Permalänk
Medlem

inte så att de behöver. tjänar miljarder redan. girighet har inga gränser .

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Ett tips till er som säger upp ert premium är att titta i telefonens webbläsare istället för appen. Jag upplever att det är mycket mer reklam i appen än läsaren.
Sen ska vi ju alla sluta använda appar när det finns webbläsaralternativ för att i framtiden förenkla etableringen av nya mobila OS )

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: rtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem

Vad får man för ”Youtube Premium”? Är det filmer och sådant då också som man är ute efter eller är det ”bara” att slippa reklamen?

Permalänk

Med tanke på att det är ett familjeabonnemang som gör säkert hundratals timmar i månaden reklamfria är det absolut värt en fika i månaden. Reklam är ett gissel som för min del förpestar tillvaron

Däremot är det trist att det inte finns någon vettig konkurrens.

Visa signatur

Ryzen 5900x - G.Skill Trident Neo Z 2x16GB DDR4 3600Mhz - GeForce RTX 4080 16GB WINDFORCE - Samsung 980 Pro 1TB - WD SN750 1TB - Corsair SF750 - Asus ROG Strix B550i - Arctic Liquid Freezer II 280 - Asus ROG Swift PG349Q - NR200P

Permalänk
Skrivet av VinterSolen:

Tack. Ett par tre klick och jag sparar 100:- i månaden. Min fru envisas ändå med Spotify och kom aldrig riktigt in i YT:andet.

Edit: De blir nog tom 130:- jag spar i månaden.

Permalänk
Medlem

Jag har haft YouTube premium i många år men nu bestämde jag mig för att säga upp det.
Tycker kvaliteten på videos har gått ner ganska ordentligt på senaste tiden. Då menar jag inte själva produktionskvaliteten utan att många videos bara tar upp en massa tid utan att komma till saken eller så är de fyllda med dold marknadsföring och sponsorsegment.

Det har också blivit allt svårare att hitta videos som berör ämnet man vill ha. Man kan söka på ett ämne och få tre videos följt av en massa videos som inte alls har koppling till min sökning. Samma sak med föreslagna videos bredvid en annan video. Förut så var förslagen alltid videos med samma ämne men nu är det fullt med skräp.

Är rent utsagt less på att söka en instruktion för hur man gör något relativt enkelt och få en 15 minuter lång video som kunde ha varit två minuter

Permalänk
Medlem

Låter dyrt helt klart.

Lite off-topic:
Känns som jag måste missat något men vad är det ni tittar på så mycket på youtube? Jag kollar kanske 1-2 timmar i veckan, ofta i utbildningssyfte och kanske någon trailer eller två. Det finns väl inga vettiga serier eller liknande att följa?

Permalänk
Skrivet av FreddeY2K:

Vad får man för ”Youtube Premium”? Är det filmer och sådant då också som man är ute efter eller är det ”bara” att slippa reklamen?

Förutom reklamfritt så får man tillgång till YouTube music. Man kan även ladda ner och sedan titta / lyssna utan uppkoppling. (Bra när man flyger eller år utanför EU)

Permalänk
Medlem
Skrivet av onedroid:

Lite off-topic:
Känns som jag måste missat något men vad är det ni tittar på så mycket på youtube? Jag kollar kanske 1-2 timmar i veckan, ofta i utbildningssyfte och kanske någon trailer eller två. Det finns väl inga vettiga serier eller liknande att följa?

Har du sett den här tråden?
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1630754-tipsa-om-youtu...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddeY2K:

Skrivet av onedroid:

Låter dyrt helt klart.

Lite off-topic:

Utöver YT Music som jag använder istället för Spotify så använder vi YT Kids mycket i vårt hushåll, en superbra app för barn som dels rensar bort allt som inte passar barn, dels har ett barnvänligt UI, dels automatiskt laddar ner offline-videos så att det alltid finns film att kolla på när reser bort med bilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onedroid:

Låter dyrt helt klart.

