Rösta fram t-shirt till communityt!

Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Medlem

Förfallet fortsätter..... (läste just ovan om Nordstan....) nu efter snart 2 månader har de börjat svara på mejl (Chatten som varit "sommarstängd" motsvarande tid!) är den enda kommunikation sedan flera år som fungerat och går att få snabba besked iaf på vissa frågor.

Svaren som kommit nu är "god dag yxskaft" på >5 mejl som jag skickat under denna period. Typ "Ha en fin dag!" 😖
Level 23 och över 20 år.... nej, nu får det vara nog med Webhallen.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk

Jag känner såhär...

1. När en butik har någon sorts premiäröppning med fantastiska öppningserbjudande etc så finns det oftast information om var en kö bör/skall bildas. Sådan info brukar antingen finnas på hemsidan/sociala medier eller på plats. Framförallt så bör det finnas sån information när det kommer till Nordstan då det finns flertalet grindar till samma hubb av butiker. Någon sådan info fanns inte. I Nordstan används ofta stolpar med band (tänk kön in till krogen).

2. En premiäröppning av en butik är ett PR stunt, "hej alla kunder nu öppnar vi en butik här och vi vill att alla ska veta om det". Ska vi ta Webhallen här som ett exempel så har butiken redan funnits i Nordstan i flertalet år. Så att en så kallad Nypremiär är 110% ett PR stunt och vill att kunderna enligt hemsidan "Kom och fira öppningen med oss och var en del av vår underbara Webhallen-community i Göteborg!". Vad sker då i Nordstan, jo flertalet köer bildas utanför samtliga grindar. Och öppnar man alla grindar samtidigt så är det OS i 60 meter löpning fram till butiken.

3. Den som ansvarar för premiäröppningen bör se till kundernas trygghet samt säkerhet. När 2-3 olika grupper möts utanför Webhallens butik när väl grindarna öppnats så vet INGEN vart någon köbildning ska skapas och i detta fall så blir det nu kaos! alla ska fram till biljettautomaten samtidigt som i sin tur leder till att automaten nu går ur funktion, nu kan INGEN få ut någon kölapp och kaoset stegrar; folk blir förbannade! Nu struntar vissa i kölapparna och går till nästa steg, gå utan någon kölapp till någon av personalen och försöka ta sitt ärende direkt via dom.

Det finns sååååååå mycket Webhallen kunde gjort för att denna upplevelse skulle kunnat gå så mycket bättre samt förhindra denna katastrof till premiär. I detta fall har dom fallerat på samtliga punkter när det kommer till presentation av event, säkerhet, trygghet, kundtjänst och allt annat därtill.

Talade personligen även med en väktarna som stod och vakade över det här så kallade kaoset, han stod handfallen; kunde inte göra ett smack. Väktaren och deras kår hade även varit i kontakt med Webhallen för att höra om dom behövde någon extra typ av stöd/hjälp men hade tydligen nekats denna tjänst. Antagligen för att sådan hjälp/tjänst från väktarna i Nordstan skulle betyda en extra kostnad... Men det är här allting fallerar totalt och istället skapas ett odjur till folksamling.

Jag och några polare gick därifrån efter kanske 20 minuter, vissa kom ut med det dom önskade handla och andra gjorde det inte. Men samtliga kände likadant... aldrig mer Webhallen!

Permalänk
Medlem

Webhallen har haft en massa butiker på olika ställen i landet. I Göteborg har de haft 4 butiker och där är det bara butiken i Nordstan kvar. En plats som är svårtillgänglig om man bor utanför citykärnan.
Prisnivån hos Webhallen har gått upp. Det har märkts i synnerhet efter att Komplett köpte upp NetOnNet också.
Prisnivån hos NetOnNet är idag på nivå med Webhallen och deras moderbolag, Komplett. NetOnNet envisas med att marknadsföra sig som "prispressarna", trots att prisnivå stigit istället för sjunkit efter att de blev uppköpta av Komplett.

Kan det vara så att Komplett jobbar på att sänka såväl Webhallen som NetOnNet till den grad att det motiverar en nedläggning så Komplett kan koncentrera sin verksamhet hos Kompletts hemsida?

I våras beställde jag 2 hårddiskar hos Webhallen. Enligt lagersaldot skulle de finnas i lager. Nästan 3 veckor senare får jag leveransen. Lagersaldot visade 3 diskar i lager och 1 disk i en fysiskt butik i drygt 2 veckor. Då försvann samtliga ur lagersaldot och 4 dagar senare fick jag mina diskar. Samma dag som jag fick mina diskar visade lagersaldot 6 stycken i lager.

Varför det skall ta 3 veckor att få en leverans av varor som enligt deras sida finns i lager förstår jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalleKofot:

Jag känner såhär...

