Permalänk
Skrivet av Factorial112:

4 meter... just saying<Uppladdad bildlänk>

Dessa magiska kablar är skapade av unga hifimedvetna trollkarlar på hogwarts det är därför de kostar så mycket.

Skrivet av Dimestam:

Oh, nu blir det debatt!

Måste säga att jag inte håller med tidigare inlägg. Sonos, riskokare, och smarta hem är ju toppen! De gör livet enklare och bekvämare.

Nu till mitt eget bidrag: Surfplattor.

Okej, jag förstår grejen. Om din tillvaro består av Tiktok, Zalando och Netflix, då är en surfplatta säkert jättepraktisk. Men i 99 av 100 use cases är en liten, ultraportabel laptop mycket trevligare att använda - ja, till och med i soffan!

Billiga surfplattor som krängs för 1000-2000kr hos alla elektronikaffärer. Kommer oftast med väldigt underpresterande komponenter som har en prestanda som motsvarar en budgettelefon från 2013. Sedan ska vi inte tala om tio år gamla androidversioner som kommer med dem också och andra säkerhetsaspekter som obefintliga uppdateringar och annat som fått dra på foten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Jag kom just in för att skriva:
Sladdlösa möss och tangentbord till stationära datorer.
Totalt meningslöst och batterierna tar alltid slut vid värsta tänkbara tillfälle.

Hade tidigare denna kombination av trådlös mus och tangentbord just för att kunna flytta det mellan skrivbordet och tvsoffan men jäklar vad möe skönare det är att ha trådade pålitliga prylar på skrivbordet.

Beredd att hålla med. Gillar iofs min G502 Lightspeed men Logitechs val av en egen proprietär laddningslösning istället för Qi är lätt störande. Nu är jag lite osäker på hur länge laddningen håller men måste vara någonstans mellan 1-2 veckor per laddning iallafall. Hade varit nöjd om man kunde köpa en liten enkel musmatta där den kan ligga och vila. Deras egna laddningsmatta kostar en del och jag har ändå musmattor jag tycker bättre om.

Trådlösa tangentbord som ändå är datorbordstangentbord ser jag personligen ingen poäng med men bra att de finns för de som behöver det. Kör iofs själv en trådlös K400 till min huvuddator när jag sitter i min recliner men det är ju också just ett tangentbord att användas från soffa och liknande. Nu är det sällan den används men skulle jag vilja spela därifrån så har jag en Roccat Sova med Cherry MX Blue. Klumpig och trådad men den gör sitt jobb bra.

https://www.techspot.com/review/1206-roccat-sova/

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Geforce 2 MX. Kunde inte slå ett Voodoo3 som var mycket äldre. Ultra och GTS var helt annorlunda chips. Ett voodoo5 kostade 3k och var såklart snabbare än alla geforce 2 kort och hade läågre pris. VSA och napalm hade inte hardware T&l så de funktionerna skickades till cpu. Hade man en celeron eller pentium 2 så var det en dålig deal. Hade man en k6-3+ eller athlon så var voodoo överlägset. Men det var för sent, nvidia och ATi hade redan tagit marknaden.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av osgorth:

Trådlösa prylar i allmänhet. Jag hatar batterier, och jag vill bestämma över vilka prylar som pratar med nätverket eller inte, basta.

Finns ingen anledning att hata batterier, jag föredrar batterier framför att ladda olika satans prylar hela tiden, särskilt hörlurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Varför kan man inte gilla ett inlägg flera ggr xD....

Ja! Hatar touch i bilar. Farsan har en 2022 årsmodell Volvo V60 och än så länge har vi inte hittat någon fördel med den stora skärmen som ska användas för att ställa in allt möjligt jämfört med lite äldre bilar där många saker har en knapp.

Jag köper oviktiga saker möjligen då där man förr hade ngn ratt osv för att navigera. Dvs saker man rör typ första gången man kör bilen och sen rör man det inte igen. Kan sträcka mig dit. Saker man inte behöver pilla med under färd.

