Har du några spel som du hoppats mycket på, inte minst genom hype på nätet, men blivit besviken.

Permalänk
Medlem

Har du några spel som du hoppats mycket på, inte minst genom hype på nätet, men blivit besviken.

Såg en intressant tråd hos FZ om spel som man hoppats så mycket på som sen blev en besvikelse. Tänkte kolla vad folk här på clockers tycker.

Jag har några "stora" som aldrig levde upp till förväntningarna.

1. Starcraft Starfield. Oj vad jag gick på hypen. Förutom det tomma universum så var storyn en besvikelse. Blev inte engagerad alls. Och för att inte tala om NPC-grafiken. Jag älskade Skyrim första gången jag spelade det. Men efter Starcraft så har jag vid försök till omspel fått motvilja mot Bethesdas billiga animationer. Samma sak med när jag försökte mig på Fallout 4. Tycker att det borde ha varit något som utvecklats med tiden fram till Starcraft då andra spel har lyckats bra, men icke. Men ska väl försöka ge den en chans till nån gång i framtiden när jag inte är lika bitter längre
2. Cyberpunk 2077. Grafiskt snygg, men lyckas inte finna engagemanget i storyn. Mycket beror nog på att jag förväntade mig finna storyn lika engagerande som i Witcher 3.
3. Elden Ring. Vackert, men där kom jag på att jag inte gillar Hack and slash-spel längre, iaf inte om det inte finns en story mode. Tror inte det helt beror på att jag inte är så bra på det längre, mer på att det blir så mekaniskt att hålla på och testa sig fram för att se var luckorna är, avbryter ev. känsla jag får av storyn. Spelade bara fram till den första bossen som jag till slut lyckades klara av men fann vid den andra att det inte kändes värt att harva igenom samma sak igen.

Det positiva jag får ta med mig av dessa erfarenheter är att inte köpa spel direkt längre bara för att de är upphaussade, vilket jag ofta gjort.

Skrev fel, ska ju vara Starfield
Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem

Diablo 4 & CS2 är väl de som sticker ut i mannaminne.

CS2 är det jag är mest besviken på. Det hade kunnat varit det bästa spelet någonsin, men de sabbade allt med Sub-tick & hardcodat 64 tick som förstör hela känslan i spelet. Det är som att man springer runt i ett par stövlar fulla med vatten som skvalpar runt, och under sitter det varsin magnet som drar dig ner mot backen.

Det är så mycket bullshit som händer i CS2 jämfört med CSGO.

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem

Allt som släpps idag är någon form av besvikelse. Var länge sen jag bara kände, wow.

Har slutat köpa spel vid release sedan en massa år tillbaka. Det enda spelet som eventuellt får mig att gå emot det är Kingdom Come Deliverance 2. Men inväntar lite videos först.

Permalänk
Medlem

Du lär vara den enda som inte gillar starcraft. Men vad har det med skyrim att göra?

Visa signatur

Jag har en tigerrandig vakthund... akta er

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Såg en intressant tråd hos FZ om spel som man hoppats så mycket på som sen blev en besvikelse. Tänkte kolla vad folk här på clockers tycker.

1. Starcraft. Oj vad jag gick på hypen. Förutom det tomma universum så var storyn en besvikelse. Blev inte engagerad alls. Och för att inte tala om NPC-grafiken. Jag älskade Skyrim första gången jag spelade det. Men efter Starcraft så har jag vid försök till omspel fått motvilja mot Bethesdas billiga animationer. Samma sak med när jag försökte mig på Fallout 4. Tycker att det borde ha varit något som utvecklats med tiden fram till Starcraft då andra spel har lyckats bra, men icke. Men ska väl försöka ge den en chans till nån gång i framtiden när jag inte är lika bitter längre
2. Cyberpunk 2077. Grafiskt snygg, men lyckas inte finna engagemanget i storyn. Mycket beror nog på att jag förväntade mig finna storyn lika engagerande som i Witcher 3.
3. Elden Ring. Vackert, men där kom jag på att jag inte gillar Hack and slash-spel längre, iaf inte om det inte finns en story mode. Tror inte det helt beror på att jag inte är så bra på det längre, mer på att det blir så mekaniskt att hålla på och testa sig fram för att se var luckorna är, avbryter ev. känsla jag får av storyn. Spelade bara fram till den första bossen som jag till slut lyckades klara av men fann vid den andra att det inte kändes värt att harva igenom samma sak igen.

Det positiva jag får ta med mig av dessa erfarenheter är att inte köpa spel direkt längre bara för att de är upphaussade, vilket jag ofta gjort.

Intressant - Elden ring för mig är typ Goty 😅 och då har jag inte spelat några andra souls spel.

Besvikelser däremot: Horizon: Forbidden West (Själlöst, kändes som orientering. Följa prickar på kartan). CP2077 (buggigt), FF7 Rebirth (repetitivt, handhållning) Zelda: ToTK (Switch HW klarar inte av driva spelet ordentligt). Starfield (utforskandet i rymden lämnade massor att önska).

Permalänk

Elden Ring, spelade typ 30 timmar innan jag gav up så jag har inte klarat det. Jag älskar souls/souls-like spel och såg riktigt fram emot det fast undvek all information såsom trailers, teasers, artiklar och reddit trådar.

För enkelt. Dog som fan på Margit och var gladare än jag varit på flera år i ett spel, efter det blev spelet super easy mode. Hör hela tiden om hur svårt det är men upplevde det tyvärr inte själv, vänner tjatade om att jag måste fighta Malenia (och nu även DLCn) men tänker inte lägga ner mer tid på detta spelet.

För stort/för litet beroende hur man vill se det. Världen har en stor yta men inte fan är det mycket av värde i den. Gillar man att rida runt och slåss med små klungor av zonens enklaste fienderna bara för att plocka upp nånting helt värdelöst om man har tur, eller kanske gå igenom mer eller mindre samma dungeon 311 gånger så är spelet jättestort. För min del kändes det som ett respektlöst slöseri av min tid.

Jag inser att det delvis var mitt eget fel att jag började ogilla spelet så mycket då jag envisades med att inte skippa delar av zoner eller dungeons, först för att jag inte ville missa något men sen för att jag ville göra så mycket som möjligt under första min playthrough för att inte övertyga mig själv att spela igenom det igen 6 månader senare. Nu kommer jag nog aldrig starta spelet igen.

Permalänk
Medlem

Det är sällan jag blir riktigt besviken på spel, eftersom jag alltid kollar upp spel som ser intressanta ut. Men det händer.

Det jag kommer att tänka på först är nog Shadow of the Colossus, som jag spelade bara för nåt år sen, som alla sagt att det ska vara så jäkla bra. För mig så var det över lag ett ganska dåligt spel som inte alls levererade i dom flesta avseenden. Det enda bra med spelet var själva colossus-striderna som var en blandning av strid och pussel. Men resten var helt enkelt för simpelt, med det menar jag inte svårighetsgraden, utan hela uppbyggnaden av spelet. Sen har vi kontrollerna som verkligen visar sin ålder och/eller verkligen inte var bra, det var t.ex. en evig strid med kameran som levde sitt eget liv och inte alls följde med på ett bra sätt. Jag vet inte om jag missade vissa aspekter med spelet, men utanför colossus-triderna så kändes spelet extremt tunt och simpelt.

Sen har vi The Callisto Protocol, som jag inte vet om det var sån jättehype över på nätet, men jag hade ganska höga förväntningar på det iallafall. Det nådde definitivt inte upp till förväntningarna. Dom största problemen, enligt mitt tycke, var dom clunkiga kontrollerna och att storyn och karaktärerna kändes tunna och bleka.

Ja, och givetvis så var det en besvikelse att dom släppte Cyberpunk 2077 i det skicket som det släpptes. Men jag skaffade det inte förrän det mesta var fixat, så min genomspelning var inte en besvikelse. Men det skulle ju inte ha släppts när det släpptes helt klart.

Permalänk
Medlem

Alla Battlefield spelen efter fyran.
Hoppas dock att nästa är tillbaka på rätt spår igen.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hakinger:

1. Starcraft. Oj vad jag gick på hypen. Förutom det tomma universum så var storyn en besvikelse. Blev inte engagerad alls. Och för att inte tala om NPC-grafiken. Jag älskade Skyrim första gången jag spelade det. Men efter Starcraft så har jag vid försök till omspel fått motvilja mot Bethesdas billiga animationer. Samma sak med när jag försökte mig på Fallout 4. Tycker att det borde ha varit något som utvecklats med tiden fram till Starcraft då andra spel har lyckats bra, men icke. Men ska väl försöka ge den en chans till nån gång i framtiden när jag inte är lika bitter längre

Det låter som du pratar om starfield här. Inte starcraft

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem

Endast cities skylines 2 (och detta var såklart ett bra tag innan lansering). Allt annat har varit i princip som förväntat. Men sen så är det inte ofta jag är intresserad av något nytt överhuvudtaget.

Permalänk
Hedersmedlem

Overkill's The Walking Dead

Jag spelade payday 2 ganska mycket de första åren efter släpp.
Så när samma studio skulle släppa en coop zombie shooter (efter en del left2dead-panganade också) så var jag all fired up.
Köpte det typ direkt när det kom ut. Gångerna jag gjort det kan räknas på en hand.

Det gick... inte så bra ;).
Spelet var inte färdigt. Alltså alla banor var inte på plats ännu. Bland annat.
Studion hade så mycket finansiella problem att spelet togs bort från steam inom enstaka månader istället för att göras klart.

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tossefar:

Du lär vara den enda som inte gillar starcraft. Men vad har det med skyrim att göra?

Jag tror han menar Starfield

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Starfield helt klart. Jag har inte tid att spela så mycket men såg fram emot det då jag gillar Fallout 4 och kör 76 lite sporadiskt.

Jag försökte fortsätta spela igenom uppdragen för det blir säkert bättre. Till sist gav jag bara upp. Dock har jag svårt att sätta ord på varför, kanske kändes det för mycket som ny grafik på ett gammalt spel. Jag saknade nog känslan av både storhet och utmaning.

Visa signatur

Star Citizen referral: STAR-5K66-JDZB

CM NR200P, ASUS ROG STRIX B660-I GAMING WIFI, Fury Beast DDR5 4800MHz 2x16GB, i5-12600K + Scythe Fuma 2, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL OC, WD Black SN850 PCIe 4.0 NVMe M.2 - 2TB+1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Det låter som du pratar om starfield här. Inte starcraft

Skrivet av Swedishchef_90:

Jag tror han menar Starfield

Ja, Starfield menar jag naturligtvis, blandade ihop dem. Starcraft var en höjdare på sin tid.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem

Men on topic

Hade Sjukt stora förväntningar när world of warcraft släppte mist of pandaria men tyckte verkligen inte om det. Besvikelse med hur talents gjorde om och olika mekanismer.

Sen när jag köpte ps3 så fick jag med NAVY SOCCOM SEALS och den var hajpad online multiplayer och satan i gatan vilket lagg och fuskare! Körde det en gång och sen tog jag bort spelet

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop