Facebook ska använda dina inlägg för att träna AI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Vem skriver ens inlägg på Facebook längre..

AI? 😁

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag vill ansöka om att Facebook ger extra tyngd åt mina inlägg, när de tränar sin AI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Haha, jag syftade på de som identifierar sig som människor

Permalänk

"I do not give Facebook or any entities associated with Facebook permission to use..."

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem

Jag visste inte vad jag skulle skriva i formuläret, så jag bad ChatGPT skriva ett svar åt mig. Kopierade in det och det godtogs...

Vaddå dubbelmoral?

Permalänk
Medlem

Enligt EU's "Artificial Intelligence Act" så är det "opt-in" som gäller, men ...den har inte vunnit laga kraft ännu. Så skynda, skynda...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bra länkar att lägga i kommentaren när man fyller i.

https://artificialintelligenceact.eu/
https://gdpr-info.eu/

PS är man inloggad som en företagsrepresentant fungerar länken inte alls.

Edit: fick svar på under 2 minuter.

We’ve reviewed your request and will honor your objection. This means your request will be applied going forward.
If you want to learn more about generative AI, and our privacy work in this new space, please review the information we have in Privacy Center.
facebook.com/privacy/genai
This inbox cannot accept incoming messages. If you send us a reply, it won’t be received.
Thanks,
Privacy Operations

Permalänk
Sötast

Om det här med AI fortsätter en längre tid, vilket jag förväntar mig det göra.... så är vi den generation av människor som var med när det började.

Precis som många av oss här var de som var de första eller åtminstone tidiga ut på internet, när det var i sin begynnelse.. vi har sett utvecklingen till hur häftigt och hemskt det blivit med åren.

Nästa generation barn har accepterat att deras data används till företagens vinst redan innan de kunnat signera.
Om 200 år så har det bara alltid varit så att integritet, privatliv och annat inte existerar.

"Så du menar att gammelfarfars farfars far hade tankar som ingen annan hörde?" - "vad konstigt..."

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Nu kanske världen får lära sig något..

Skrivet av DasIch:

Jag vill ansöka om att Facebook ger extra tyngd åt mina inlägg, när de tränar sin AI.

Word...

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Kan inte ens skicka in det, står att Sverige inte är ett legit land i formuläret

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patchway:

Kan inte ens skicka in det, står att Sverige inte är ett legit land i formuläret

SE

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patchway:

Kan inte ens skicka in det, står att Sverige inte är ett legit land i formuläret

Gick med att skriva SE bara så gick det igenom.

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Om det här med AI fortsätter en längre tid, vilket jag förväntar mig det göra.... så är vi den generation av människor som var med när det började.

Precis som många av oss här var de som var de första eller åtminstone tidiga ut på internet, när det var i sin begynnelse.. vi har sett utvecklingen till hur häftigt och hemskt det blivit med åren.

Nästa generation barn har accepterat att deras data används till företagens vinst redan innan de kunnat signera.
Om 200 år så har det bara alltid varit så att integritet, privatliv och annat inte existerar.

"Så du menar att gammelfarfars farfars far hade tankar som ingen annan hörde?" - "vad konstigt..."

Gammalt inlägg men ack så träffande.

https://waitbutwhy.com/2015/01/artificial-intelligence-revolu...

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Skrev:
"
The data I have generated is solely mine and was not intended for use in such a manner. I hereby declare that I do not consent to the use of my data for training purposes of any AI in any form. As the owner of the data I also have rights in the basis of GDPR where I have the right to demand withdrawal of the consent to use my data, I hereby invoke that right regarding the use of my data for training purposes of any kind regarding AI. This withdrawal of your right to use my data in this specific manner will remain active until I, and I alone reverse my revocation of your right to use my data for any kind of AI training. The text above will also be concidered true regarding any type of indirect processing of my data, for example via other users posts.

You have no legal basis to require me answering how this type of processing can affect me.
"

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Thor:

Skrev:
"
The data I have generated is solely mine and was not intended for use in such a manner. I hereby declare that I do not consent to the use of my data for training purposes of any AI in any form. As the owner of the data I also have rights in the basis of GDPR where I have the right to demand withdrawal of the consent to use my data, I hereby invoke that right regarding the use of my data for training purposes of any kind regarding AI. This withdrawal of your right to use my data in this specific manner will remain active until I, and I alone reverse my revocation of your right to use my data for any kind of AI training. The text above will also be concidered true regarding any type of indirect processing of my data, for example via other users posts.

You have no legal basis to require me answering how this type of processing can affect me.
"

hade nog räckt med ”bajskorv”
Om godkännandet är villkorat på något är det antagligen ifall du säger dig bo i ett land som omfattas av GDPR, tror jag.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Gick snabbt att få det godkänt. Fick svar på ~1 min. Kolla ett mail sen hade man notis.
Skrev att jag skulle må psykiskt dåligt av det. Om nu det har nån påverkan i deras automatik

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Undrar om AI'n kommer ha någon förmåga att "tänka kritiskt"?

Annars är väl risken överhängande att den färgas av tusentals textmassor med auktoritärt styrt skit rent ut sagt?

Permalänk
Medlem

Plot twist: Alla era motivationer kommer läsas in av AI!

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Plot twist: Alla era motivationer kommer läsas in av AI!

Kommer komma en nyhet om nåt år där dem råkat hitta en bugg i koden som
gjorde att allas inlägg blev tränade på ändå...

Permalänk
Medlem

Hur gör man om man bara reggat sig med mobilnummer? FB har ingen mejl till mig.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Helvete vad alla storföretag suger AI:ns kretskortsmönstrade k*k. Det är väl inte det att man inte förstår, ur deras giriga bottomline pengakåta perspektiv, men vad kommer vara kvar av internet efter allt detta? På gott och ont kommer vi väl vänja oss som alltid men fan vad internet förändrats senaste 15-20 åren.. magin är stendöd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Hur gör man om man bara reggat sig med mobilnummer? FB har ingen mejl till mig.

Den där frågan som kommer upp om Meta AI verkar verkligen vara amatörmässigt byggd. Man fick en 6-siffrig kod på mail innan han godkänner formuläret också. Och ändå har jag 2-steg genom App och inte genom mail.

Har kvar kontot ett tag till bara för att kunna sälja smidigt på fb sidor. men där fick jag idag också några frågor som jag är tvungen att godkänna när jag skulle in på min egna annons i en grupp där han "hotar" med att jag inte får meddelande i systemet om jag inte godkänner. Orkade inte läsa allt.

Visa signatur

7600X, Asrock B650I, NH-U12A, 32GB, RX6700, SN850 1TB, SN850X 2TB, SF600, 27GL850, Arzopa 16", NR200P

Permalänk
Medlem

Skickade in en anmälan direkt, har inte gjort några inlägg på många år men ska bli kul att se vad man får för svar.

Tänk när EU kommer ikapp med GDPR för AI och alla algoritmer saknar samtycke och copyright. Blir spännande att se om de bara förbjuder allt eller vad som händer 😁

Permalänk
Medlem

FYI blev min begäran godkänd typ direkt.
Men de kan fetglömma att det kommer räcka med ”aktiva” begäran i framtiden för att göra vad de vill med ens ”privata” data.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Ska prova det, det roliga är ju att han visar alla namn som val, men att backend bara godkänner ISO. Bra kodat

Edit: fungerade med SE. Tack.

Fan va muppigt. Sverige kommer ju upp i dropdown när man börjar skriva (iaf på desktop)

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Vem skriver ens inlägg på Facebook längre..

Några AI bottar...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Åh nej, typiskt att jag la av med skräpet för några år sedan.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Sötast
Skrivet av Baxtex:

Gammalt inlägg men ack så träffande.

<Uppladdad bildlänk>

https://waitbutwhy.com/2015/01/artificial-intelligence-revolu...

One day, i guess

Trots att världen bara rent av skriker ut AI 24/7 numera så handlar det inte mycket mer om än maskininlärning.
Coolt som fan, ja, absolut.

Intelligens idag? 0 - det finns inget, bara dataset.

Dagen då intelligens uppfinns/skapas/uppnås = already too late.

Ett par nätverkade superdatorer kommer att kunna lika mycket som människan på 0.2 sekunder och 3 sekunder efter det så är den en miljard gånger smartare än oss och kan inte se skillnad på oss och en primat.

---
Det jag menade från början hade dock inget med AI att göra mer än att jag är konstant förundrad över varför precis alla som har ett företag bakom sig, eller är/representerar ett företag med god ekonomi är helt benkåta på att sälja ut mänskligheten inklusive sina barn, barnbar och till och med svärmor för att tjäna 133miljoner kr per år istället för 129miljoner kr per år.... det är så främmande.

Jag som då tjänar en vanlig svenssonlön hade ju knappast funderat på att sälja rättigheterna till min dotters alla framtida foton eller chattloggar till precis alla företag i hela världen.... exakt dit vi är på väg ju.

Vi människor är numera bara lite uppladdad data på en disk någonstans som sedan handlas mellan alla möjliga aktörer fram och tillbaka mellan kriminella, myndigheter, bolag... ja vad som helst.

Permalänk
Medlem

Skickade invändning till Meta och dom godkände den omgående, fast dom skrev att min invändning var "granskad" (av AI kanske...)
Men men, nu är jag inte med i skiten iallafall, förhoppningsvis.

Permalänk
Medlem

Fick meddelandet igår och sa ifrån med anledning av GDPR. Fick det godkänt direkt.

Skrivet av Baxtex:

Är en tjänst gratis så är du produkten osv.

Linux? Audacity?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.