Nu kan du förboka PS5 Pro för 10 490 kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Som jag mistänkte, mycket gnäll och skrik över priset men slutsålt direkt!

Ja om vi inte röstar med plånboken så kommer företagen undan med detta. Vi får vad vi förtjänar helt enkelt. Själv köpte jag PS4 pro pga av VR. Passar denna gång. Använder knappt PS5an längre.

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Medlem

stabil 60fps i 4k native möjligt med pro ? eller är det fortfarande uppskalning som gäller.

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

PS3 är fortfarande dyraste konsolen de släppt justerat för inflation då:

Ps3: 934 dollar
Ps5 pro + skivläsare: 779 dollar

Så PS5 pro är rent av billig i jämförelse

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem

Så Swec's artikel om en dator för samma pris är ju helt spot on nu även om de i artikeln trodde det skulle vara lite billigare med PS5 PRO.

Jag skulle aldrig köpa en konsol för de priset. Jag är iof inte speciellt intresserad av en spelkonsol heller.
"PC master race" and what not , men mest för att en datorn kan användas till allt utan restriktioner! Förutom kanske exklusiva titlar som jag inte bryr mig om ett dugg!

Visa signatur

|| AMD 5700X3D || ASUS ROG Formula VIII || RX 9070 XT || 32GB G-Skill || Skärm : LG42" C4 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Sony har lärt sig av lanseringen av vanliga Ps5, den var för billig..folk betalade ju dubbla priset till scalpers 😂

Det är nog helt korrekt. Åtminstone bättre att pengarna går till Sony än till värdelösa blodiglar men bäst hade ju varit att någon tagit tag i problemet med scalpers en gång för alla så vi slapp allt detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Webbis och Inet verkar vara fullbokade med vanliga Pro, men Elgiganten går fortfarande att beställa. Gissar att det kan bli en hel del väntan om man kör via Elgiganten nu.

Har de lyckats förhindra scalpers denna gång? 🤔

Permalänk
Medlem

Äckligt högt pris!
Det roliga vore ju ändå om GTA 6 inte flyter som det ska på denna och att dom ist rekomenderar att man inväntar PS6..

Permalänk
Medlem
Skrivet av +_+:

Så Swec's artikel om en dator för samma pris är ju helt spot on nu även om de i artikeln trodde det skulle vara lite billigare med PS5 PRO.

Jag skulle aldrig köpa en konsol för de priset. Jag är iof inte speciellt intresserad av en spelkonsol heller.
"PC master race" and what not , men mest för att en datorn kan användas till allt utan restriktioner! Förutom kanske exklusiva titlar som jag inte bryr mig om ett dugg!

Så du skulle inte köpa något som du inte vill ha för det priset det kostar? Bra info.

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag är splittrad. Jag ogillar det här starkt. Inte priset men Sonys girighet. Priset i sig kan vi inte klaga allt för mycket på. Det måste vara upp till var och en om man vill ha en dyr gpu som RTX 4070 super eller em PS5 Pro. Se senaste DF, PS5 Pro har flera features som hittills är reserverad till high-end-pc. Det som stör mig konsolen inte har en skivläsare och ett ställ. Och jag stör mig rejält på det.

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av Viceroy:

Kanske? Helt annan marknad idag än hur det såg ut 2020, dock, så vetefan om det ens är värt att scalpa. Det lär finnas gott om enheter att lägga vantarna på och väntan mellan batcharna borde vara kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

Visste det skulle vara över 10 000 LOL

Skrivet av Dunde:

Nej, SEK är det.

Nej, 10 000 LOL är verkligen korrekt...

Med detta pris och färre exklusiva spel så är ju sweclockers alternativa dator en hit.

Permalänk
Medlem

Mustigt pris, blir förvånad om det säljs speciellt många och intresset från utvecklare att ha med några förbättringar för PRO i sina spel (utöver mindre saker som högre upplösning).

Skrivet av Thor:

PS3 är fortfarande dyraste konsolen de släppt justerat för inflation då:

Ps3: 934 dollar
Ps5 pro + skivläsare: 779 dollar

Så PS5 pro är rent av billig i jämförelse

Det gick ju sådär för PS3 vid release, vill minnas att man ganska snabbt både sänkte priset och vindlade två spel för att få upp intresset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneee:

Mustigt pris, blir förvånad om det säljs speciellt många och intresset från utvecklare att ha med några förbättringar för PRO i sina spel (utöver mindre saker som högre upplösning).

Förbokningen är redan fulltecknad.

Det är inte en ny generation. Pro är exakt det du skriver, var skitnöjd personligen med min Ps4 Pro och tror jag kommer bli nöjd med min Ps5 Pro också, stabil(are) fps och mer ögongodis är exakt det som utlovas (och kommer levereras), inga revolutionerande förändringar. För de flesta duger bas-modellen alldeles utmärkt!

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Kontroll

Vart kan man beställa DualSense® Wireless Controller - 30th Anniversary Limited Edition??

Permalänk
Medlem
Skrivet av gbgjocke:

Vart kan man beställa DualSense® Wireless Controller - 30th Anniversary Limited Edition??

https://www.webhallen.com/se/product/375373-DualSense-Wireles...

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Stort tack

Permalänk

Nej, blir inget köp för min del. För dyrt.

Visa signatur

Asus B550 F Gaming, AMD Ryzen 7 5800X3D, Radeon RX 7900 XT (Saphire Nitro+)
32 GB Corsair Vengeance RGB RT @3600 Mhz (cl 18), 2 TB Samsung 980 Pro + 2 TB Samsung 860 Evo.
Skärm: Asus ROG XG27WQ (1440p @165hz)
Övrigt: Nintendo Switch och Xbox series S

Permalänk
Medlem

PlayStation Portal™ Remote Player - 30th Anniversary Limited Edition

Vet du vart man hittar denna med

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

stabil 60fps i 4k native möjligt med pro ? eller är det fortfarande uppskalning som gäller.

Det är uppskalning som gäller oavsett om man är på pc eller är på PS5 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av gbgjocke:

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsoler-tillbeh...

Permalänk
Medlem

Hahaha. Nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av gbgjocke:

Den var fullbokad

Permalänk
Medlem

Passar bra ihop med en Sony TV som också kostar lite extra. Det finns inga genvägar till den perfekta spelupplevelsen.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robocrap:

Ja om vi inte röstar med plånboken så kommer företagen undan med detta. Vi får vad vi förtjänar helt enkelt. Själv köpte jag PS4 pro pga av VR. Passar denna gång. Använder knappt PS5an längre.

Problemet är att Swec inte verkar vara en särskilt stor representation av marknaden. PS5 Pro bokades ju slut som smör, helt bananas!

Skrivet av Viceroy:

Ska bli intressant att se hur mkt 30th edition bundlen går för.

Skrivet av Mindfighter:

Förbokningen är redan fulltecknad.

Det är inte en ny generation. Pro är exakt det du skriver, var skitnöjd personligen med min Ps4 Pro och tror jag kommer bli nöjd med min Ps5 Pro också, stabil(are) fps och mer ögongodis är exakt det som utlovas (och kommer levereras), inga revolutionerande förändringar. För de flesta duger bas-modellen alldeles utmärkt!

Jag tror att folk resonerar som så att det ändå är 3-4 år kvar av generationen. Det är så jag resonerar, om 3-4 år så är PS5 vanilla 7-8 år gammal. Då är det roligare att sitta på iaf 4 år nyare hårdvara. Jag har sagt det förr, med "rimliga" prishöjningar skulle jag vara beredd att köpa en ny konsol vartannat-vart trejde år för att bättre hänga med i hårdvaruutvecklingen.

Permalänk
Medlem

Man beställer en ny dyr enhet. Men så kommer man sitta där och spela balatro, slay the spire och pathfinder som vanligt ändå när man har tröttnat på allt "ögongodis". Man kommer nog känna vemod.

Permalänk
Medlem

Grymmt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tim_quartz:

Nej, till det priset så kan jag nöja mig med något sämre upplösning på min "gamla" PS5:a.
Problemet enligt mig är att det finns som inga riktiga next-gen spel som utnyttjar den kraft som finns i vanliga PS5:an idag, så vad ska PS5:an leverera som kan rättfärdiga prislappen?

De flesta spelen idag är för krävande för PS5 så det stämmer inte. Jämför samma spel med PC-versionen för att bilda uppfattning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robincroneld:

En ny iphone kostar 20k. En ipad är nog inte mycket billigare.
https://www.inet.se/produkt/1975926/apple-ipad-pro-13-2024-51...

Fast att jämföra ett tv-spel med en mobiltelefon håller väl knappast då det är två olika produkter (även om 20k för en mobil är galet).

Permalänk
Medlem
Skrivet av gbgjocke:

https://www.webhallen.com/se/campaign/10963-PS5-30th-Annivers...

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Sony har lärt sig av lanseringen av vanliga Ps5, den var för billig..folk betalade ju dubbla priset till scalpers 😂

Och nu kommer scalpers köpa upp alla PS5 PRO och kränga de för 20.000.
Sen när PS6 kommer så kostar den 20.000😂