Men allt som har med klimatanläggning och stolar att göra och när man ska byta körläge på bilen (ex Permanent AWD i Volvons fall) ska man inte behöva träffa små knappar på en touch skärm. Det är uuuruselt och borde vara straffbart....

Näe... Håller med till 100%. Det må kännas flashigt och modernt men jag har svårt att se hur någon kan tycka att det är bättre och smidigare än att ha lite knappar.

Ja, och Volvo hade väl som feature att de inte höll på med sånt trams utan hade riktiga reglage, något de hävdade höjde säkerheten. På min Volvo V70 2004 är allt knappar eller vred, inget touch såklart. När man lärt känna bilen kan man göra i stort sett allt utan att titta på annat än vägen. Nu ska jag strax byta till en Volvo 2014. Nyare, bättre, men med en 7"-skärm som jag inte riktigt ser vitsen med. Mycket är fortfarande knappar, men det är för MÅNGA knappar. Kanske är telefonknapparna som stör det estetiska för mig. Känns lite onödiga också numera, finns väl ingen som under färd slår in ett telefonnummer? Och har man stoppat slår man väl in det på telefonen om det behövs. Hur som helst, inga touchknappar eller pekskärmar än. Att det ens är lagligt? Men de tar väl röstkommandon...

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Jag stämmer in i touch-hatkören. Touch är ett sketet lågprisinterface som ALDRIG NÅGONSIN ska ersätta en fysisk taktil knapp, INGA undantag (det gäller även spishällar - interfacet ska banne mig inte sitta i hällen, det ska självklart vara en separat kontrollpanel).

Skrivet av Bellerefon:

Största blåsningen biltillverkarna lyckats med. (kanske inte rent objektivt största blåsningen)
Lyckats lura i folket att touchpaneler och skärmar är premium.

Touchpaneler i bilar och touchpaneler är satans påfund.
Kommer undvika i största möjliga mån.

Oja!

I senaste bilen kunde jag välja mellan "display + knappar" eller "större display + touch". Det senare var rejält dyrare, så jag sparade både en bra slant och fick oändligt mycket bättre ergonomi (som även funkar när det är snorkallt och inte kräver handskar med touchfingertoppar). Att displayen är mindre skiter jag i, när man kör bil sitter man inte och glor på displayen, för då ska man ha permanent indraget körkort + fängelsestraff.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Precis! Och samma skit är det med mobiler med touch-skärm, ett elände som snart kommer försvinna! Mera fysiska knappsatser till folket FTW!
https://community.oneplus.com/thread/107104

En bra bil till alla som gillar knappar! https://2.bp.blogspot.com/-sLxhKrV1Jqk/ThtfT0GxziI/AAAAAAAAAK...
Och har massa varningslampor och att den brummar, och att den går sönder... Hela tiden!
Härliga tider!

Vad hände här? Haha!
Självklart vill ingen ta bort smartphones och touch-screens totalt, vi syftade mer på att många vanliga funktioner i bilar är mer trafiksäkert om dom har fysiska knappar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Vad hände här? Haha!
Självklart vill ingen ta bort smartphones och touch-screens totalt, vi syftade mer på att många vanliga funktioner i bilar är mer trafiksäkert om dom har fysiska knappar.

Vågar man gissa på antingen någon som köpt en Tesla och inte kan acceptera att den har några fel, eller någon som jobbar med att designa de här underbara interfacen på nya bilar med massa fina färger och gulliga ikoner och långa animationer och inte kan förstå hur någon inte kan tycka det är det häftigaste sedan man uppfann hårfärgningsmedel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Precis! Och samma skit är det med mobiler med touch-skärm, ett elände som snart kommer försvinna! Mera fysiska knappsatser till folket FTW!
https://community.oneplus.com/thread/107104

Mobiler har man åtminstone användning av skärm, och att visa information, en knapp för att slå på eller av stolsvärmen behöver inte ha grafisk info.