Lite off-topic:

Jag följer typ 150-nånting kanaler som postar lite olika mängder videos per dag/vecka/månad.
Andra spenderar tid framför reklam-tv:n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onedroid:

Låter dyrt helt klart.

Lite off-topic:

Jag använder det som min underhållningsplattform. Tittar flera timmar om dagen medan jag arbetar, alltifrån Salem Techsperts till Dungeon Chill.

Youtube är den tjänst jag betalar för som jag använder absolut mest.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Nej, den har jag helt missat. Tack för tips ska spana igenom!

Skrivet av KplSteiner:

Utöver YT Music som jag använder istället för Spotify så använder vi YT Kids mycket i vårt hushåll, en superbra app för barn som dels rensar bort allt som inte passar barn, dels har ett barnvänligt UI, dels automatiskt laddar ner offline-videos så att det alltid finns film att kolla på när reser bort med bilen.

Skrivet av VinterSolen:

Jag följer typ 150-nånting kanaler som postar lite olika mängder videos per dag/vecka/månad.
Andra spenderar tid framför reklam-tv:n.

Skrivet av Sarato:

Jag använder det som min underhållningsplattform. Tittar flera timmar om dagen medan jag arbetar, alltifrån Salem Techsperts till Dungeon Chill.

Youtube är den tjänst jag betalar för som jag använder absolut mest.

Tack för alla svar 👍
Känns som mitt användningsområde mest varit efter en specifik sak och sällan en kanal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onedroid:

Nej, den har jag helt missat. Tack för tips ska spana igenom!

Tack för alla svar 👍
Känns som mitt användningsområde mest varit efter en specifik sak och sällan en kanal.

Inget fel med att använda det som en läroplattform heller. Särskilt när det kommer till teknik.
Jag själv har hundratals kanaler jag följer så mitt material tar extremt sällan slut heller.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Nämns inte i artikeln men för studenter så höjs det från 69kr till 95kr. En ökning på 38%.
Önskar att de kunde börja med YouTube Lite igen.

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem

Jag kommer tveklöst fortsätta. Alla i familjen använder både YouTube och YT Music varje dag, så det är inte så mycket att fundera på egentligen. Jag hoppas att detta kommer kreatörerna gill gagn, de är ändå plattformens bränsle.

Visa signatur

Rigg: AMD Ryzen 9 7900X3D, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming, Kingston 64GB DDR5 (6000 MHz), MSI Ventus 3X RTX 5090 OC, Corsair RM1200x Shift
Tillbehör: LG C2 48" OLED, Razer Kraken V4X, Razer Ornata V2, Razer Basilisk V3

Permalänk
Medlem

Använder youtube så jävla mkt så det e värt pengarna för Premium imo.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Man får ju i princip subtrahera Spotifys pris från det eftersom man kan skippa Spotify med Youtube Music, det var nästan orimligt billigt på 119 men det svider ju ändå Blir sur men fortsätter betala, får panikångest av att kolla på Youtube på någon icke-premium-användares konto nu.

Visa signatur

i9 13900HX | 64GB DDR5 | RTX4080

Permalänk
Medlem

Har Family-subscription men sa upp det direkt när jag såg detta. För dyrt i dessa inflationstider

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

inte så att de behöver. tjänar miljarder redan. girighet har inga gränser .

Menar du att du tycker aktie ägarna ska få mindre eller gud nåde samma vinst som förra året?! Nä hujedamej!

Permalänk

Blev beslut om borttagning, testat premium men detta var droppen, nu är appen raderad överallt och jag kommer inte klicka på länkar dit mer. Nu är det slut.

Visa signatur

Mest prylar när han dör vinner!
Dator: Core i7 920, 12GB DDR3 PC12800, ASUS RAMPAGE II GENE X58, NOCTUANH-C12P-SE14, Nvidia Geforce GTX 1060 6GB, Fractal Design R2, 1 X INTEL SSD DC S3700 100GB, 2 X INTEL SSD DC S3700 200GB, Phillips 328P6VJEB/00 (32" 4K), Oculus Rift CV1 och Racing ratt/pedaler/stol
Hemmabio: Panasonic DP-UB9000, Apple TV 4K, Epson EH-LS11000W, Yamaha CX-A5100, Yamaha MX-A5000.
DIY Spandex (lycra) bioduk på 135" i 16:9 format. Allt kablage från svenska SUPRA. Alla högtalare har jag byggt själv (tre frontar LCR, fyra surround, fyra Atmos i taket,Basar: 2st Dayton Audio UM10-22 (drivs av två XTZ SA-1) och 3st Beyma SM212 (drivs av ett Reckhorn A-410).

Permalänk
Medlem

Väldigt dyrt bara för att slippa reklam. Visst att du får YT Music men det är i min mening kasst. Har kört Google Play Music i minst 5 år och när det blev nedlagt till förmån för YouTube Music var det en stor nedgradering.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

kommer aldrig någonsin i mitt liv betala för Youtube.
Hoppas på nya bättre alternativ slår igenom.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus303:

Som sagt gäller enbart på 1080p och enbart på vissa videor. Stora flertalet av 1080p är utan premiumkvalitet.
Sen undrar jag hur mkt bättre det blir. Är det ens märkbart?

Jag har inte märkt det, tycker alltid man ser kompressionsartefakter (om man ens kan försvenska ett engelskt ord på det sättet) när man tittar på YT.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Nu har jag varit abbonnent rätt länge, och undrar om jag då fick någon sorts livstids-pris för att jag signade upp så tidigt. Var väl på YouTube RED tiden, men jag har YouTube Premium Family med YT Music inkluderat och betalar 149:-/mnd. Kan inte se att jag har fått något mail om prishöjning heller, men det kanske kommer?

Är dock medveten om att om jag skulle säga upp det och starta nytt, så blir det ny prissättning, men tycker LÄTT att det är värt 149/mnd för hela familjen med reklamfri YouTube OCH YouTube Music!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av onedroid:

Låter dyrt helt klart.

Lite off-topic:

Intressant fråga. Generellt sett hör man ju om folk tittar på TV men jag tittar aldrig på TV, istället tittar jag på Youtube. Brukar kolla om det finns någon rolig rekommendation, annars tar jag någon kategori, tex spel och ser om det finns något jag vill se. Eller så är jag sugen på någon dokumentär, även kortare sådana. Slutligen kikar jag på kanal-specifika saker som tex speedruns (GDQ), några jag följer som gör coola drinkar eller matlagning. Eftersom jag kikar på ett eller ibland flera dussin videos per dag så hade det varit omöjligt att inte ha Premium pga. den extrema mängden reklam.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Sinnessjukt är nog ett mer rätt ord för detta. Jag är mycket glad över att jag inte ens använder youtube.com eller YouTube-appen, men ändå kan komma åt materialet på YouTube.

Varför är de sinnessjukt? Jag kan inte komma på en enda media jag använder mer än youtube. Har fan haft konto i 20 år snart.

Jag tror verkligen inte jag är ensam med att använda de så mycket med.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Varför är de sinnessjukt? Jag kan inte komma på en enda media jag använder mer än youtube. Har fan haft konto i 20 år snart.

Jag tror verkligen inte jag är ensam med att använda de så mycket med.

Vänligen se #20590748 om varför.

Jag har också använt YouTube i väldigt många år och tittar på videos via tjänsten i stort sett varje dag, men jag blir inte spårad av Google. Svinbra ju!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag och min fru delar på ett familjekonto, en ökning till 279 kronor känns jävligt saftigt alltså.

Hade vi varit 5 som delade på kontot så visst, men för 2 personer känns det inte bra.
Vi hade ju kunnat dela på ett konto om det inte var för att våra rekommendationer osv blir uppfuckade.

Jag hade också gärna valt bort youtube music som jag inte använder mig av alls och det är fult av dom att kombinera det.

Ni kan ha varsin profil på samma inloggning och få separata subs/rekommendationer om ni är bekväma med att dela inloggning.

Permalänk
Medlem

Funderade ett tag på att sluta med spotify ock köra YT premium istället, nu blir det verkligen inte så.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >