Permalänk
Medlem

Skickade meddelanden

Nu riskerar jag att verka blind och dum, men kan inte för mitt liv hitta mina skickade meddelanden på sajten. Meddelanden-knappen tar mig till inkorgen, men var är utkorgen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajp_anton:

Nu riskerar jag att verka blind och dum, men kan inte för mitt liv hitta mina skickade meddelanden på sajten. Meddelanden-knappen tar mig till inkorgen, men var är utkorgen?

Skickade meddelanden läggs i PM-tråden till den person du valt att skriva till

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Skickade meddelanden läggs i PM-tråden till den person du valt att skriva till

Hur kommer jag åt tråden om personen aldrig skrivit/svarat till mig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajp_anton:

Har du provat att klicka på personens namn/profil. Sen finns det ett litet kuvert på höger sida (skicka meddelande)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajp_anton:

Jag har för mig att tråden skapas när du skickar meddelandet, alltså att det inte spelar någon roll vad mottagaren gör

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Klicka på kuvertet i den röda cirkeln i exemplet här under för den medlem du vill kontakta:

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av n3crosis:

Har du provat att klicka på personens namn/profil. Sen finns det ett litet kuvert på höger sida (skicka meddelande)

Skrivet av jnsson:

Jag har för mig att tråden skapas när du skickar meddelandet, alltså att det inte spelar någon roll vad mottagaren gör

Skrivet av sp1k3n:

Klicka på kuvertet i den röda cirkeln i exemplet här under för den medlem du vill kontakta:

<Uppladdad bildlänk>

Kan ju vara bra om man minns vem man skickat till =). Men kollar jag på mina gamla trådar där jag faktiskt har tagit emot meddelanden (och skickat), och går in på deras profiler, så får jag inte upp några gamla trådar genom att klicka på den där ikonen. Kommer bara åt att skriva nytt meddelande.

Så problemet kvarstår... omöjligt att komma åt skickade meddelanden på SweC? Mycket konstigt att inte ha både inkort och utkort på meddelandesidan.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad jag vet finns inget sätt att se en lista över PM-trådar med en specifik medlem, eller söka. Däremot så bör alla dina PM synas under Meddelanden, oavsett vem som skickat till vem och huruvida den andra svarat eller inte.

Både när du tar emot ett PM och när du skickar ett ska det skapas en meddelandetråd där.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajp_anton:

Kan ju vara bra om man minns vem man skickat till =). Men kollar jag på mina gamla trådar där jag faktiskt har tagit emot meddelanden (och skickat), och går in på deras profiler, så får jag inte upp några gamla trådar genom att klicka på den där ikonen. Kommer bara åt att skriva nytt meddelande.

Så problemet kvarstår... omöjligt att komma åt skickade meddelanden på SweC? Mycket konstigt att inte ha både inkort och utkort på meddelandesidan.

Det är både och. Jag går in här https://www.sweclockers.com/medlem/164114/meddelanden väljer en tråd så ser det ut så här som exempel

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajp_anton:

Antog att du ville skicka nytt meddelande. Dina tidigare meddelanden hittar du uppe till höger vid din profilbild (se nedan bild)

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"