Men skulle vi köra en "skriva text på tid" tävling så är jag beredd att vara på mot dig på touchskärm och mig på den där.
Skrev bättre på den utan att titta än jag gör på dagens touchskärmar

Skrivet av Dunde:

En bra bil till alla som gillar knappar! https://2.bp.blogspot.com/-sLxhKrV1Jqk/ThtfT0GxziI/AAAAAAAAAK...
Och har massa varningslampor och att den brummar, och att den går sönder... Hela tiden!
Härliga tider!

Håller mig till tyskt själv, men ja det brummar men bara för att den inte har touchskärm så innebär det då inte att den går sönder

Skrivet av backfeed:

Jag stämmer in i touch-hatkören. Touch är ett sketet lågprisinterface som ALDRIG NÅGONSIN ska ersätta en fysisk taktil knapp, INGA undantag (det gäller även spishällar - interfacet ska banne mig inte sitta i hällen, det ska självklart vara en separat kontrollpanel).

Oja!

I senaste bilen kunde jag välja mellan "display + knappar" eller "större display + touch". Det senare var rejält dyrare, så jag sparade både en bra slant och fick oändligt mycket bättre ergonomi (som även funkar när det är snorkallt och inte kräver handskar med touchfingertoppar). Att displayen är mindre skiter jag i, när man kör bil sitter man inte och glor på displayen, för då ska man ha permanent indraget körkort + fängelsestraff.

Undantaget är väl möjligtvis som ovan, fysiska knappar på en mobiltelefon

Eh, du får inte ha uppe mobiltelefonen, men aah, du har en surfplatta fastklistrad på instrumentbrädan och har spenderat senaste kilometern med att försöka få igång stolsvärmen? eeh, no problem!

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av msi67:

Finns ingen anledning att hata batterier, jag föredrar batterier framför att ladda olika satans prylar hela tiden, särskilt hörlurar.

Eh, och vad är det du laddar då, om inte batterier?

Det är just detta jag menar: batterier tar slut, alldeles för fort, och hålla på att ladda upp prylar till höger och vänster.. Näää. Då har jag mycket hellre en sladd.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av osgorth:

Eh, och vad är det du laddar då, om inte batterier?

Det är just detta jag menar: batterier tar slut, alldeles för fort, och hålla på att ladda upp prylar till höger och vänster.. Näää. Då har jag mycket hellre en sladd.

Inlägget du svarade på är inte helt lätt att tyda, men jag kan tänka mig att hen menar att saker som inte har batterier egentligen är ganska lika saker som har batterier, enda skillnaden är att man måste "ladda dem" (dvs ha dem inkopplade med sladd) 100 % av tiden istället för t ex 1 % av tiden.

Permalänk
Medlem

Egentligen allting med RGB borde förbjudas... något mer onödigt kan ajg inte komma på... men måste jag välja en grej så är det nog Google Mesh, sämre skit har jag aldrig skådat

Visa signatur

Make the world a better place, make it open source

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miliaa:

Egentligen allting med RGB borde förbjudas... något mer onödigt kan ajg inte komma på... men måste jag välja en grej så är det nog Google Mesh, sämre skit har jag aldrig skådat

Så utan RGB ska man köra svartvit CRT till spel, e-ink till text?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Man kan tro det är ett skämt men det är så den säljs. I praktiken är det en lite mindre och sämre mixer. Dessutom:

Dela det som ska hackas i lagom stora bitar och dra i handtaget upprepade gånger tills innehållet hackats till önskad storlek

Du står alltså redan där med lökfan och en kniv i handen och nu ska du plocka fram en maskin istället för att bara hacka den i mindre bitar!

https://www.clasohlson.com/se/Lokhackare-Coline/p/44-3045

Har en sådan i köket och den är nog en av mina favoritsaker ändå, ska man hacka upp ett par lökar varesig grovt eller fint så går det toksnabbt och man slipper stå ut med att stå och sörja lökens bortgång med rödgråtna ögon. Lätt värt den extra rörelsen att ställa in i diskmaskinen när man är klar

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Skrivet av macmann1:

Skaffade mig en begagnad apple watch SE för några hundralappar för att se om det var nåt för mig, och det är ändå ganska nice att få lite snabb info utan att behöva plocka fram telefonen. Jag har också gjort så att bara notiser från appar där det kan tänkas komma viktiga meddelanden får skicka notiser till klockan. Så om jag känner en vibration i telefonen men ingen i klockan så vet jag att det är oviktigt (men jag vill ändå ha notiserna på telefonen).

