Säljes datorkomponenter efter uppgradering
Det är min första säljannons på Sweclockers men jag lämnar en länk till min traderaprofil som referens: https://www.tradera.com/profile/items/3107183/pope9029
Chassi: Fractal Design Define R5
- 5 st Fractal Design Dynamic GP14 fläktar (vita)
- 1 st DeepCool FH-04 Fläkthubb 4-port PWM (monterad med dubbelhäftande)
PSU: Corsair RM750x 750W
Mobo: Asus Prime Z370-A
CPU: Intel i5 8600K
Cooler: BeQuiet Pure Rock
RAM: Corsair Vengeance 32 GB (4x8) DDR4 3000 MHz CL15
GPU: Asus GTX 1070 Strix OC 8 GB
SSD: Samsung 850 Evo 500 GB
HDD: WD 500Gb (32 MB cache, äldre disk från 2012)
Synpunkter/info:
- Chassit har en liten rostfläck innanför sidopanelen bakom modertkortet som antagligen uppkommit pga att lacken skavts bort vid montering av sidopanelen (se bild).
- GPU för ibland oljud från fläktarna vid vissa varvtal, ett vanligt fel på den generationens Asus-kort vad jag förstått det som. Jag har aldrig brytt mig om att reklammera det utan justerat fläktkurvorna manuellt och då uppstår inga missljud från fläktarna.
- CPU har körts i 4,5 Ghz med Turbo (standard 4,3) utan problem med moderkortets performance-inställning under det senaste året och den har hållit låga temps - fungerar klockrent!
- Chassit skickas inte och inte heller den gamla mekaniska disken (den är för gammal för såna äventyr).
- BeQuiet Pure Rock saknar originalförpackning men alla tillbehör för att fästa på andra sockets finns kvar. Det är dock inga problem att paketera och skicka den om så skulle önskas.
- Till resten finns originalförpackning med alla tillbehör kvar och kvitton finns digitalt till det mesta men det är väl bara PSU som har någon sorts garanti kvar (ca 2 år).
Om någon mot förmodan skulle vilja köpa alltihop till ett rimligt pris med avhämtning prioriteras det självklart. Annars är det bud som gäller.