Permalänk
Medlem

Köpa MacBook från Amazon?

Tjena! Är rätt sugen på att köpa en MacBook Pro M3 Pro med färgen rymdsvart från Amazon då det är lite billigare än andra butiker. Jag är dock lite osäker på tangentbordet. Är det svensk layout eller annat? Det står följande på specifikation delen på Amazon: 79 (ISO) tangenter inklusive 12 funktions tangenter i full höjd och 4 piltangenter placerade som ett uppochnedvänt T

På andra bärbara datorer står det ifall det är svensk layout eller nordisk. Just därför är jag osäker på detta och frågar här.

Edit: https://www.amazon.se/Apple-2023-MacBook-Pro-M3-Pro-chip/dp/B...

Permalänk
Rekordmedlem

De är så stora att de lär sälja den i olika utföranden men är du på svenska sidan och det inte står annat så bör man kunna kräva att det är en svensk version men är du tveksam så fråga dem.
Länka också gärna den specifika modellen så kanske någon vet nått om den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

De är så stora att de lär sälja den i olika utföranden men är du på svenska sidan och det inte står annat så bör man kunna kräva att det är en svensk version men är du tveksam så fråga dem.
Länka också gärna den specifika modellen så kanske någon vet nått om den.

Har precis redigerat och länkat. Kan dock inte se någonstans där man kan fråga dom om detta. Kanske jag som är blind? Sen är det ju inte hela världen om jag får en med engelsk/amerikansk layout, men jag föredrar ju svensk layout.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Shadow1:

Har precis redigerat och länkat. Kan dock inte se någonstans där man kan fråga dom om detta. Kanske jag som är blind? Sen är det ju inte hela världen om jag får en med engelsk/amerikansk layout, men jag föredrar ju svensk layout.

Det är Amazon som säljer den så du kan fråga kundtjänsten, finns länk i botten på sidan.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är Amazon som säljer den så du kan fråga kundtjänsten, finns länk i botten på sidan.

Inte konstigt att jag missade det när jag tittade från appen 🤦‍♂️

Tack för hjälpen!