomika säger, du kanske kan få lämna tillbaka den.
Men hur som tror jag att du får sålt den för ett bra pris med tanke på hur nytt allting är

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Vet inte om Inet erbjuder öppet köp på byggen som beställs efter kunds önskemål, men klart värt att titta på. Plus så slipper du kanske tampas med en massa snackpåsar och det typiska "öh den är värd 10% av nypris"-medlemmar.

Du har alltid 14 dagars ångerrätt från det att du får hem varan vid distansköp. Enligt lag.

Permalänk

Inget öppet köp på vara som är specialbeställd. Annars hade jag ju bara skickat tillbaka den

Permalänk
Medlem

Köp ett större chassi och flytta över delarna bara?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk

Kan tänka mig att byta chassi om du vill. Har ett Lian LI O11 mot dit Fractal design så kan jag även lämna kvar 6 st fläktar. Kan även göra bytet i Falun

Permalänk
Medlem

Vad ska du med ett större chassi till? (Fractal Design North är ju redan ett rymligt och stort chassi)... Jag säger som många andra, ifall det är enbart chassit som är problematiskt så hade jag flyttat över delarna till ett nytt... Du vill ju ändå bygga själv tänker jag.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChildOfZion:

Inget öppet köp på vara som är specialbeställd. Annars hade jag ju bara skickat tillbaka den

Vad jag har fått lära mig i juridiken klassas att välja delar från standardutbud inte som en specialbeställning/skräddarsydd vilket gör att det fortfarande ska gå under distansköplagen. Däremot kommer du inte få tillbaka pengarna för att de byggt den.

ett exempel är till-och-med att få solfilm urskuret till en specifik bilmodell (beror ofc på hur vanlig modellen är) fortfarande går att lämna tillbaka.

Så försök igen! Jag kan annars ha missförstått vad du menade med specialbeställa.

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Skrivet av JonatanR:

Vad jag har fått lära mig i juridiken klassas att välja delar från standardutbud inte som en specialbeställning/skräddarsydd vilket gör att det fortfarande ska gå under distansköplagen. Däremot kommer du inte få tillbaka pengarna för att de byggt den.

ett exempel är till-och-med att få solfilm urskuret till en specifik bilmodell (beror ofc på hur vanlig modellen är) fortfarande går att lämna tillbaka.

Så försök igen! Jag kan annars ha missförstått vad du menade med specialbeställa.

Jodå, det kan helt säkert vara så men det står väldigt tydligt när man köper genom datorbyggaren att 14 dagars ångerrätt inte gäller. Så även om man skulle kunna nysta i det så vill man ju inte va ett asshole

Jag tänkte mer om att nån tänkt göra en liknande beställning så kan man spara några tusenlappar.

Permalänk
Medlem

Är grafik kortet uttaget eller varför köper man en dator utan det?

Permalänk
Skrivet av Bokido:

Är grafik kortet uttaget eller varför köper man en dator utan det?

Köpte den utan eftersom jag hade ett liggande hemma som jag tänkt stoppa i.

Permalänk
Medlem

Hej!

Ska åka och besöka en vän i Borlänge nu i helgen. Har tänkt att köpa en ny dator och bygga. Har lite av en tight budget men helt klart intresserad. Skulle kunna försöka åka förbi Falun för titta beroende på vilket pris vi pratar om. Går det bra att skriva i DM?

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 10 000 kr + frakt. Startar budgivningen
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 10 500 kr
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk

Annonsen är avslutad