Komma åt gammalt Google konto när man bytt telefonnummer
Är det någon som klurat ut hur man kan få tillbaka sitt Google konto när man bytt telefonnummer och inte längre har tillgång till det? Försökte logga in på ett gammalt konto som jag har och kruxet är att jag har 2 st appar på google play som det är ägare till, så går liksom inte bara att starta ett nytt heller.
Jag har fortfarande tillgång till e-postadressen samt lösenordet stämmer men den kräver att jag ska ange sms-koden. Och där blir det stop såklart. Försöker man med andra autentiseringsmetoder/kontoåterställning så blir det också stop direkt "vi kan inte bekräfta att det är du på något annat sätt" eller något i den stilen. Finns det verkligen ingen kundtjänst som man kan fåtag på? Appen är knuten till domännamnet som e-postadressen på google kontot är reggad på. Innerst inne tycker jag att det borde vara det som väger tyngst, även företagsuppgifterna finns ju med.
Har även försökt fåtag på ägaren till det gamla mobilnummer men det verkar inte vara i bruk.
Ägnat flera timmar till att leta en lösning men får verkligen fram NOLL om hur man går tillväga. Tvåstegsautentisering är ofta bra men jäklar vad det kan ställa till det också
Håller koll här jag med. Har oxå ett gammalt gmail konto jag inte kommer åt. Men inget tel nr registrerat o kommer inte åt recovery mailen. Den finns inte ens längre.
Tror jag e körd på den. =/
Liten uppdatering. Efter mycket jobb så lyckades jag faktisk få personlig kontakt med Google och tyvärr så har jag inte kvar länken men det finns(!), bara det att Google har gömt den bra. Utav supporten kommer man få en rad frågor som man behöver svara korrekt på, detta trodde jag skulle vara ganska okomplicerat. Men 20 mail senare (med 3-4 dagar svarstid mellan varje mail.. *urk*) utan någon som helst framgång, där jag till och med skickat en kopia på ett köp med bankkortet som var kopplat till mitt konto (vilket de efterfrågade) så hände ingenting.
Det slutade med att jag istället frågade Telia om mitt gamla nummer var ledigt och om jag kunde få tillbaka det, de svarade ja. Telia blev min räddning. Så tack Telia för att ni räddade mitt Google konto 😂
Lärdomen av det här är att man aldrig ska ha viktiga saker på stora aktörers platformar som t.ex Google för de är helt bedrövliga att göra med om händer någonting. Telia är väl inte heller någon storfavorit hos mig men ibland har de sina stunder.
Men det här är också en av nackdelarna med säkerheten, finns en reell risk att bli helt utelåst om man missar i något steg.
Samtidigt som företagen bakom är rätt ovilliga att hjälpa till.
Skulle man sen även ha annat kopplat till numret/kontot kan det innebära att man tappar tillgången även till det.