Det som jag främst tycker om är dock att jag som är så jäkla kass på att märka när det ringer får upp den notisen i telefonen.

Sen kan det väl finnas dom som blir sporrade av aktivitetsutmaningar, påminnelser om att ställa sig upp osv. Går även att köra klockan som nyckeln till bilen om stödet finns, eller använda shortcuts. T.ex låsa upp laddluckan och sånt hittepå.

Med det sagt så skulle jag inte gått och köpt en ny smartklocka, och det skulle inte falla mig in att uppgradera till något coolare.

Samma här. Är dessutom diabetiker så den visar mitt blodsocker. Satte ett rätt tjock skydd på den så den klarar lite mer spännande miljlöer. Apple watch är ful från början men den gör vad den ska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Riskokare.

Det är skitenkelt att koka bra ris i kastrull och man får äta motsvarande en asiatisk familj för att det ska vara någon idé att ha en köksmaskin specifikt för ris.

Det enda mer övernischade jag kan komma på var nog den elektriska lök-hackaren jag fick i inflyttningspresent. Gissa hur ofta jag tagit fram den?

Riskokare har definitivt ett existensberättigande, men kanske inte alltid till det tilltänkta användningsområdet.
Jag har i flera år tillverkat mitt eget lössnus och en riskokare är perfekt för det (på varmhållningsläge) istället för att ta upp ugnen i flera dagar och lukten som då kommer ifrån den.
En riskokare är mindre, drar mindre ström och med några böcker på locket för att trycka ner det (och tejp över luftningshål) så hålls vätskan kvar samt andra personer i hushållet slipper varm snuslukt

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Nu tror jag inte alla ser det så, ung eller gammal.

Jag använder själv nästan aldrig mobilen utanför hemmet, men den är alltid med, för vem vet när man behöver ringa ett nödsamtal? Eller nåt mindre akut men ändå jobbigt som att nyckeln till bostaden gått av eller tappats bort (inte hänt mig, men om det händer behöver jag kunna nå andra). Så att lämna hemmet utan en mobil ser jag som dumt.

Nej, alla tror jag inte, men många. Tillräckligt för att gubbgnälla...

Jag har en iPhone 13 mini just för att den ska vara smidig att bära med sig. Tycker ändå den är för stor...

Om den inte är med mig ut beror det oftast på att jag har glömt den...

Permalänk
Medlem
Skrivet av heddan:

Smartwatches.. Jag har en google pixel watch 2 som jag fick med mobilen i en kampanj. Batteriet orkar typ en dag och jag kanske är för gammal men förstår verkligen inte meningen med dom. 😂 Ligger i en byrålåda numera och samlar damm... Kanske lägger ut den på blocket eller något.

Den stora fördelen med enklare "sportklockor" är att de har mycket bättre batteritid, ofta upp till en vecka eller mer, samtidigt som de har de flesta enklare "smarta" funktionerna. Skulle också bli galen om man var tvungen att ladda klockan varje dag...

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Kanske bättre att göra en tråd om vilka prylar som INTE är överskattade? Den skulle bli mycket kortare och intressantare i alla fall

Permalänk
Skrivet av Fuzzmeister:

Trådlösa headsets till PC. Köpt säkert 10st olika i prisklassen 1000-5000kr, men ALLA har bakgrundsbrus. Vet inte om det är själva tekniken som sätter stopp, men lite tråkigt att det inte finns en enda tillverkare som lyckats, om jag inte missat något senaste året!

