Permalänk

Svart skärm, krasch

Hej , när jag spelar vissa spel så får jag en svart skärm, den kraschar mina 2 skärmar, discord ryker också.
Tex när jag spelar world of warships och kommer till Score screen

Loggen säger
"Beskrivningen för händelse-ID 0 från källan nvlddmkm kan inte hittas. Antingen är komponenten som skapat händelsen inte installerad på den här datorn eller så är installationen skadad. Installera eller återställ komponenten på datorn.

Om händelsen skapades från en annan dator behövde visningsinformationen sparas med händelsen.

Följande information inkluderades med händelsen:

\Device\0000013a
Error occurred on GPUID: 100

Meddelanderesursen finns men det gick inte att hitta meddelandet i meddelandetabellen"

jag har snackat med nvidia dem är lika okunniga som mig.

Det jag gjort:
Tagit ut grafikkortet . rensat fläktarna osv, installerat olika drivrutiner till grafikkortet, installerat speciell version.

Inget nytt är köpt eller så,

Specs:
Intel i9-9700k
3080 radeon
32gb ram
850 psu

2 skärmar, Acer predator och Asus rog Swift båda är 27 tums. i windows är dem 60 hz i spel är huvudskärmen 60 - 140 hz som högst.
spelar på 1 skärm och tittar på saker i den andra, Twitch, youtube, surfar, etc.

Icue crashar också kom jag på

Visa signatur

i9-9900K, 32GB G.skill,Asus GeForce GTX 1080Ti Strix OC,Corsair Hydro H115i Platinum,MK ASUS PRIME Z390-A
Case: Corsair Obsidian 500D RGB SE
Keyboard: Corsair k70 RGB
Mouse: Logitech G502
MousePad:SteelSeries Qck Prism Cloth Gaming

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34