Helt plötsligt CEC-problem på min Sony XJ90 (65")

Permalänk
Medlem

Helt plötsligt CEC-problem på min Sony XJ90 (65")

Hej!

Har en Sony XJ90 TV, en Denon AVR-X1700H receiver och en Apple TV (nyaste). Allt hopkopplat med bra HDMI-kabel från Nördic. Det har fungerat klockrent att styra allt med ATVns fjärr. Sätta på TVn och receivern och stänga av allt. Helt plötsligt för typ 3 veckor sen slutade det bara att fungera. Har testat att stänga av allt, dra ut alla kablar med mera men hjälper inte. TVns fjärr drar igång både TV och receiver men inte ATVns fjärr. Nån som har något tips vad man kan pröva med?

Visa signatur

- A wise man get more use of his enemies then a fool from his friends

Permalänk
Medlem

Uppdatering som ställt till det? 🤔
Det käns mäst troligt om det funkade innan. Så om du har möjlighet så kanske se om du kan återställa den prylen som fått en uppdatering. Böja med att leta upp vilken om du lyckas.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Får liknande problem ibland när jag startar t.ex Xboxet medans Apple TVn är igång, sen stängs Apple TVn ner mitt i allt och prylarna hamnar i osynk. Men då löser iofs att göra soundbaren strömlös lite snabbt det oftast.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Tack för svaren. Det var rejält SBS denna gång tyvärr :). Settings﹥Remotes and Devices﹥Control TVs and Receivers﹥ på ATVn var satt till OFF. Ingen aning varför. Kanske någon uppdatering eller liknande har stängt av den. Nu är den på ON och allt funkar som det ska.

Visa signatur

- A wise man get more use of his enemies then a fool from his friends