Man hade kanske kunnat splitta röst/ljud på varsin teknik, där ena kör Bluetooth, och den andra kör Wi-Fi?

Skaffa lite tinnitus så är det inget problem. Skämt åsido, om man slår på noice cancellation, så upplever jag åtminstone att det där bruset försvinner.

Skrivet av Bellerefon:

Största blåsningen biltillverkarna lyckats med. (kanske inte rent objektivt största blåsningen)
Lyckats lura i folket att touchpaneler och skärmar är premium.

Touchpaneler i bilar och touchpaneler är satans påfund.
Kommer undvika i största möjliga mån.

Touchknapparna på Apples laptops. Så ruskigt dåliga att jag hoppas att personen som kom på det har fått sparken, blivit tjärad och sedan kölhalad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majkey:

Kan delvis hålla med. Jag lyckades faktiskt hitta en mus jag är nöjd med. Trådlös och dom medföljande batterierna räckte i ett par år med mitt användande. Logitech G603. Men för alla esportare som behöver en ultralätt mus är den förmodligen inget bra alternativ. Letar fortfarande efter ett mekaniskt tangentbord med liknande batteritid.

Jag har ett tbord med 4000 mAh batteri vilket är mild överdrift, inte behövt ladda på 3 månader än så länge detta trots backlight. Utan backlight hävdar de 250 dagar eller något sådant. Iqunix f97. Kanske är något för dig?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag lånade en bil i mellandagarna för en längre färd, tur min fru var med för jag kunde varken hitta hur jag skulle reglera fläkten eller radion under färd

Vi köpte nyligen en billig induktionsspis på rea. Bästa feature? Den har vridreglage. Sååå bra. Var hos en släkting i jul och höll på att elda upp prinskorven, det visade sig att någon hade kommit när en touchknapp på något sätt, den gick från 1 till max i ett vips.

https://www.vibilagare.se/test/resultatet-bil-bil-sa-osakert-...

Såhär ser mitt nuvarande förarsäte ut i min gamla V70 2004, som jag ska byta bort: (bilder från artikeln ovan)

Allt är "normalt".

Min nästa bil, en snart 10 år gammal Volvo V70 kommer att se ut ungefär såhär:

Många inställningar i menyer, och ganska många knappar (varav flera knutna till telefon = värdelösa; värdelöst är snart också 3G-beroende Volvo on Call) men på det hela inte konstigare än att man nog lär sig att sköta det mesta med känsel.

Ytterligare 10 år framåt (dvs, nu), kan en Volvo se ut ungefär såhär:

Jag hoppas verkligen att allt går att styra med rösten. Jag utgår nästan från det. Kombinerat med en knapp på vänster sida ratten eller något så inte ohängda polare kan ropa "sätt på helljus" när man möter polisbilar etc.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av backfeed:

Jag stämmer in i touch-hatkören. Touch är ett sketet lågprisinterface som ALDRIG NÅGONSIN ska ersätta en fysisk taktil knapp, INGA undantag (det gäller även spishällar - interfacet ska banne mig inte sitta i hällen, det ska självklart vara en separat kontrollpanel).

Min mikro har bara en glasplatta på hela fronten där nere. Inte helt optimalt när man ska värma välling och det är mörkt. Man kan varken se eller känna öppna-knappen. Inte heller on/off eller startknappen.
Man får chansa tre gånger i rad på olika ställen över stor yta för att få igång den. Med tiden lär man sig. Men det är ju designat av någon som inte använt kök särskilt mycket alltså. Det är så dåligt haha.

Ugnen är kanske ännu värre.
Samma touchsystem - men den startar jag iaf när det är ljust i rummet så där slipper jag chansningsproblematiken.

Men vanligen funkar ugnar likadant (till skillnad från mikrovågsugnarna). Min undantaget...

