Microsoft gör reklam för stoppade Recall

Permalänk
Melding Plague

Microsoft gör reklam för stoppade Recall

Trots att Microsoft stoppade Recall sprids reklam för funktionen på X och Facebook.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Kan man inte misstänka att de avser att släppa den så fort de har hittat på bra svar till de frågor som ställdes? Paul Thurrott påpekar att det där med att testa det via Insider knappast kan ge särskilt mycket då det inte kan finnas särskilt många med rätt hårdvara där (det är dessutom ännu högre tröskel då man inte kan lämna insider om man väl går med (man kan inte ladda ned en iso-fil och installera om)).

Permalänk
Medlem

De hade missat att göra en recall på annonserna.

Permalänk
Skrivet av joakim99:

Beat me 2 it 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

badum tiss

Permalänk
Medlem

Tänker att M$ försöker "mjuka upp" opinionen, å få folk att använda det.
Det är efter allt ändå en rätt cool feature.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Menar du inte "onödig"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Säg oss, vad är coolt med detta?
På riktigt, googlat som en tok jag ser absolut inget coolt med det?

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Menar du inte "onödig"?

Skrivet av Niivpzi:

Funktionen är brilliant, precis som M$ visade i precentationen för den.

Den hjälper till att komma ihåg vad du gjort på din dator, skapar en databas som enkelt kan hitta det du typ glömt bort vad det var du önskade att du kom ihåg.

Å Ja, integritets delen är ett bekymmer, men så tänker inte M$, för de vet redan all du gjort på din burk.

Visa signatur

► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Funktionen är brilliant, precis som M$ visade i precentationen för den.

Den hjälper till att komma ihåg vad du gjort på din dator, skapar en databas som enkelt kan hitta det du typ glömt bort vad det var du önskade att du kom ihåg.

Å Ja, integritets delen är ett bekymmer, men så tänker inte M$, för de vet redan all du gjort på din burk.

Nej, Microsoft vet inte allt du gjort på din burk och det är det relativt trivialt att bekräfta genom paketsniffning. Men saknar man kunskap är det såklart lätt att påstå vad som helst.

Permalänk
Skrivet av Niivpzi:

Jag tror de flesta som har ett arbete som handlar om att dela information med andra i stor utsträckning, har situationer där de vet att ett ämne diskuterats men inte minns om det var via mail eller Teams eller i en Jira eller Sharepoint eller Github eller…
Jag är helt för att använda datorer som en exahjärna. Men jag ser inte hur en sån här lösning skulle kunna byggas på ett säkert och användarrespekterande sätt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Det Otroliga Åbäket:

Jag tror de flesta som har ett arbete som handlar om att dela information med andra i stor utsträckning, har situationer där de vet att ett ämne diskuterats men inte minns om det var via mail eller Teams eller i en Jira eller Sharepoint eller Github eller…

Riktigt användbart blir det väl när man har kört den några år så man kan fråga när man får känslan ”hm, har jag inte gjort det här förr” eller ”jag tror att jag har läst något om detta”?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Nej, Microsoft vet inte allt du gjort på din burk och det är det relativt trivialt att bekräfta genom paketsniffning. Men saknar man kunskap är det såklart lätt att påstå vad som helst.

Hur vet du det? ge EN referens till det. (packet sniffing) säger inget..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Hur jag vet att det går att paketsniffa en dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Skrivet av Curik:

Hur jag vet att det går att paketsniffa en dator?

Nä, du kan paketsniffa allt du vill, för just dessa paketen skickas via det nya new world order 5g nätet som alla som vaccinerade sig mot Covid19 numera är en sändmottagare för. Finns massor av information på internet om detta, även om Google och andra aktörer försöker gömma det genom att inte plocka upp dem på sina sökmotorer.

OnT: jag som är lite lätt disträ ibland hade sett detta som potentiellt extremt användbart och samtidigt extremt riskfyllt!

Första stycket är lätt ironiskt.

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex