Vinn nätagg från Seasonic

Helgsnack: Vilka är dina favorittidskrifter från förr?

Permalänk

Super play har jag en del liggandes, Pyton , megapyron, en ding ding värld var fantastiska tidningar back in the days .

Visa signatur

Alone_Predator
Asus P6t deluxe v2, Intel i7 920@stock, 6gb ddr3, 2tb sata, 120 gb ssd corsair sandforce3, Geforce Gtx 470 SLI.

Permalänk
Medlem

Datormagazin! Den gamla, av tidningspapper. Doftminnet av den är fullspäckat! Men "Nintendo videospelklubb", med Ulf Elfving, var också något som jag kan minnas tillbaka till 🤗

Permalänk
Medlem
Skrivet av KplSteiner:

Utöver de som sagts här, så har jag otroligt varma minnen av Missil. Den kom i en för mig läglig tid då jag började tycka att tidningar som Super Play osv var barnsliga, och Missil kunde man ha framme utan att skämmas. Väldigt grabbig humor, något som uppskattades. Riktigt lyxig utformning också, som ett livsstilsmagasin typ. Tyvärr blev det bara ett fåtal tidningar innan den lades ner, blev senare en bilaga till en annan tidning men vet inte om hela gänget var kvar då.

Det var väl Petter på Gamereactor som grundade Missil, om jag inte missminner mig? Läste aldrig Missil men Gamereactor hämtade man många gånger vid den lokala spelbutiken. Det gjorde att man i förlängningen tillbringade många timmar på deras forum, har fortfarande en vän jag inte hade träffat om det inte var för Gamereactor.

Permalänk
Medlem

Köpte alltid Nintendomagasinet och Super Play/Power

29Kr
Samma tidning hade kostat minst 129kr nu
Bazookan var ingen hit imo.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

Datormagazin under en ganska lång tid, svenska pc-gamer saknar jag nog ca 4-5 nummer från start till slut
Zzap! 64 ibland.

Permalänk

Tidning Foto
Hi-Fi och musik
Radio & Television
Mikrodatorn

Permalänk
Medlem

PC Gamer
Super PLAY
Playstation Magazine

Vilka jävla tider. Hade nästintill en religiös relation till ffa PC Gamer tidigt 2000-tal.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

Jag prenumererade länge på PC plus som senare bytte namn till PC+ och vad som hände efter att jag slutade prenumerera vet jag tyvärr inte. Men den var bra och handlade mycket om Linux vilket jag var väldigt intresserad av runt år 2000.

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Medlem

Läste både Fantomen, Stålmannen, Läderlappen, Agent X9. Räknas IKEA-katalogen? Läste också Hemabiotidningen och Hi fi och musik. Läste också Okej.

Visa signatur

FD pop air xl svartt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Acer Nitro+ RX 9070XT OC// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM1000e (2025) ATX 3.1 // Corsair Gaming MM700 RGB Extended Mouse Pad// Corsair Gaming ST100 Hörlursstativ med RGB// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// Corsair Virtuoso RGB XT// Laptop Asus TUF A15 2024

Permalänk
Medlem

Sinkadus är nog den enda spel tidningen jag läst mycket av.

Permalänk
Hedersmedlem

Inte helt datorrelaterat men följde Kalle Anka en gång i tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Succinylkolin:

Det var väl Petter på Gamereactor som grundade Missil, om jag inte missminner mig?

Stämmer bra det! Gamereactor var också en riktigt snygg tidning, tyvärr är hemsidan inte lika clean men det är ju inte Petters fel.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Mommas, don't let your babies grow up to be cowboys.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

Måste varit det stora testet av PS3 som lockade?

Permalänk
Medlem

FiB Aktuellt

Permalänk
Medlem

DMZ och Sinkan

Datormagazin och Sinkadus

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s + 19 TB NVME. Bambu labs P1S.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och dual 10G.

Permalänk
Medlem

Dmz & Edge.

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Förvånad att Mikrodatorn nämnts så få gånger. Datormagazin också såklart. Och High Score.

Nintendomagasinet men framförallt Super Power/Super Play.

Men. Det riktiga nöjet var ju Electronic Gaming Monthly, EGM. Tre-fyra gånger så tjock som super play och ofta en eller två månader före svensk spelmedia. En betydande importsektion som täckte spel man aldrig hade känt till annars.

Kostade en hundring på Press Stop, vilket var halva min månadspeng när jag var 12. Men det var värt det alla gånger.

Hade en samling av i princip alla Super Power och alla Super Play samt cirka 25 nummer av EGM. Sålde allt för en spottstyver när jag var 16 för jag tappade helt intresset för spel i några år. Minns vem jag sålde det till, undrar hur han skulle reagera om jag hörde av mig efter 30 år 😂

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Missil. Gick att plocka gratis i min hemort, möjligt att de började ta betalt senare. Vill minnas att den åtminstone i början var helt reklamfinansierad. Men tror den kanske bara gavs ut lokalt? Verkar vara bortglömd av internet, hittar bara traderaannonser. På flera sätt föregångaren till gamereactor.

Edit: inte helt bortglömd, den nämns åtminstone på Petter Hegevalls wikisida.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Svenska Hemdatornytt - favoriten på 80-talet. Jag hade inte en C64 utan en MSX-dator (Spectravideo SVI-728) och det var enda(?) svenska tidningen med en eller ett par sidor om den plattformen. Sedan blev man ju som ung grabb lycklig av om slagen:

Mikrodatorn - läste tester, tittade på annonser och drömde. Prenumererade på den i flera år trots att jag egentligen inte var målgruppen. Men om någon skulle fråga en vilken enhet som var bäst på backuper till band så hade man svaret...

M3 - på 90-talet var det en fantastisk pryltidning. Innan internet tog över och förstörde allt för dem...

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

M3 - på 90-talet var det en fantastisk pryltidning. Innan internet tog över och förstörde allt för dem...

Ja jäklar den köpte jag många nummer av under en period!
Den var rätt bra ett tag med stor bredd men ändå med (knappt) tillräckligt med detaljer för att ha en chans att utvärdera produkterna..

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Svenska Hemdatornytt - favoriten på 80-talet. Jag hade inte en C64 utan en MSX-dator (Spectravideo SVI-728) och det var enda(?) svenska tidningen med en eller ett par sidor om den plattformen. Sedan blev man ju som ung grabb lycklig av om slagen:
<Uppladdad bildlänk>

Mikrodatorn - läste tester, tittade på annonser och drömde. Prenumererade på den i flera år trots att jag egentligen inte var målgruppen. Men om någon skulle fråga en vilken enhet som var bäst på backuper till band så hade man svaret...

Svenska hemdatornytt hade jag glömt. Den köpte man rätt mycket. Och som alla andra köpte man ibland de engelska tidningarna om amigan, men hade inte så mycket pengar så fick bli ibland eller låna från kompisar.

---

Är det inte så att Daniel, Fredrik och Thomas på Fz jobbat på några spel-tidningar? Eller minns jag fel?

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS
Glöm inte att Geeks har en egen Discord-server: discord.geeks.se

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag tyckte verkligen om den väldigt kortlivade speltidningen Player 1 som jag gillade mest av dem alla.

Innan det var det Super Play och Svenska Playstation-magasinet.
Främst det senare då man fick med de underbara demo-skivorna:

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Svenska Hemdatornytt - favoriten på 80-talet.

SHN hade mycket matnyttigt, var helt klart en favorit hos mig också.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av mekanikal:

Datormagazin. Finns arkiverat här: https://dmzarkivet.se/

Samma här, sedan Amiga Info under den korta tiden den existerade (finns även den på DMZ Arkivet).

Efter att jag övergav Amigan kring 1997-98 fastnade jag inte direkt för någon ny fysisk tidskrift. Vid den tidpunkten började det dyka upp olika webbsidor för datorintresserade som fyllde samma funktion (Anandtech, Toms Hardware, HardOCP, senare Swec förstås).

Visa signatur

Phanteks XT Pro Silent | Phanteks PH-TC14PE | Seasonic Core GX V2 850W | Asus Prime X370 Pro | Ryzen 9 5950X | Corsair 32GB 3600 MT/s | ASRock RX 9070 XT Steel Legend 16GB

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Super Play o PC Gamer var de bästa 🙂

Skrivet av bärplockaren:

Pc gamer när de publicerade en "naken" bild på Lara Croft, ojoj som liten parvel på den tiden.

Säkert därför du köpte det numret 😁

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

ZZap! 64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Super Play o PC Gamer var de bästa 🙂

Säkert därför du köpte det numret 😁

Så klart, elloes katalogen hade sidorna börja klibba ihop

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

CPU, aka Computer Power User var en väldigt trevlig tidning som fanns i nordamerika.