1. När en butik har någon sorts premiäröppning med fantastiska öppningserbjudande etc så finns det oftast information om var en kö bör/skall bildas. Sådan info brukar antingen finnas på hemsidan/sociala medier eller på plats. Framförallt så bör det finnas sån information när det kommer till Nordstan då det finns flertalet grindar till samma hubb av butiker. Någon sådan info fanns inte. I Nordstan används ofta stolpar med band (tänk kön in till krogen).

2. En premiäröppning av en butik är ett PR stunt, "hej alla kunder nu öppnar vi en butik här och vi vill att alla ska veta om det". Ska vi ta Webhallen här som ett exempel så har butiken redan funnits i Nordstan i flertalet år. Så att en så kallad Nypremiär är 110% ett PR stunt och vill att kunderna enligt hemsidan "Kom och fira öppningen med oss och var en del av vår underbara Webhallen-community i Göteborg!". Vad sker då i Nordstan, jo flertalet köer bildas utanför samtliga grindar. Och öppnar man alla grindar samtidigt så är det OS i 60 meter löpning fram till butiken.

3. Den som ansvarar för premiäröppningen bör se till kundernas trygghet samt säkerhet. När 2-3 olika grupper möts utanför Webhallens butik när väl grindarna öppnats så vet INGEN vart någon köbildning ska skapas och i detta fall så blir det nu kaos! alla ska fram till biljettautomaten samtidigt som i sin tur leder till att automaten nu går ur funktion, nu kan INGEN få ut någon kölapp och kaoset stegrar; folk blir förbannade! Nu struntar vissa i kölapparna och går till nästa steg, gå utan någon kölapp till någon av personalen och försöka ta sitt ärende direkt via dom.

Det finns sååååååå mycket Webhallen kunde gjort för att denna upplevelse skulle kunnat gå så mycket bättre samt förhindra denna katastrof till premiär. I detta fall har dom fallerat på samtliga punkter när det kommer till presentation av event, säkerhet, trygghet, kundtjänst och allt annat därtill.

Talade personligen även med en väktarna som stod och vakade över det här så kallade kaoset, han stod handfallen; kunde inte göra ett smack. Väktaren och deras kår hade även varit i kontakt med Webhallen för att höra om dom behövde någon extra typ av stöd/hjälp men hade tydligen nekats denna tjänst. Antagligen för att sådan hjälp/tjänst från väktarna i Nordstan skulle betyda en extra kostnad... Men det är här allting fallerar totalt och istället skapas ett odjur till folksamling.

Jag och några polare gick därifrån efter kanske 20 minuter, vissa kom ut med det dom önskade handla och andra gjorde det inte. Men samtliga kände likadant... aldrig mer Webhallen!

Verkar vara dax igen för "jippo"....

"På söndag den 25/8 stänger vår butik på Medborgarplatsen för gott. Vi har haft många fina år där tillsammans, med nattöppet och annat roligt. Men vi har goda nyheter. Vi öppnar i Ringen istället! Den 30/8 slår vi upp dörrarna i vår nya butik med grymma öppningserbjudanden. Mer info om erbjudandena kommer närmre öppningen. Vi ses där! <3"

Visa signatur

På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

Erbjudandena för Ringen / Skanstull hittar ni här:

https://www.webhallen.com/se/campaign/10872-Grand-Opening-Rin...

Permalänk
Medlem

Till er som vågar sig dit!
Glöm inte att klä på ert ordentligt

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalleKofot:

Jag känner såhär...

Man kan undra varför dom inte hade vakter eller personal som såg till att folk inte trängs så det blir rättvisst, helt galet att folk bara sprang och gjorde som dom gjorde.. uruselt skött av webhallen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Förfallet fortsätter..... (läste just ovan om Nordstan....) nu efter snart 2 månader har de börjat svara på mejl (Chatten som varit "sommarstängd" motsvarande tid!) är den enda kommunikation sedan flera år som fungerat och går att få snabba besked iaf på vissa frågor.

Svaren som kommit nu är "god dag yxskaft" på >5 mejl som jag skickat under denna period. Typ "Ha en fin dag!" 😖
Level 23 och över 20 år.... nej, nu får det vara nog med Webhallen.

Har även en kreditering på ett mindre belopp som togs upp efter 2 månader då de började svara på mejlen, (se ovan)
detta ignoreras totalt efter 3 nya påminnelser under 2 veckor..... kunderna är deras fiender numera.

Visa signatur

På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Man kan undra varför dom inte hade vakter eller personal som såg till att folk inte trängs så det blir rättvisst, helt galet att folk bara sprang och gjorde som dom gjorde.. uruselt skött av webhallen!

