Permalänk
Medlem

Steamer > strykjärn ?

Avskyr verkligen att stryka och det blir i princip aldrig av. Skjortorna hänger skrynkliga i garderoben utan att användas...

Skulle väl säga att jag egentligen mest är intresserad av "good enough" skrynkelreduktion men vill inte irritera mig på ytterligare mackapär som ligger och skräpar för att den inte är tillräckligt bra.

Är steamers lösningen? Tips på någon bra?

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Tjodd:

Avskyr verkligen att stryka och det blir i princip aldrig av. Skjortorna hänger skrynkliga i garderoben utan att användas...

Skulle väl säga att jag egentligen mest är intresserad av "good enough" skrynkelreduktion men vill inte irritera mig på ytterligare mackapär som ligger och skräpar för att den inte är tillräckligt bra.

Är steamers lösningen? Tips på någon bra?

Jag kör endast ångpicka på kläderna numera faktiskt. Förra strykjärnet pajade och har inte känt att jag behövt köpa en ny iom jag har steamer.

Använder Steamern mer än min varmluftspistol om och min betongborr om det är något att gå efter.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Hur torkar du kläderna efter tvätten? Sedan vi skaffade torkskåp har strykjärnet inte använts, eftersom det blir good enough. Det är dock en något dyr lösning. Men kanske en ok torkställning räcker? Eller torkställning med avfuktare på samma rum?

Permalänk
Medlem

Blir bra men inte perfekt, jag har en med ett litet strykjärn inbyggt. Vissa skjortor får man fortfarande stryka om det ska bli helt hundra, men det är ganska sällan.

https://youtu.be/GHdw37oq7Qs?feature=shared

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag kör endast ångpicka på kläderna numera faktiskt. Förra strykjärnet pajade och har inte känt att jag behövt köpa en ny iom jag har steamer.

Använder Steamern mer än min varmluftspistol om och min betongborr om det är något att gå efter.

Det kan vara något att gå efter, men också inte alls.
Har sett att många klagat på för liten vattentank tex. Är det något du tänkt på?

Skrivet av sp938:

Hur torkar du kläderna efter tvätten? Sedan vi skaffade torkskåp har strykjärnet inte använts, eftersom det blir good enough. Det är dock en något dyr lösning. Men kanske en ok torkställning räcker? Eller torkställning med avfuktare på samma rum?

Är tyvärr ingen lösning för mig. Bor i lägenhet.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Tjodd:

Det kan vara något att gå efter, men också inte alls.
Har sett att många klagat på för liten vattentank tex. Är det något du tänkt på?

Liten vattentank beror nog på vilken modell man har. Jag har en liten portabel Philips:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5733581

Där behöver man fylla på tanken efter varje större plagg oftast. Jag kör i köket så inget jag stör mig på.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Dagens jämförelse Steamer vs betongborr & varmluftspistol
Men ja det låter ju som något man borde göra, då man inte direkt använder de sakerna normalt så ofta

Kör också en steamer, orkar inte med strykjärn och strykbräda.