Logitech G915 TKL Tactile
Ett stycke trevligt tangentbord ska nu avyttras pga nyköp.
Många känner redan till denna modell, men en egen sammanfattning är på sin plats.
Tycker du det är irrelevant och vill se vad världens bästa butik har att säga så hittar du länken här: Logitech G915 TKL Tactile ( Inet )
-
Notera att tangentbordet inte är mint condition, utan skador finns. Skriver mer om dessa längre ner.
-
Köpte detta begagnat för snart ett år sedan. Har först gått från fullstort till ett litet Asus ROG Falchion 60%, men pga avsaknaden av tangenter så testade jag istället ett TKL (TenKeyLess). Den storleken är som ett vanligt, fast utan numpad-delen.
Smidigt med knapp för både justering av ljusstyrka, mediaknappar, samt volymreglage. Går att koppla ihop med både usb-kabel, bluetooth och 2,4 Ghz dongel.
Det som utmärker dessa tangentbord är att det är en annan modell på switcharnas och capsens utformning. Switcharna på detta är bruna Romer G taktila.
Något som måste understrykas är den enorma batteritid som finns. Snittar ca 1-2 timmar om dagen och behöver kanske ladda var tredje månad. Använder dock inte så kraftig ljusstyrka på rgb-belysningen. Det är microusb-anslutning på detta, men är inget större bekymmer då det så sällan behövs laddas, samt att det går att användas under tiden det laddar.
Summa kardemumma så är det ett trevligt all-round tagenbord. Enda nackdelen egentligen är att key capsen kan upplevas något plastiga och inte så dämpade.
Vill dock notera, att det är ett begagnat och välanvänt tangentbord.
De tecken på använding som finns, har jag tagit bild på och noterat i annonsbilderna.
En liten repa längst upp, samt att tidigare ägare hade råkat droppat något lim på capsen och sedan pillat bort detta. Färgen har då släppt på de ställen. Har tagit med svart spritpenna på mellanslag, går även göra det på B-tangenten också om man önskar. Ett märke finns i nederkant efter transport till ett lan. Samtliga nämnda anmärkningar, finns inringat på bilderna. Samtliga närbilder är tagna med bra ljus för att framhäva defekterna så tydligt som möjligt.
Key capsen börjar bli slitna eller mer exakt glatta, pga användning, men samtliga printade tecken och bokstäver ser ut som de ska.
Utöver dessa kosmetiska noteringar, så fungerar samtliga funktioner och alla switchar känns och fungerar bra.
Sätter 400 kr som startbud och låter annonsen vara uppe till nästa helg. Dock kan affären avslutas tidigare, om bud kommer upp kring tusenlappen.
Tangentbordet finns strax utanför Lidköping och kan både hämtas eller skickas. Ingen originalkartong eller tillbehör finns, men jag skickar förstås med en micro usb-kabel.
Det ovan nämnda ASUS Falchion ska också avyttras framöver. Annons kommer, men vid stort intresse, skicka mig ett PM.
Som alltid, så bestämmer jag vem vinnaren blir och om/när affär blir av.