Helgsnack: Bästa serien att kolla på i sommar?

Permalänk
Melding Plague

Helgsnack: Bästa serien att kolla på i sommar?

I veckans helgsnack vill vi veta vilken serie du tycker är mest binge-värd under sommaren.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Den svarta svanen, SVT Play

Permalänk
Medlem

Om man gillar anime, Bersek

Permalänk
Medlem

The Acolyte, för moderna tittare

Edit: ironin lyste inte igenom så förtydligande. Håll er borta från denna serie.

Permalänk
Medlem

Sopranos, den enda serie jag inte kunde slita mig ifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeifSandvik:

Tycker den mest har fått skit?
Eller var du ironisk?

Permalänk
Medlem

Justified IMDB

och när man är klar med den så kan man kolla in:
Justified: City Primeval IMDB

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A GPU: XFX AMD Radeon RX 6750 XT Core Gaming Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: NZXT C750 750W v2Hd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem

The Expanse kan man alltid titta på även om avslutande säsongen är en besvikelse. Tycker även Poker face på skyshowtime är en bra sommarserie. Påminner lite om Psych. Acolyte är rätt så meh men jag tittar pliktskyldigt ändå… sen har vi Tour de france…

Visa signatur

Chassi;Mobo;CPU;RAM;PSU:GPU
NZXT H7 Flow, Asus CH x670E;Ryzen 7 7700X;G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ DP 13 1000W;MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
99:e percentilen

Tittar för tillfället på första säsongen av House of the Dragon i maklig takt. Så kallad binge-watching gör sig väl ändå bättre på hösten och vintern, när det är mörkt, kallt och regnigt ute?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeifSandvik:

Och för Star Wars fans, eller hur? Jag vill se den. Älskar Star Wars.

Permalänk
Medlem

Fire Country

Lättsam serie att "slötitta" på under slappa dagar/kvällar.

Visa signatur

AMD…the way it was meant to be

Permalänk
Medlem

Något oväntat och oplanerat sitter jag just denna vecka och plöjer Mayans MC ...

Jag hörde snacket om Mayans när SOA lades ner, men tog inte upp den tråden då av nån anledning.

Nu startade jag igång "MAX" igen för att följa House of the dragon, men eftersom det bara släpps 1 avsnitt i veckan så började jag bläddra runt och fastnade direkt efter första avsnittet. Det känns lite urvattnat och som ett krampaktigt försök att mjölka ur det sista ur SOA för att vara helt ärlig, men lika förbannat kan jag inte sluta, så nått har den absolut.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem

Byhåla, Hem till Midgård och De kallar oss Tratten och Finkel

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Severance. 8 fantastiska avsnitt och sen kan du se fram emot januari 2025 när säsong 2 kommer

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeifSandvik:

Du skojar? Att kalla den för skräp vore att förolämpa skräp. Jag har inte och kommer inte att se den, men den har fått överlägset sämst recensioner och användarbetyg av alla Disneys Star Wars-serier och det finns bara dåliga sådana. Elakt att försöka lura folk till att se den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkka:

Sopranos, den enda serie jag inte kunde slita mig ifrån.

The Wire, Sopranos och Better Call Saul är den heliga treenigheten för mig när det gäller moderna TV-serier. Jag vet, alla tycker Breaking Bad är bättre, men

Skrivet av ramlösa:

Tycker den mest har fått skit?
Eller var du ironisk?

Star Wars har den överlägset gnälligaste skara fans någonsin. De är som knarkare som jagar kicken de fick av den första trilogin utan att kunna nå den igen. Det är en fandom jag aktivt undviker.

Visst finns det bättre Star Wars-serier än The Acolyte, men sättet som folk beter sig som att Disney våldtagit deras barndom när de diskuterar den känns litet överdrivet.

Edit: För övrigt håller jag på att se om Endeavour i sommar.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Efter att ha plöjt igenom The Big Bang Theory för 3:e gången blev det dags för Young Sheldon för första gången.

Permalänk
Medlem

Burn Notice, gammal serie men påminner om macgyver fast mer action.

finns på disney+

https://www.imdb.com/title/tt0810788/

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan4:

Du skojar? Att kalla den för skräp vore att förolämpa skräp. Jag har inte och kommer inte att se den, men den har fått överlägset sämst recensioner och användarbetyg av alla Disneys Star Wars-serier och det finns bara dåliga sådana. Elakt att försöka lura folk till att se den.

Ingen har väl missat snackisen där Disney på något sätt tvingade den stora recensionssiten Rotten tomatoes att helt enkelt ta bort användarnas betyg?

https://thatparkplace.com/audience-score-for-the-acolyte-disappear-from-rotten-tomatoes-main-page-for-the-show/

§ 1.7 - MOD
Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem

Kikar just nu på Star Trek Discovery (2017) efter att precis kikat färdigt på Picard.
STD är kanske inte lika bra som Picard, men den är helt ok.
Serien blir bättre och bättre.

Kikar för övrigt på Blu-ray.

Permalänk
Medlem

Scrollade igenom nätet och då poppade The Secret of SkinwalkerRanch upp, så nu har man marathon kolla alla dem.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

The Wire, Sopranos och Better Call Saul är den heliga treenigheten för mig när det gäller moderna TV-serier. Jag vet, alla tycker Breaking Bad är bättre, men

Inte jag 😃
Breaking Bad är grym men Better Call Saul är bättre imo

I övrigt slår jag ett slag för The Boys. Typ första tv-serien jag tycker överträffar serietidningen den är baserad på.

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | Switch 2

Permalänk
Medlem

Babylon 5 SKALL ses med jämna mellanrum, ett par sena sommarkvällar kan inte ses som annat än perfekt för det.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk

From var ju rätt bra faktiskt https://www.imdb.com/title/tt9813792/

Silo var också okej. Annars https://www.imdb.com/title/tt0804484/ Foundation om man vill ha ett episkt sci fi äventyr

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Parks and recreation
Modern family
The office
The expanse
Clarkson’s farm
Barry, första säsongen

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: rtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem

House of the dragons har blivit en riktigt bra serie 👍🫶

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Star Wars har den överlägset gnälligaste skara fans någonsin. De är som knarkare som jagar kicken de fick av den första trilogin utan att kunna nå den igen. Det är en fandom jag aktivt undviker.

Visst finns det bättre Star Wars-serier än The Acolyte, men sättet som folk beter sig som att Disney våldtagit deras barndom när de diskuterar den känns litet överdrivet.

Edit: För övrigt håller jag på att se om Endeavour i sommar.

Endeavour är riktigt bra
Såg de första 6 avsnitten av Acolyte med en av de "gnälligare" av mina kompisar, och han blev riktigt hooked.
Är helt säker på att det betyg den har på imdb/RT till stor del är folk som inte ens sett serien

Edit: ser house of the dragon och the boys också

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem

Corner Gas, på amazon prime.

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·
.

Permalänk
Medlem

Se Peaky Blinders om ni inte gjort det redan!

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Medlem

Får man kidnappa tråden litegrann för en relaterad fråga?

Jag får liksom dåligt samvete av att sitta inne när det är sol ute. Det är som att samhället skriker åt mig att det minsann inte är okej (trots att ingen sagt det till mig sedan morsans gnäll när man var liten 😁).

Är det fler än jag som liksom inte tar sig tid att sitta framför TVn/skärmen, trots att det är vad man egentligen vill göra?

Visa signatur

---