Jag är lite dåligt insatt i TV apparater och söker därför råd, jag är ute efter en TV på 40-50" men gärna närmare 40" tror jag då kommer ha den vid datorn(ca 100cm från vägg) och glutta lite på hockey typ och söker därför rekommendationer.
I.o.m att datorn är nära tillgänglig så tänkte jag först 4k ev. hög Hz men har väldigt svårt att se att den kommer nyttjas till mer än slå på nån hockeymatch i bakgrunden typ.
Väldigt mån om att få 3 HDMI portar så jag kan koppla in chromecast samt två datorer, inbyggd chromecast finns väl i de flesta numera men är inte intresserad av att använda utan måste vara 3 portar eller ev. 2 med lättilllgänglig från sidan för byte.
Svärta behöver inte vara perfekt för fem öre utan desto billigare desto bättre för min del men eftersom att jag inte kommer sitta rakt framför så vill jag inte heller ha konstiga färgförändringar från sidorna.
Tänkte mig nog lite närmare 5k, kanske värt att tillägga är att ljud är irrelevant.. tror jag? Högtalarna spelar ingen roll iaf men formater som stöds kanske spelar roll? Lite dåligt insatt som sagt. Jag kör för tillfället SPDIF från nuvarande 46" till förstärkare ifall det går direkt via TVn men annars går det förstärkare->spdif-dator->hdmi TVn och det är väl samma plan som gäller med ny TV tänker jag men öppen för förslag ifall jag har gjort fel.
Anledningen till att jag byter är för att jag inte äger denna TV utan på lån samt att det är en gammal TV/modell.
Jag skulle vilja sänka ner den från väggfäste ca 10cm men denna TV är redan max sänkt på väggfästet pga VESA typ och vill undvika att borra nya hål.