På min har man satt en on/off knapp. Det behövs inte på ugnar vanligen. Utöver det har man tryckt in en "start"knapp också och det är här det börjar bli dumt på riktigt.
Om man hittar till "on" och trycker på den - ställer in program och temperatur så ser det ut som att den är igång. Fläkten går, lampan lyser, önskad temperatur visas tydligt. Men trycker man inte "start" också så blir ugnjäveln inte varm haha.
Händer fortfarande då och då.
Men framförallt blir det ju svårt för andra att använda min ugn vilket sällan är ett problem annars.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Då kanske de är för att de är skit alltså. Vad är det som fallerar, relän eller kondensatorer, går de att byta mot bättre komponenter?

Vilka är det bra kvalité på? Kan jag ge sådana en chans innan jag kastar in handduken helt för smarta pluggar? Är det något speciellt märke man ska köra på annat än telldus. Trodde ändå telldus var OK eftersom de verkar stora och finns överallt.

Verkar vara reläet. Du kan läsa på prisjakt vad folk skriver: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5174198#reviews
Fibaros plug är nog en av de som folk verkar nöjdast med överlag. Men det finns säkert andra, jag har t.ex. använt Neo Coolcam utan problem även om de är ett kinesiskt märke.

Permalänk
Medlem

Moderna bilar. V70 från 90-talet är allt man behöver.

Skrivet av Dimestam:

Nu till mitt eget bidrag: Surfplattor.

Okej, jag förstår grejen. Om din tillvaro består av Tiktok, Zalando och Netflix, då är en surfplatta säkert jättepraktisk. Men i 99 av 100 use cases är en liten, ultraportabel laptop mycket trevligare att använda - ja, till och med i soffan!

Trodde jag var förhållandevis ensam att tycka surfplattor var överskattade

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ortovox:

Verkar vara reläet. Du kan läsa på prisjakt vad folk skriver: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5174198#reviews
Fibaros plug är nog en av de som folk verkar nöjdast med överlag. Men det finns säkert andra, jag har t.ex. använt Neo Coolcam utan problem även om de är ett kinesiskt märke.

Får nog testa fibaro plug eller byta system helt och testa deltacos, dom är rätt billiga i pris.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Jag har ett tbord med 4000 mAh batteri vilket är mild överdrift, inte behövt ladda på 3 månader än så länge detta trots backlight. Utan backlight hävdar de 250 dagar eller något sådant. Iqunix f97. Kanske är något för dig?

Det där var ett riktigt bra alternativ med precis den formfaktorn jag vill ha. Har ett keychron k4 nu som jag är fantastiskt nöjd med bortsett från batteritiden

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

En grej till jag tänkte på:

Smart-TV

Ge mig istället en riktigt dum bildskärm med många ingångar som jag kan koppla vad jag vill till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Har du några exempel på teknikprylar som du tycker är väldigt överskattade?
Diskutera gärna men se till och lämna plats åt nya inlägg och exempel!
Och nämn för guds skull inte riskokare!

Jag själv kan ju tycka att VR, typ Quest och andra varianter är ganska överskattat. Fast jag tyckte samma sak om Neonode när den kom. "Vilken nytta har man av att kunna använda fingrar på skärmen" tänkte jag. Men sen kom ju den där Steve Jobs med sin iPhone så jag ska nog inte vara så självsäker Men skillnaden är att jag faktiskt äger en Quest 2.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessismore:

Tack, den där ska jag titta närmare på.

Vissa kanske tänker, äh, det är ju bara stänga av cookies. Men det funkar sällan bra, eftersom många webbsidor inte fungerar alls då. Dettutom är ofta förstapart-kakor ofarliga och nödvändiga för tex inloggning.

I dont care about cookies är absolut ett måste. Sen finns ju cookieautodelete där du kan välja vilka sidor du vill spara cookies för, resten av cookies raderas när du stänger fliken. Och kör du firefox så har du även multi account containers-tillägget så att cookiesarna eller annat inte kan prata med varandra, dvs sidorna isoleras i egen container.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.