Tävling: Smycka tiotusentals skrivbord – vinn Komplett speldator!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Även bidragen som inte vunnit? Låter som vi skulle ge en massa grafiskt gratismaterial + arbetstid att skapa det, som dom inte behöver ge något för. Hade varit kul att ställa upp men den biten får mig att aktivt avstå.

Ja det framgår ju att det avser alla inskickade bidrag. Huruvida Komplett i slutändan använder ej vinnande bidrag i kommersiellt syfte låter jag vara osagt. Spontant kan jag inte komma på något scenario där det skulle vara aktuellt, men förstår att man väljer att använda den formuleringen.

Permalänk
Medlem

Eftersom det var folk som klagade på att man behöver kunskaper i att rita för att delta, tänkte jag att jag slänger ihop ett bidrag. Jag har absolut 0 kunskap i att måla, i grafisk design (det syns ju kanske också i bidraget haha). Däremot så kan jag lite om 3d Printing, så jag slängde ihop ett gäng stenciler i Shapr3d och skrev ut dom på min skrivare. Fotade med min gamla Iphone och använde en upscaling-service för att få bilden till 8k från originalets 4k. (Laddar upp en mindre version så det syns i forumet)

Inspirationen var lite sprucken betongvägg i en dystopisk framtid.

Permalänk
Medlem

Bidrag 1 @Jegendal

Här kommer två sena bidrag från mig. Båda i ljust och mörkt tema
Skapade i Blender och renderade i Keyshot. Alla bilder finns självklart i rätt upplösning.

Ljus_01

Mörk_01

Ljus_02

Mörk_02

Mvh

Permalänk
Medlem

Ett minimalistiskt bidrag i ljus och mörk version. Använde gratisprogrammet Krita.

Permalänk
Medlem

Fick ge mig och trackla mig genom Blender lite.

EDIT:

Samma bilder men med Kompletts logga mer oförvanskad, ifall det är föredraget.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Alltid kul med dessa återkommande tävlingar. Så man får anledning till någon ny abstrakt skapelse
8K-upplösning finns också tillgängligt.

Less is more:

Blender, GIMP

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

Superkul med en bildtävling!
Har gjort två versioner med vardera ett mörkt och ett ljust (nåja) tema.

V1 mörk

V1 ljus

V2 mörk

V2 ljus

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt andra bidrag

Permalänk

Jag vill också vara med! Här kommer mina bidrag!

Visa signatur

Mjölk är inte gott!

Permalänk

Här kommer mina slutgiltiga bidrag (en för ljust tema och en för mörkt tema) som jag förbättrat inför inlämning.

Fotograferat och retuschat av mig. Full upplösning, PSD-fil samt originalfoton finns givetvis.

Lycka till allihopa!

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag

Här kommer mitt bidrag, dessa är utformade för att passa så många smaker som möjligt och även följa både Komplett's och Windows stilrena tema. Dessa bakgrunder passar även bra på större skärmar som 21:9. Den mörka varianten är så mörk som den är för att spara så mycket batteri som möjligt i fallen där detta spelar någon roll. Den ljusa varianten finns i 2 olika utgåvor, detta också för att falla fler i smaken. Alla varianter finns självklart i full upplösning!

Permalänk
Medlem

Kul tävling som vanligt! Här kommer årets bidrag. Finns i full upplösning vid behov.

Fler/gamla varianter:

Ännu fler:

Dold text
Dold text
Permalänk
Medlem

[quote postid="20284608" userid="247839" name="hgbf"]
Kul tävling som vanligt! Här kommer årets bidrag. Finns i full upplösning vid behov.

Cool idé!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jegendal:

[quote postid="20284608" userid="247839" name="hgbf"]
Kul tävling som vanligt! Här kommer årets bidrag. Finns i full upplösning vid behov.

Cool idé!

Tack!

Permalänk
Skrivet av hgbf:

Kul tävling som vanligt! Här kommer årets bidrag. Finns i full upplösning vid behov.

Snyggt! Jag måste ta tag i att doppa tårna i lite 3D framöver

Visa signatur

Mjölk är inte gott!

Permalänk
Medlem

Ett par till.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Här kommer mitt bidrag till tävlingen

Mörkt med logotyp

Mörkt utan logotyp

Ljust med logotyp

Ljust utan logotyp

Modellerat i Blender, renderat i Marmoset Toolbag och lite färgkorrigering i Affinity Photo.

Full upplösning och alla arbetsfiler finns vid behov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluepanda:

Här kommer mitt bidrag till tävlingen

Dundernice!

Permalänk
Skrivet av Jegendal:

Dundernice!

Tack!

Permalänk
Medlem

Fortsatte på voxelspåret...

8K

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk

Här kommer mitt bidrag till årets tävling, jag valde att kombinera mina 3D modelleringskunskaper och illustratörsförmåga. 3D modellerade i Autodesk Inventor och färglade i Adobe Photoshop.

Dark mode:

Light mode:

Full upplösning (7680x4320 pixlar) och arbetsfiler finns självfallet vid behov.

Permalänk
Medlem

Mitt Bidrag :)

Radera mitt förra inlägg.

Gjorde några små justeringar:

Permalänk
Medlem

Komplett.se logistics railway

Visa signatur

Quadro användare inom CAD/CAM med fokus CAM.
Personligt OC rekord: 5.41GHz @ i7 2600K --- http://valid.canardpc.com/2kkg6k

Permalänk
Medlem

Mina bidrag

Mina bidrag på extremt amatörmässig nivå.

Permalänk
Medlem

Bidrag 2 @Jegendal

Här kommer ett till sista minuten-bidrag i mörkt och ljust tema
Kul med så mycket nice som droppat in under bara sista dagen här!

Ljus_03

Mörk_03

Mvh

Permalänk
Medlem

Vill ju såklart att den snyggaste bilden ska vinna men jag behöver en ny dator
Här kommer mitt bidrag!

Permalänk
Medlem

En sista uppdatering.

EDIT:

En sista sista uppdatering?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Hade jag inte varit för sen på bollen hade jag gjort något med denna i stil med ’Komplett PC går hela vägen till 11’

Kanske vredet är kompletts logga, 11 på stärkaren är windows logga? Många idéer, ingen tid…

Kanske nästa gång?

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag! skapad i Blender, full upplösning finns även
kunde ej infoga bild

Mörkt tema

Ljust tema

Permalänk
Medlem

Nu gick det

Mörkt tema

Ljust tema