Jag fick faktiskt in till Webhallen i Barkarby och tog upp att jag hoppas att de har ordningsvakter efter det som hände i Nordstan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Jag fick faktiskt in till Webhallen i Barkarby och tog upp att jag hoppas att de har ordningsvakter efter det som hände i Nordstan.

Från den sponsrade nyhetstråden:

Skrivet av Webhallen:

Men rätt vad det är så händer det

Vi tog såklart ett flertal lärdomar med oss från Göteborg och vi har också lite bättre förutsättningar på Ringvägen, eftersom butiken har ett gatuläge med en enda entré.

- Det kommer finnas avspärrningsband uppställda.
- Vi kommer ha två ordningsvakter på plats.
- Vi kommer förtrycka de 50 första kölapparna och dela ut i kön en stund innan öppning.
- Vi kommer bara ta in 40 personer i butiken åt gången och sen är det en in, en ut som gäller.

Hoppas vi ses där!

Permalänk
Medlem

Någon som var på nyöppningen i sthlm?
Kunde inte komma idag men skulle vilja köpa en tv för öppningspriset. Var det många som var där idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Någon som var på nyöppningen i sthlm?
Kunde inte komma idag men skulle vilja köpa en tv för öppningspriset. Var det många som var där idag?

Några inlägg finns i denna tråd: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1721640-webhallen-oppn...

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Konsolgrävare

Hur länge håller Aktiva perks? Har en X2 på nästa köp och undrar om den kommer gå ut innan 7 november (PS5 Pro release)

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Hur länge håller Aktiva perks? Har en X2 på nästa köp och undrar om den kommer gå ut innan 7 november (PS5 Pro release)

Det står tror jag om du klickar på den?

Till exempel i mitt fall:
Double XP Goose
Dubbel XP på köp i 30 dagar
Aktiv t.o.m. 2024-09-15

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av edson:

Det står tror jag om du klickar på den?

Till exempel i mitt fall:
Double XP Goose
Dubbel XP på köp i 30 dagar
Aktiv t.o.m. 2024-09-15

Hmm står bara Double Tap Dubbel XP på nästa köp. Händer inget när jag klickar på den 🤷‍♂️

Får testa på datorn när jag kommer hem!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Hmm står bara Double Tap Dubbel XP på nästa köp. Händer inget när jag klickar på den 🤷‍♂️

Får testa på datorn när jag kommer hem!

Då kanske den inte är tidsbegränsad helt enkelt

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av edson:

Då kanske den inte är tidsbegränsad helt enkelt

Håller tummarna! 😉

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det på g med en ny butik i Malmö eller är det helt kört?

Visa signatur

[Bärbar1]: Steam Deck | SteamOS
[Bärbar2]: Macbook Air | M2 | Sonoma
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Medlem

En fråga om kampanjpris, jag ser att Webhallen har kampanjpris på ett moderkort jag är ute efter varar den tills lagret är slut eller är det tidsbegränsat? För det står inget av de två alternativen.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 2080 Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreakyLeo:

Är det på g med en ny butik i Malmö eller är det helt kört?

Lär nog dröja till 2025 nån gång gissar jag. Visst kan man sakna en fysisk butik ibland. Men oftast hade inte den fysiska butiken vissa saker man var sugen på att köpa.

Sen om dom nu bestämmer sig för att öppna en var det nu blir så hoppas jag dom inte kommer se ut som en kjell & co/clas ohlson butik med det mesta bakom disken, dom borde satsa på att se ut som en renodlad spel/gaming butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Lär nog dröja till 2025 nån gång gissar jag. Visst kan man sakna en fysisk butik ibland. Men oftast hade inte den fysiska butiken vissa saker man var sugen på att köpa.

Sen om dom nu bestämmer sig för att öppna en var det nu blir så hoppas jag dom inte kommer se ut som en kjell & co/clas ohlson butik med det mesta bakom disken, dom borde satsa på att se ut som en renodlad spel/gaming butik.

De körde ju det konceptet på Emporiabutiken och även butiken i Mobilia (och Triangeln?) var ju bara en disk, så det är ju inte omöjligt att nästa följer samma koncept. Jag tyckte att butiken på Förstadsgatan var mest tomma ytor som inte gav så mycket, den butik som funkat bäst i Malmö tycker jag var den på Djäknegatan.... antagligen var det den mest lönsamma också, så det var nog inte jättesmart att lägga ner den till förmån för jättebutiken mitt på gågatan

Visa signatur

[Bärbar1]: Steam Deck | SteamOS
[Bärbar2]: Macbook Air | M2 | Sonoma
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Hedersmedlem

@Webhallen
Efter att ni nu inte längre har någon butik i Skåne så kollade jag upp vad det skulle innebära att göra en retur till er. Det är lite väl saftigt att begära att kunden ska returnera paket till er med företagspaket, dvs 275kr i returfrakt. Detta flyttade ner Webhallen långt ner på listan över rimliga leverantörer.

Returfrakten behöver inte vara gratis, men att den är i runda slängar 6x frakten från er är bara löjligt. Detta måste ni lösa på ett bättre sätt för oss som kunder!

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Det är företagspaket så det kosta mer bara där, du betalar också hanteringen för retur, alltså att folk ska göra jobbet.
Ta det med leverantören

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tcntad:

Det är företagspaket så det kosta mer bara där, du betalar också hanteringen för retur, alltså att folk ska göra jobbet.
Ta det med leverantören

Vad är syftet med din kommentar?
Detta är Webhallens tråd, så jag tar detta med leverantören.
Kostnaden jag refererar till är just företagspaket. Det är det som Webhallen hänvisar till i sina villkor. Det gör inte priset lägre.
Samtidigt så har bland annat Komplett (som jag förstår äger Webhallen) och Inet gratis returer.
Att ta 275kr för en retur är kass, och det finns ingen anledning för någon kund att acceptera det. Det är bara att beställa från någon annan. Massor med företag har gratis returer.

Nu är ju inte meningen att returnera, men ibland blir det fel. Så här i jul så är det kanske lite större osäkerhet kring om mottagaren vill ha det jag beställt. Ibland behöver man göra en retur.

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av giplet:

Vad är syftet med din kommentar?
Detta är Webhallens tråd, så jag tar detta med leverantören.
Kostnaden jag refererar till är just företagspaket. Det är det som Webhallen hänvisar till i sina villkor. Det gör inte priset lägre.
Samtidigt så har bland annat Komplett (som jag förstår äger Webhallen) och Inet gratis returer.
Att ta 275kr för en retur är kass, och det finns ingen anledning för någon kund att acceptera det. Det är bara att beställa från någon annan. Massor med företag har gratis returer.

Nu är ju inte meningen att returnera, men ibland blir det fel. Så här i jul så är det kanske lite större osäkerhet kring om mottagaren vill ha det jag beställt. Ibland behöver man göra en retur.

Ja, varför skulle du ta det med någon annan än leverantören? Företagspaket kostar de facto mer.
Syftet är att belysa vissa orsaker till returkostnader? Transportören tar nog duktigt betalt av Webhallen och hela ledet ska ju ha betalt. Webhallen har säkert satt den summan för att se till att det är så få returer som möjligt och de ska tjäna något.

Hur fick du 275 spänn? Hemsidan säger 250 om de måste återställa varan, du själv står för fraktkostnad och får tillbaka pengarna vid ångerrätt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tcntad:

Ja, varför skulle du ta det med någon annan än leverantören? Företagspaket kostar de facto mer.
Syftet är att belysa vissa orsaker till returkostnader? Transportören tar nog duktigt betalt av Webhallen och hela ledet ska ju ha betalt. Webhallen har säkert satt den summan för att se till att det är så få returer som möjligt och de ska tjäna något.

Hur fick du 275 spänn? Hemsidan säger 250 om de måste återställa varan, du själv står för fraktkostnad och får tillbaka pengarna vid ångerrätt.

https://www.webhallen.com/se/info/15-Angerratt-och-oppet-kop

Citat:

Du står själv för returfrakten och ansvarar för att produkten är väl paketerad och når Webhallen oskadad.

Citat:

Man kan köpa en fraktsedel via Postnords hemsida här (länk): Skickadirekt - annars kan man även göra det direkt via ombud. Välj tillvalet företagspaket.

Tillvalet företagspaket ökar kostnaden för returfrakten till 275kr.

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av giplet:

Då är det transportören som tar det priset, inte webhallen. Ber du snällt får du kanske tillbaka pengarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Behöver inte vara postnord som du skickar tillbaka paketet med

Skrivet av tcntad:

Då är det transportören som tar det priset, inte webhallen. Ber du snällt får du kanske tillbaka pengarna

Ja precis. Man behöver ju inte heller välja just PostNord som fraktföretag

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av jnsson:

verkar inte finns nån sån bestämmelse på hemsidan iaf, mycket bra då är det ju bara välja vilken man vill som är billigast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Skrivet av tcntad:

verkar inte finns nån sån bestämmelse på hemsidan iaf, mycket bra då är det ju bara välja vilken man vill som är billigast.

Problemet giplet beskriver är att när man själv måste fixa frakten för returen blir det väldigt dyrt. En del företag erbjuder returfraktsedlar för till exempel 49kr vilket jag gissar är vad giplet är ute efter. Även jag hade gärna sett en sån lösning hos Webhallen, även om det hade kostat mer än 49kr.