Vilken Telia 5G mottagare? Nokia FastMile vs ZTE MC888

Permalänk
Medlem

Vilken Telia 5G mottagare? Nokia FastMile vs ZTE MC888

Gräva in fiber kostar mig 40k och spelat en vecka på Telias 5G med iPhonen som "router" och haft ping på 20-25ms, så tänker jag ska testa köra 5G ett tag.

Telia har utan tvekan bäst uppkoppling i området och har en mast 500 meter ifrån huset(osäker på riktning)

Telia erbjuder en 5G antenn mottagare som man kör mot router och denna är inget man släpar med sig på olika ställen. Alternativt en 5G router (ZTE MC888), denna kan man ju ta med sig och koppla in mot sig direkt.

Jag har dock inga behov utav att flytta på 5G utan ska användas hemma endast, jag bor relativt nära en mast så tänker jag har bra uppkoppling och kan köra på låga frekvenser?

Vilken är mest bang for the buck? Är de skillnad i hastighet och latens i dessa eller är det sak samma?

Någon som har lite input gällande detta?

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Jag har en ZTE MC888 Pro jag fick av Telia när vårat ADSL lades ner, körs på 5G nätverket med en Ping aldrig över 15ms och nedladdningshastighet på 300mbit ner/ 10mbit upp. Men då är masten ca 200 meter ifrån. Testa, är du inte nöjd bara att lämna tbx

Visa signatur

Black smoke doesnt mean engines broke #diesel

Permalänk
Medlem

40k är glömt om några år. Det är nån speldator, vitvara eller några service:ar på bilen. Tänk långsiktigt.