Tips på lösning för att höja skrivbord?

Permalänk
Medlem

Tips på lösning för att höja skrivbord?

Hej!

Jag har ett rejält höj och sänkbart skrivbord från Kinnarp.
Problemet är att jag är närmare 2 meter och vid maxhöjd är det fortfarande ett gäng cm för kort, samt, börjar skaka lite lätt vilket påverkar skärmen som även den småskakar.

Så, har ni några tips på vad man kan lägga under benen på bordet som gör det stabilare?

Plankor och tegelstenar i all ära, men gärna någonting som inte ser bedrövligt ut.

Mvh
Pär

Permalänk
Skrivet av nawks:

Hej!

Problemet är att jag är närmare 2 meter och vid maxhöjd är det fortfarande ett gäng cm för kort, samt, börjar skaka lite lätt vilket påverkar skärmen som även den småskakar.

Så, har ni några tips på vad man kan lägga under benen på bordet som gör det stabilare?

Plankor och tegelstenar i all ära, men gärna någonting som inte ser bedrövligt ut.

Mvh
Pär

antar att det är någon modell liknande denna?
https://www.kinnarps.se/produkter/bord/hoj-och-sankbart-skriv...

beror väl lite på hur mycket du vill höja men skruva typ en bit liggande 40x70 regel under skivan mellan skivan och benen målad i samma eller iaf nära samma färg som benen.

skulle nog inte montera stående kan nog finnas viss risk att det ev kan bli ganska rangligt.

behöver du mer än typ 40mm så vet i fasen tror det ev finns risk att de nog blir rätt ostabilt oavsett lösning.

ända jag kan komma på då är typ montera isär benen och förlänga den nedre delen mellan foten och benet genom att kapa isär benet och fiten och svetsa på en bit.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av nawks:

Hej!

Mvh
Pär

Ska du göra något rejält är det och förlänga benen, annars är det o köpa en annan stomme. Maila kinnarps så kan dom säkert komma med något knep

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk

Nåt i den här stilen med lämplig hålbild

Eller kanske 4 hockeypuckar? Beror på hur mycket du behöver höja.