2 i 1 laptop. Värt det?
Hej hej.
Har nyligen sålt min stationära gaming dator (då villa och tillskott i familjen tar i stort sett upp all fritid) och har en laptop från 2018 som börjar närma sig pensionen. Nu är det dags för en ny. Frugan kör med en 13" ipad och och jag uppskattar hur smidig den är. Är ändå i behov av en "vanlig" windows dator så jag funderar över om en 2 i 1 laptop kanske är det bästa av 2 världar? Är det någon som har erfarenhet av 2 i 1 och kan rekommendera det? Eller tvärtom, är det bara klumpig och meningslös gimmick grej?
Laptopen kommer bli min primära dator framöver så det finns ju vissa preferenser (Chromebook går bort). Det den ska användas till blir vardagligt surfande, en del word/skrivande, en del film/serier på kvällarna i sängen och om tid finns nån match battlefield. Har kollat runt en del och detta är vad jag har lyckats hitta som ger mest "bang for the buck"
https://www.lenovo.com/se/sv/p/laptops/yoga/yoga-2-in-1-serie...
Går att konfiguera med en Ryzen 7 7735u och 2.8k OLED skärm med 90 Hz. Landar då på 11.743kr med pågående 20% wintersale. Tydligen nu förtiden är iGPU väldigt potenta och M680 i 7735u slår min nuvarande MX150 gpu på fingrarna rejält. Har även kollat jämförelse med Intels bästa igpu Iris XE 96EU och AMD vinner med hästlängder. Därav föredrar jag AMD, priset sticker iväg för mycket om jag vill ha en riktig GPU.. det är inte värt det för de få gånger jag har tid att spela.
Är det någon som har tips på bättre alternativ så tar jag tacksamt emot tipsen! Budget ligger runt 12.000, kanske lite till.