Hej
Har alltid använt stationär dator till jobb och spel men efter ett bra år för företaget funderade jag lite på att skaffa en laptop istället och göra mig av med min stationära dels för det praktiska och mer smidigt med laptop när man reser och kunna sköta företaget där också. Min nuvarande dator har en intel core i9 9900k och ett MSI 1080 TI och 32 gb ram.
Efter att ha tittat rundor lite på nätet och kollat reviews på nätet och youtube blev jag intresserad av två st Lenova legion PRO 7i med ett 4080 eller Asus ROG Strix Scar 18.
Till min första fråga är prestanda skillnaden stor mellan en sådan laptop och min nuvarande dator?
Till min laptop hade jag tänkt koppla in mina nuvarande skärmar 2 st 240 hz och mer ha laptopen vid sidan om mig om ni förstår vad jag menar. Är detta möjligt med denna laptop? Samt funkar det att koppla in trådlöst steelseries headset och trådlös gaming mus och ett vanligt steelseries tangentbord till denna laptop?
Om man tex köper laptop är det något man behöver uppgradera var tredje år eller prestandan funkar längre ?
Är detta en laptop ni rekommenderar eller har ni några andra alternativ ?
Med vänliga hälsningar, Mattias