Permalänk

Dator för surf / streaming

Hej

Behöver råd då jag söker dator till vanlig daglig surf och streaming.
Inget avancerat.

Budget max 5000:-

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Vad skall du streama? Skall du sända spel på Twitch eller menar du att se filmer på Netflix?
5000kr är i det minsta laget.
Vill du ha en tyst, lätt och livslång dator med bra batteritid och skärmkvalitet hade jag sagt Macbook Air M1. De borde gå att hitta ganska billigt, kanske inte 5000kr men.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Skrivet av Dreijer:

Vad skall du streama? Skall du sända spel på Twitch eller menar du att se filmer på Netflix?
5000kr är i det minsta laget.
Vill du ha en tyst, lätt och livslång dator med bra batteritid och skärmkvalitet hade jag sagt Macbook Air M1. De borde gå att hitta ganska billigt, kanske inte 5000kr men.

Hej, nej jag menade Netflix, Disney plus etc.
Har inte alls höga krav, bara den funkar för vanlig surf och streaming.

Permalänk
Medlem

I min erfarenhet så märker man av sina frustrationer mer om man har en pryl man inte använder superofta, då förväntar man sig att den gör vad man vill utan strul, varje gång. Det blir då väldigt svårt att rekommendera något med så sparsam kravlista.

Med det sagt;
1. Har du mer vana av Windows eller Mac?
2. Har du något som gör att du hellre använder en stationär över en laptop?
3. Föredrar du något som är lätt att bära med sig, eller något med större skärm?
4. Har du något emot en större tablet, eller är det ett krav för dig att den är en traditionell dator?
5. Har du något emot en begagnad dator? Billigare men krångligare att få hjälp med i butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M-rlene83:

Hej, nej jag menade Netflix, Disney plus etc.
Har inte alls höga krav, bara den funkar för vanlig surf och streaming.

Jag hade nog köpt denna.
https://www.inet.se/produkt/1974945/acer-aspire-3-15-ryzen-5-...

Visa signatur

Permalänk

Tack för tipset 😀

Permalänk
Skrivet av Paffs:

I min erfarenhet så märker man av sina frustrationer mer om man har en pryl man inte använder superofta, då förväntar man sig att den gör vad man vill utan strul, varje gång. Det blir då väldigt svårt att rekommendera något med så sparsam kravlista.

Med det sagt;
1. Har du mer vana av Windows eller Mac?
2. Har du något som gör att du hellre använder en stationär över en laptop?
3. Föredrar du något som är lätt att bära med sig, eller något med större skärm?
4. Har du något emot en större tablet, eller är det ett krav för dig att den är en traditionell dator?
5. Har du något emot en begagnad dator? Billigare men krångligare att få hjälp med i butik.

Hej,
Jag har mer vana av Windows än Mac
Jag väljer laptop då jag gärna vill ta med den överallt
Vikten spelar ingen roll och inte skärmstorlek heller.
Funktioner eller annat är inte viktigt. Bara jag kan använda till film och surf så är jag glad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M-rlene83:

Tack för tipset 😀

För dina ändamål räcker den väl. Generös rabatt också!

Visa signatur