Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F-Ray
Jepp jag beställde en Canon Powershot a70 från Alfadigi.
Den lär väl komma på måndag om de skickar på fredag. (Förhoppningsvis)

låter bra

Permalänk
Medlem

Någon som har en bra erfarenhet av Samsung Digimax 360? Specen är onekligen tilltalande iaf

3.2 MP
3xOptisk
4xDigital
2048 x 1536 pixel

finns för ~2500

funderar på att köpa men ingen verkar känna till den.. någon som har lite tips/råd angående den eller annan kamera på 3MP+ för ~2500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loki
Tror ni att det blir bra med detta?

CoolPix 775 1985:-
Panasonic 2CR5 Lithium 6V (extra batteri) 73:-
SanDisk CompactFlash 64MB 262:-
Kameraväska Modell 12 123:-
-------
Summa 2443:- + frakt

Ser det bra ut?

Det står att det medföljer en USB-kabel. Då kan man väl koppla ihop kameran med datorn och föra över bilderna? Eller ska man kosta på en adapter så man kan köra CF via PCMCIA-porten på laptopen? Vilket är enklast?

Jag hoppas att du är medveten om att

Panasonic 2CR5 Lithium 6V Batteri inte är laddningsbart...

Det går alldeles utmärkt att köra med USB-kabeln. Dock så är det ju så här. Om du t.ex. kommit hem efter en längre dag någonstans och ditt uppladningsbara batteri är helt slutkört efter många bilder med blixt eller vad som helst men du vill ha över bilderna till datorn snabbt men du har ju inget batteri... då får du vänta i 2 timmar på att det ska ladda sig (tror inte att det tar mer tid, ska vara samma batteri och laddare som till farsans Nikon CP5700) för du får ingen ström igenom USB-porten.

Det är då man vill ha en extern minneskortsläsare... men men det är ju ändå några extra hundralappar.

Visa signatur

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones. //Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

fick mail idag att dom hade skickat kameran kan hämta ut den vardagen efter dom hade skickat d.v.s på måndag...

Det gick snabbt tyckte jag.. med tanke på att dom inte hade den i lager..

längtar som fan till måndag nu inte ofta man gör det...

ha´d

Permalänk
Medlem

Exakt samma sak för mig PenzZa

Visa signatur

"I reject your reality and substitute my own." /Adam Savage

Permalänk
Medlem

A70 är lite stor att ha i en jeansficka. (Den ryms, men det blir inte så bekvämt, om du inte hae hip-hoppar-jeans.)
Jag har en A70 själv och jag köpte 4 laddningsbara 1800mAh + laddare på Classe för ~150spänn, ruggigt billigt och bra kapacitet på batterierna, MINST 500 kort, dom flesta med blixt, och med skärmen på, klarar en laddning.
Minneskortet som följde med är dock för litet (16MB) så köp till 128MB för 250-300:-, jag köpte TwinMos från Komplett.
Väska behövs också för displayen är OTROLIGT repkänslig.

Tyvärr så gick min A70 sönder första dagen på semestern så den är skickad på rep för 1½ vecka sedan....suck....

Annars är det en bra kamera som tar fina bilder till ett vettigt pris.

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOFFe
A70 är lite stor att ha i en jeansficka. (Den ryms, men det blir inte så bekvämt, om du inte hae hip-hoppar-jeans.)
Jag har en A70 själv och jag köpte 4 laddningsbara 1800mAh + laddare på Classe för ~150spänn, ruggigt billigt och bra kapacitet på batterierna, MINST 500 kort, dom flesta med blixt, och med skärmen på, klarar en laddning.
Minneskortet som följde med är dock för litet (16MB) så köp till 128MB för 250-300:-....

Jag köpte Canon A70 + 128MB minne från alfadigi för ett hyffsat pris.. dock skall jag köpa laddningsbara batterier och sånt nu på måndag när kameran kommer så nu undrar jag vad ska jag ha för sort... ?? du skrev att du hade köpt 1800mAh batterier.. vad finns det mer o välja på ?

och på tal om att ha den i jeansficka.. synd att jag inte har baggyjeans.. jag har tvärtom, tajta jeans så jag ska köpa en väska och ha den i istället

Edit: blev visst väldigt många smiley's här

Permalänk
Medlem

jag fick kameran idag !!!!!!

såg på posten.se att den hade anlänt till utlämningsstället dock hade jag inte fått någon avi.. gick ner dit och hämta ut den med hjälp av kollinr istället;) (dock glömde jag ID första gången:D)

kameran verkar vara riktigt bra.. måste ut o köpa batterier imorgon bara..
tyckte den kändes lite plastig i början bara.. fast det har jag vant mig vid nu..

ha´d

Permalänk
Medlem

Jag hämtade min vid fyratiden idag och jag är mycket nöjd

99-kronorskameran på Rusta: http://f-ray.org/pub/gamla.jpg
Canon Powershot a70: http://f-ray.org/pub/nya.jpg (Förminskad från 2048*1536 eller vad det nu var för upplösning )

Nöjd !

Visa signatur

"I reject your reality and substitute my own." /Adam Savage

Permalänk
Medlem

Gött att se att A70´n är välköpt. Den kameran är verkligen underbar.

Visa signatur

" Ingen kommer ihåg en fegis "

Permalänk
Medlem

Jag måste fråga..

Hur är 'film-läget' på A60, resp. A70???

Funkar ljudet bra, hur blir kvaliten, hur länge kan man spela in, är ni nöjda med 'film-läget', vad kan det gämföras med?

Tacksam för svar

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arson
Jag måste fråga..

Hur är 'film-läget' på A60, resp. A70???

Funkar ljudet bra, hur blir kvaliten, hur länge kan man spela in, är ni nöjda med 'film-läget', vad kan det gämföras med?

Tacksam för svar

A70: 640x320 30 sek
A60 o A70: 320x240 180 sek
A60 o A70: 160x120 180 sek.

Allting funkar utmärkt, både bild och ljud blir nästan i dv-kamera kvalitet! 16 fps är det på allting.

Tror inte du hittar nån vanlig digitalkamera med bättre kvalitet på filmen. Lite synd bara att det inte går att filma längre klipp med kamerorna.

Permalänk
Medlem

Okej.

Det var ju lite synd att man inte kan 'spela minneskortet ut' :/
Men hur är ljudet då? Svårt att urskilja vad som sägs/låter?

Hur är hastigheten på A60/A70:n? Alltså, tar det lång tid mellan avtrycket och själva bildtagningen?

Och en dum fråga kanske.. Men sparar kameran inställningarna, eller måste man ställa in nya varje gång?

Jag har nämligen en Samsung Digimax 200 nu (2,1mp) som är helt genomrutten, där man vid varje ny uppstart måste ställa in rätt upplösning osv.. Plus att kameran är otroligt seg, både i menyer och vid knäppning. Att knäppa nånting i rörelse är bara å glömma med Samsungen!

Så jag hoppas dessa 'fel' inte infinner sig på Canonerna!

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Inaktiv

Ett gott råd (enligt mig) är nästan alltid "Sony", undvik Epson och HP.