Tyck till om nya mobildesignen!

Permalänk
Medlem

På ”mina affärer” sidan efter en avslutad annons, så ser man knappt texten till vänster pga färgkontrasten.

Permalänk
Medlem

Ser ärligt talat, inte riktigt klokt ut på testsidan.
Upplever den som extremt rörig, och fruktansvärt tradigt att se "Kommentera"-fältet byta plats och ändra storlek när man rör sig på sidan.
Gamla pratbubblan var bättre när den håller sig enhetligt på samma plats och utan en återkommande text som säger samma sak på varje knapp.

Gilla-tummen med siffrorna känns helt orelevant och tillför ingenting.

Jämför jag tex recensionen av Fractal-stolen på startsidan, så står det ju exakt samma sak, men på den nya sidan så tar den upp mer plats då "Kommentera + Gilla-antalet" ligger på botten.
Sen gillar jag inte heller att datumet för publiceringen ligger ovanför rubriken. Totalt fel ordning och ser väldigt märkligt ut.

Njä... måste erkänna att ändringarna jag tittat på inte var några höjdare faktiskt. Känns som sagt inte enhetligt nog,

Permalänk
Medlem
Skrivet av guermantes:

Osäkert. Köpte dem 2008 på Ordning & Reda. Eller kanske var det Granit...

Kanske var något innemärke? Hur länge har fabrikatet funnits?

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turbo9

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Stort tack till alla som varit inne och gett feedback kring nya förstasidan på mobilen! Det uppskattas enormt. Extra tack och guldstjärna till @EWS som lagt manken till och levererat alternativ till placering av gilla/kommentera-knappar.

Om en veckka kommer vi gå igenom all feedback tillsammans med vår formgivare för att se vad för ändringar och justeringar vi behöver göra på nya formen.

Permalänk
Medlem

Tycker att det är onödigt många tryck för att komma till marknad och forum!

Tryck 1:

Tryck 2:

Funktionerna jag använder mest i menyn är marknad och forum, kan de inte få följa med i tryck 1?
Finns gott om plats för det:

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

@MaxieTheHatter Ser inte ut som att vi gör en korrekt bedömning att din enhet är touch-first. Du får därför dator-menyn. Efter du klickat (touch) en gång skiftar vi till mobil menyn.

- Vad för enhet använder du?
- Vilket operativsystem har enheten?
- Vilken version av operativsystemet har enheten?
- Vilken webbläsare använder du?
- Använder du fingret, penna eller en datormus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

@MaxieTheHatter Ser inte ut som att vi gör en korrekt bedömning att din enhet är touch-first. Du får därför dator-menyn. Efter du klickat (touch) en gång skiftar vi till mobil menyn.

- Vad för enhet använder du?
- Vilket operativsystem har enheten?
- Vilken version av operativsystemet har enheten?
- Vilken webbläsare använder du?
- Använder du fingret, penna eller en datormus?

Intresserant!
Bökigt med mobila sidor.

Iphone 15 pro max
IOS 18
Firefox 126.1 (41973)
Fingret!

Edit:
Hade visst request desktop site igångslaget, kom direkt till tryck 2 när jag böt till mobile.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av MaxieTheHatter:

Hade visst request desktop site igångslaget, kom direkt till tryck 2 när jag böt till mobile.

Om du vill använda desktop-läget kan du gå i dina Profilinställningar (här på sajten) och bocka i "Datoranpassad sida på alla enheter" under "Experimentella funktioner".

Då fungerar touch menyn som den ska och du får desktop upplevelsen.

Permalänk
Medlem

Jag gillade bättre när man såg fler annonser i rutan "Senaste privatannonserna" som det var förr. Kan ni lägga in en inställning för hur många man vill kunna se där? Jag surfar med Firefox i Windows 11 för övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Om du vill använda desktop-läget kan du gå i dina Profilinställningar (här på sajten) och bocka i "Datoranpassad sida på alla enheter" under "Experimentella funktioner".

Då fungerar touch menyn som den ska och du får desktop upplevelsen.

Mmmm... För "desktop upplevelsen" är ju något att sträva efter, den har ju verkligen tagits emot väl.....

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk

Desktop versionen

tycker det fokuserats på fel ställen iaf på desktopsidan.

den nya vita knappen gå till forum, visa alla anonser, osv i sidorutorna på huvudsidan sticker ut som en öm tumme på den mörka sidan...

bara hälften av "nyheterna syns nu jämfört med den gamla och alderless för mycket tomrum och en meningslös rand mellan textraderna.

primära focuset enligt mig skulle legat på att göra sidan bättre och mer användarvänlig för att reducera antal klick för att navigera sidan men senaste uppgraderingarna känns det som att det bara blir fler och fler klick för att navigera till samma ställen...

den största boven enligt mig är rullgardinerna som borde tas bort helt och återgå till rullgardinlös sida igen...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Hoppas det ar okej att jag bara lankar till min egna kommentar i en annan trad

Permalänk
Medlem

Här är ännu ett exempel med tre knappar som länkar till samma sida. Det räcker väl med en knapp?

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"